פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > וַיִּקְרָא שֵׁם הַבְּאֵר עַמֹּונָה.

וַיִּקְרָא שֵׁם הַבְּאֵר עַמֹּונָה.

הרב זיו רוה
“וְכָל הַבְּאֵרֹת אֲשֶׁר חָפְרוּ עַבְדֵי אָבִיו בִּימֵי אַבְרָהָם אָבִיו סִתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים וַיְמַלְאוּם עָפָר… וַיָּשָׁב יִצְחָק וַיַּחְפֹּר אֶת בְּאֵרֹת הַמַּיִם אֲשֶׁר חָפְרוּ בִּימֵי אַבְרָהָם אָבִיו “.
בספר ‘מאור ושמש'” מבאר שבארות אלו הן בארות האמונה ופרסום אלוהותו ית'” אשר מהן השקה אברהם אבינו את כל בני דורו. “וַיְסַתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים”” היינו ששכחו הכל” ונסתמה האמונה מהם” “וַיְמַלְאוּם עָפָר”” מלשון עפרוריות וגשמיות” שנתגשמו ונפלו מכל האמונה” על כן אמרו ליצחק” “לֵךְ מֵעִמָּנוּ”. “כי יכנה הכתוב האמונה הרעה” או העצה הרעה” לעפר” וזהו שאמרו ‘עפרא לפומיה ‘” ואחר כך נתגבר עליהם יצחק והחזירן למוטב “.
את באר חיי האמונה הטהורה סותמת הכפירה” “רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה” . הכפירה אינה מקבלת את המציאות כמות שהיא” אלא מחליטה את המציאות. כפירה מלשון כפורת” כלומר כיסוי המסתיר את האמת האלוהית” בקונספציות” בנרטיבים אנושיים” בקיבעון המקפיא את החיים. אחד חושב בשביל כולם” וכולם מיישרים קו” אסור לדבר אחרת” אחרת תמצא את עצמך בחוץ.
העם הקדוש היושב בציון ובראשו ממשלת ישראל” אינם חפצים בפינוי עמונה” זאת עובדה! אך מובלים הם על ידי קומץ אנשים הכופים את חוסר אמונתם על מדינה שלמה. ללא שום הצדקה מוסרית או רצון כן למציאת פתרון” נתקבלה החלטה להחריב ישוב בישראל” על ידי המכנים עצמם ‘בית המשפט הגבוה לצדק’. רבים חשים כי “מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע” . בית המשפט הדן ב’ערכאות הגויים'” נהפך לסמל הקיבעון הכפרני המנגח כשור את ערכי התורה ומרופף את קישורו של עמנו לארץ ישראל. באמצעותו” מונפת חרב על ההתיישבות הפורחת בארצנו המובטחת על ידי עתירות מבולבלות של הרואים עצמם” שלא בצדק” כגדולי ההומניסטים וכמצילי האומה.
בפועל” מעמדו של בג”צ הוא מעל הדמוקרטיה ואף מעל ראש הממשלה. יש בסמכותו להכריח את הממשלה” הצבא” המשטרה” ולמעשה כולם עבדיו מיישמי פסקיו. בדרך שאינה מתאמת לטבע” כבל עם ישראל את עצמו חזק בצורת השלטון בה ‘הרוב קובע’ ולא ה’ קובע” ובג”צ מעל כולם. הכול שפיט. החרבת ישובים” החרבת בתי כנסת” וגם רבש”ע עומד לדין. מעיזים פניהם כלפי ה’ יתברך: עליך” רבש”ע” להתנצל לאלתר על שכתבת בתורתך את פרשת אשת יפת תואר! ולהסביר מדוע קורא אתה ללהטבי”ם ‘תועבה’ ! ומדוע מסית אתה להחריב בתי ע”ז ? מדוע מתנגד אתה לנישואין עם גויות? מדוע הנחלת את ארץ ישראל רק לעם ישראל ? היכן הפתיחות? מדוע אינך מכיל? מי שמך? הלא שמעת” הלא ידעת? הרוב הוא הקובע! איש הישר בעיניו יעשה! עליך לשנות מיד את דרכך הרעה” כי העולם התקדם” הוא פלורליסטי ונאור” ואתה ומאמיניך נותרתם אויבי הנאורות” פעילי הימין הקיצוני” מכשילי תהליך השלום” שכבר היה יכול להתקדם יפה כל כך בלעדיכם…
את באר האמונה הגדול ‘גוש קטיף’ סתמו ומלאו עפר” “וַיִּקְרָא שֵׁם הַבְּאֵר עֵשֶׂק”” על שם הטענות שטענו. האם תקָרא עמונה ‘בְּאֵר שִׂטְנָה'” שיעמדו לשטן להם בלא שום טענה ממשית” רק כדי להפסידם ובלא כל צורך בגירושם” או שמא תקרא “רְחֹבוֹת”” ע”ש שיתרחבו בנחלתם בע”ה” דבר זה עדיין עומד ותלוי גם בנו. בעוד רוחות הדעות הרעות המלאות באש של שנאה טרם עקרו כל בית ממקומו” יתכן כי רשב”ע מאותת לנו להתעשת בדרך של רוחות קשות המלאות באש” שעקרו בימים האחרונים מאות משפחות מבתיהם השרופים. כל ישראל ערבים זה לזה” ועוול כה גדול המאיים לצאת לפועל בידי קומץ שנבחרו על ידי דומיהם ולא על ידי הציבור זועק עד לב השמים. עוד אפשר לשנות. אפשר גם אחרת. אל לנו להשתחוות לאליל האדם מעשה ידנו. צורת המשפט בישראל מוכרחה להשתנות למערכת מוסרית הדנה על פי תורת ישראל” כסנהדרין.
כמה מאירות כעת הן מילות הנביא ישעיהו: “לָכֵן נְאֻם הָאָדוֹן ה’ צְבָאוֹת אֲבִיר יִשְׂרָאֵל הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי. וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ וְאָסִירָה כָּל בְּדִילָיִךְ. וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵא-לֹהֵי אָבִיו יִצְחָק
Shape-2
machon
חֶרְדַּת אָדָם יִתֵּן מוֹקֵשׁ וּבוֹטֵחַ בַּה’ יְשֻׂגָּב. לפ’ ויצא/ זיו רוה
Shape-2
machon
בִּרְצוֹת ה’ דַּרְכֵי אִישׁ גַּם אוֹיְבָיו יַשְׁלִם אִתּוֹ
Shape-2
machon
ווַיֵּעָתֶר לוֹ ה’
Shape-2
machon
כְהוֹצִיאָם אֹתָם הַחוּצָה
Shape-2
machon
ברכת אברהם לדורות
Shape-2
machon
הִתְחַדְּשׁוּת וְתִקְוָה. ליום הכיפורים
Shape-2
machon
שִׁתּוּף הָרַחֲמִים בַּדִּין. לפ’ בראשית/ זיו רוה
Shape-2
machon
אנחנו בע”ה נצליח
Shape-2
machon
וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן