פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > להעלות את האור שבנישואין

להעלות את האור שבנישואין

בימי החנוכה הללו אנו זוכים לקבל שפע של אור. אור נרות שבת ואור נרות החנוכה. ימים מוארים אלו” ראויים לבירור האור שבנישואין.
הסיבה לשפע האור בחנוכה היא ניצחון הרוח הישראלית על גזרות החושך של תרבות יוון. גם אושר חיי הנישואין” נובע מניצחון הרוח הישראלית על תרבות יוון” בבירור נטיות וכוחות החיים” הרצונות והשאיפות” שהם אמנם ממקור טהור – מרוח ישראל נאמנה.
את רישומי התרבות היוונית בנישואין בזמננו ניתן לראות: בחיפוש הנאות אישיות גרידא” דרישות מהזולת ורצון לקבל” חיפוש מומים” השוואה בין גבר לאישה בכל עניין” ושימת האדם במרכז כאידיאל.
כל אלה ועוד” הם תוצר של שליחת היד הטמאה אל תוך מחנה ישראל. כך אומר הרב קוק: “טומאת השמנים” השחתת המידות הרעות” שבאו למחנה ישראל מסיבת התגברות היוונים ושלטונם” היא הצרה היותר איומה הנוגעת עד נפש האומה..” (מאמרי הראי”ה” עמ’ 152)
לכן” יש להילחם על חירותנו מכל ‘נגעי זרים’ הללו. מלחמה זו מתחילה ועיקרה בתוך הבית. בניגוד למאבקים פנימיים זה כנגד זו” הזוג מתגבר יחד כנגד כל התרבות היוונית שמונעת מהם את האפשרות להתאחד בשמחה. חשוב לדעת כי בקשת האושר הזוגי איננה בקשה פרטית. היא חלק מביטוי של השראת שכינה בעולם” כי “זכו שכינה בניהם”! בימי האורים” נשתדל להתחבר אל האור האלוקי שמושפע עלינו בסגולת ימים אלו. הבה נחולל גם בתוך הבית פנימה” את ניצחון הרוח הישראלית ונאיר את הבית כולו באור ה”שכינה בניהם”.
לזוגות רבים ישנם קשיים” שנדמה להם שאין שום מוצא ותקווה. אך כאשר הם מתחברים יחד בבקשת האמת היהודית הטהורה” הם מגלים עד כמה הם באמת מתאימים. גם לאחר שנות נישואין כושלים” הם עשויים לגלות עד כמה הם מתאימים” על ידי בירור אמיתי ומעמיק” עם מוכנות לשינוי. הנקודה הטהורה ששוכנת בתוכם” היא המאירה את השכינה שביניהם. לדוגמא: “זו הפעם הראשונה שהוא משתף ברגשות שלו”. או:”אני זוכה לאשה רכה ומחייכת”.
לשם בירור דרכי הגישה לבניין הבית אל מול הרוחות הזרות המאיימות על קיומו האיתן” כדאי להתבונן בתפילה ביחס לפעולה האלוקית בזמן החשמונאים:
“מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים וטמאים ביד טהורים ורשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך ולך עשית שם גדול וקדוש בעולמך…”
כשזוג ניגש באמונה לבניית הבית – למלאכת “העלאת האור” במקדש הפרטי שלהם (בתחילת דרכם” או בהמשך שנות הנישואים). המבט השטחי החיצוני בנישואין שנובע מתרבות יוון” מחליש ומשליט פחדים וחרדות שמזמינות צרות וקשיים בין בני הזוג. המריבות ביניהם” הם על עניינים כמותיים חסרי ערך. זה מבט על חסרונות ולא על האיכות הפנימית החיובית שיש ביניהם. ראוי לאמץ את רוח החשמונאים” שברוח גבורת קודש זו הביאו לחנוכת הבית הלאומי” לקדש שם שמים ולהאיר לנו לדורות.
כיצד נשיג את האור בנישואין?
” באור יש אפשרות לראות. עתה יש בחירה את מה לראות. מי שיסב פניו לעבר הטוב והיפה בבן הזוג” גם ימצא אותו. כך ניתן ליצור אווירה רגשית חיובית” שאף תתעצם כתוצאה מההרגל החיובי.
כאדם הניצב בפרשת דרכים: האחת חשוכה ומלאה מהמורות והשנייה מוארת ויפה. החכם בוחר בדרך המוארת והאחר יטען שאמנם כן” אך לא ניתן להתעלם מהדרך החשוכה. החכם יענה: “כשאני צועד בדרך המוארת” אני זוכר שיש גם דרך חשוכה. היא לא נעלמה. אך מה איכפת לי שהיא קיימת” כל עוד אני צועד בדרך מוארת ונעים וטוב לי”. אכן יש באדם גם וגם. ככל שאדם יכיר בערך עצמו וערך זולתו” כן ירבה האור” כי “כמים הפנים לפנים” כן לב האדם לאדם” (משלי כז יט).
” מדליקים את האור ב…מחמאות. כאשר כל אחד מבני הזוג מחמיא באופן אמיתי” נוצר אמון עצמי בטוב הפנימי האישי ומאפשר שיתוף רגשות חיובים הדדיים ההולכים ומתגברים.
” הבעת רגשות חיוביים דורשת בהתחלה מאמץ ואפילו למידה מחודשת. בעוד שבאופן טבעי” התלונות וההערות נאמרות כלאחר יד וכמעט ללא מחשבה.
” כמו כן” יש לשתף ברגשות חיוביים בזמן היווצרותם ולא לדחות למועד מאוחר יותר.
נתרכז בפך השמן הטהור – ברצון האלוקי המונח בזיווג” בטוב שקיים אצל בן הזוג” בכוונות הטובות” בזכויות ובנשמה הטובה שפגשנו מתחת לחופה. בתחילה” אולי נדמה לנו כפך שמן קטן.. אך עם מבט חיובי וטהור ניווכח עד מהרה” כי לאור גדול הוא מסוגל! אז גם יבוא הכוח בוודאי להתאחד מחדש ולקדש שם שמים על ידינו” בחנוכת הבית האישי-הלאומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן