פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מי מפריעה למי בכותל ?

מי מפריעה למי בכותל ?

איך נסתדר יחד בכותל? הרפורמיות רוצות לקרוא בתורה בכותל” לערוך ברכת כהנות” להתעטר בטלית ובתפילין” לשיר בקולי קולות. והנשים יראות שמים סובלות מכל זה” רוצות מקום שקט וצנוע כמו במשך אלפי שנים. כמובן גם הגברים מנועים מלהתפלל בגלל שירת הנשים. אז מה עושים?
יש שתי תשובות: תשובה הלכתית” א-להית” אמונית” ותשובה משפטית” חוקית” פילוסופית.
התשובה ההלכתית היא שכל זה אסור. אסור בכל מקום” וקל וחומר אסור בבית כנסת” וקל וחומר אבי אביו של קל וחומר – בכותל” שהוא בית הכנסת הכי מקודש לעם ישראל. אנו נגד כפייה דתית. מה שרפורמים או רפורמיות עושים בביתם או בבית תפילה שלהם” איננו מתערבים. אך אין להם לחלל קדושת בית הכנסת הקדוש שלנו מדורי דורות.
באשר לצד הפילוסופי המשפטי” ג’רמי בנת’ם Jeremy Bentham” הפילוסוף המשפטי הגדול” מייסדה של הגישה התועלתנית” קבע עקרון מוסר וחקיקה” שאפשר לנסח אותו במילים פשוטות: “האושר הגדול ביותר למספר הרב ביותר”.
את “עקרון האושר הגדול ביותר” אימץ בעקבותיו גם הפילוסוף ג’ון סטיוארט מיל” John Stuart Mill ” כלומר “חלוקת מירב האושר בין מירב בני האדם”.
אם כן”מי פה המירב” מי פה המספר הגדול ביותר? הרפורמים או היהודים האחרים? (אמנם לפי הסטטיסטיקאים” כמחצית הרפורמים הם גויים” עקב נישואי תערובת וגיורי סרק אך לצורך דיוננו נדון אותם כיהודים). אם כן” הרפורמים בארץ הם 0.39% ושאר היהודים 99.61%. חשבון מהיר מראה מי הרוב. לא אמרנו שהדתיים הם 20% למשל” או שהמסורתיים הם 40% למשל” אלא כל היהודים. כל יהודי חילוני” כאשר הוא בא לכותל” מעוניין לחמם את לבו בהוויה של יהודים יראי שמים ולא של יהודים רפורמים. הוא חילוני אך אינו מחשיב את הרפורמים כיהדות אמיתית. במילים אחרות: הוא לא חילוני-רפורמי אלא חילוני-אורתודוקסי.
לכן” למעשה” כיון שנושא זה עלה על שולחן ממשלתנו ומדינתנו” אנו קרואים לבוא להצלת כותלנו.
אכן” אנו יודעים שהרפורמים מתוסכלים מאוד מכך שהם באים לכותל במספרים אפסיים (כידוע מנהיגיהם מקבלים משכורות עתק) ובאותו זמן באים יהודים יראי שמים באים בהמוניהם (בלי משכורות). וכן בכותל המערבי הקדום” המכונה רחבה דרומית” יש עתה מניינים גדולים כשרים וקבועים ועם מחיצה.
לכן” באותם ימים שהרפורמים באים לכותל” פעם בחודש” על פי רוב בראש חודש” כדי לקרוא בתורה (רק לקרוא” לא לקיים)” אנו קרואים לבוא בהמונינו” מאות ואלפי נשים ובנות. וכן מאות ואלפי גברים ובנים” להתפלל בקול רם ובשירה לשם יתברך” כדי שקולן של הרפורמיות לא יישמע.
הכל בשקט” בשלווה” בנימוס” בעדינות” על פי חוק” מתוך אהבת ד’ ותורתו.
שמע ישראל” הכותל כותלנו” הכותל אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן