פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > והרביתי אותם ונתתי את מקדשי בתוכם

והרביתי אותם ונתתי את מקדשי בתוכם

גלות מצרים משולה להריון – נכנסנו למצרים שבעים נפש ויצאנו ממצרים כאומה בת ששים ריבוא. כשם שהעובר ברחם אמו מתרבה מזרע מיקרוסקופי במהירות עצומה ויוצא תינוק עם נשמה טובה השוקל כמה קילוגרמים בתום חודשי ההריון” כך גם עם ישראל “פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאד מאד” ותימלא הארץ אותם” (שמות א ז). הריבוי העצום של עם ישראל יצר בעיה דמוגרפית שהטרידה והדאיגה את פרעה ועמו” ככתוב “ויאמר אל עמו הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו” הבה נתחכמה לו פן ירבה” והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא על שונאינו ונלחם בנו” (שמות א ט-י).
לכאורה הפתרון הפשוט לבעיה הדמוגרפית שהדאיגה את המצרים עד כדי כך שקצו בחייהם” ככתוב “ויקוצו מפני בני ישראל” (שמות א יב ורש”י שם)” היה לשלוח את ישראל חזרה לארץ כנען” המקום שממנו הם באו” כפי שמשה ואהרן אומרים לפרעה בשם “ד’ אלקי ישראל” שלח את עמי” (שמות ה א). אבל פרעה בוחר לשעבד ולנצל את בני ישראל אשר בונים לו “ערי מסכנות את פיתום ואת רעמסס” וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ” (שמות א יא-יב)” ובסופו של דבר עם ישראל יוצא ביד רמה ממצרים לירושלים אחרי עשר המכות.
נכון לעכשיו” גם במדינתנו האהובה” קיימת בעיה דמוגרפית. להבדיל מהבעיה הדמוגרפית שהיתה במצרים” ישנו מיעוט גדול של ערבים ההולך ומתרבה ומדאיג את קברניטי המדינה ויושביה” המעלים מדי פעם תוכניות שונות ומשונות לפתור את הבעיה. יש המציעים לפתור את הבעיה הדמוגרפית על ידי חלוקת ארץ ישראל” ארץ חיינו” לשתי מדינות ח”ו. ויש המציעים להפוך את מדינתו ל’מדינת כל אזרחיה’ ולבטל את “מדינת היהודים” ח”ו” וממילא תיפתר בעיית הדמוגרפיה. ומן הצד השני של הקשת הפוליטית יש המציעים לעודד את המיעוטים להגר מהארץ ויש המציעים לעשות ‘טרנספר’. אבל יש רעיון פשוט מאד: לא חלוקת הארץ” לא ‘מדינת כל יושביה'” לא טרנספר – אלא פשוט להגדיל את האוכלוסיה היהודית באופן שהבעיה הדמוגרפית לא תאיים עלינו.
ריבוי טבעי של האוכלוסיה היהודית בא יבוא על ידי שיבה לשורשים. כידוע מאז ומעולם המסורת והדת היהודית מעודדות הבאת ילדים לעולם” משפחה דתית ומסורתית היא ברוכת ילדים. ב”ה אנו עדים לתנועה של שיבה ליהדות. במגזרים רבים בחברה הישראלית יש תנועה שהולכת וגדלה” ותגדל. הריבוי הטבעי יבוא מתוך שיבה לשורשים” ובעידוד ממשלות ישראל שיתמכו במשפחות ברוכות ילדים. ואל לנו לשכוח את מיליוני היהודים בגלות שביתם האמתי הוא בארצנו” ויש לעודד אותם לעלות” ולסייע באופן משמעותי בקליטתם. באופן זה נגדיל את מספר היהודים בארץ ונפתור את הבעיה הדמוגרפית. ויתקיים בנו חזונו של הנביא “וכרתי להם ברית שלום ברית עולם יהיה אותם ונתתים והרביתי אותם ונתתי את מקדשי בתוכם לעולם” (יחזקאל לז כו).
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן