פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > זיכויים

זיכויים

כולם מכירים כבר את המירוץ הזה. איך שנגמר האימון והטנקים חוזרים למשטח מאובקים ורועשים” מתחיל המרוץ. המרוץ לזיכויים. יש המון ציוד להזדכות עליו” צל”ם” זיווד” נשק אישי” ציוד אישי. התור ארוך וכל אחד רוצה כבר להיות אחרי עם הטופס הלבן ביד או הירוק או מה שלא יהיה” העיקר לצאת הביתה.
רוצים להיות זכאים. רוצים להזדכות. מכל עבר נזרקות המילים ‘זוכית’? ‘הזדכית’? מי נמצא בזיכויים? זכאים ישראל שזו המילה שבחרו להם. וכך כולם סוערים בתוך המרוץ הזה” המרוץ לזיכוי.
– זוג מדים? – כן
– כובע ב’? – כן
ערב ראש חודש אלול אני נזכר במרוץ הזה. מה הוא בעצם כולל בתוכו?
ובכן” דבר אחד פשוט – להחזיר מה שקיבלת. קיבלת ציוד יקר” משמעותי” חתמת עליו” התחייבת גם לקבל אותו וגם להשתמש בו” ועכשיו – בסוף האימון הזה” מבקשים ממך את הציוד חזרה. את הכול.
ציוד שחוזר בלא שעשו בו שימוש – מצביע כנראה על משהו לא מנוצל. סתם תפס מקום ומשקל” סרבל את החיים בטנק” ולא נוצל. ציוד שחוזר קרוע ובלוי יוחלף בחדש בתנאי שעשו בו שימוש ראוי. אך ציוד שנעלם – מביא בעקבותיו עוד מילה מפחידה ‘משפט’. לעלות למשפט.
ערב ראש חודש אלול” החודש האחרון בשנה הזו המעוברת שעברה עלינו. זמן של זיכויים. מה עשינו עם מה שקיבלנו? עם הכוחות? עם הכשרונות? עם הרצונות? ובעיקר- עם הזמן” אוי עם הזמן. כמה ממנו חיינו” מימשנו” ניצלנו” וכמה ממנו זרקנו להבל וריק ותוהו של בזבוז” בכל צורה ודרך אפשריים.
יש משהו מיירא ומדייק במחויבות הזאת. במעמד הזה. האמת” שהידיעה שבסוף האימון צריך להזדכות” משפיעה על כל היחס לחפצים לכל אורך האימון. שומרים יותר” מקפידים יותר” דואגים. יש בפני מי לתת דין וחשבון. ויש מי שנתן בנו אמון לפני כן והחתים אותנו על כל מה שאמרנו שאנחנו צריכים כדי למלא את תפקדינו בצורה הכי טובה..
– משקפי אבק? – כן.
– זוג מדים? – כן
– כפפות נומקס? – כן.
אמרנו כן. אמרנו שאנחנו צריכים ורוצים ציוד” וחיים” וכוחות” ובריאות” כדי למלא את תפקידנו באימון הארוך הזה שנקרא חיי עולם הזה” ועכשיו בודקים אותנו” איפה הציוד הזה. מה עשיתם איתו? האם הוא הלך לאיבוד? האם אנחנו הלכנו לאיבוד? שכחנו למה באנו” טעינו בדרך” אולי צעדנו בנתיבים לא לנו.
– סרבל שיריונאים? – כן
– שכפץ? – כן
– שק חפצים? – כן
ועכשיו” שצריך להתייצב לפני הדלפק” מתחילים לממש את שק החפצים הזה ולראות מה בתוכו” לעיתים הלב מחסיר פעימה. משהו חסר פה. השק הזה קל מדי. ולך תמצא עכשיו. והנה שוב עולה המילה ‘משפט’
– רצועה לנשק. – לא תודה” זה יש לי.
אז עכשיו אלול” ואנחנו בתחילת המרוץ הזה. אלול הלא הוא חיפוש. אז זה הזמן לחפש את עצמנו” את מה שאיבדנו” חלקי אישיות שהתפזרו” ניצוצות של קדושה שנאבדו” תנועות חיים שנשכחו. הבטחות שהבטחנו לעצמנו או לאחרים ונשחקו באבק הזמן והרצון החלש. יש אפשרות למצוא חלק מהדברים” לחדש אותם” להזדכות עליהם. ועל הדרך כדאי לבדוק גם אם יש חפצים שסתם לקחנו והם הכבידו עלינו לחינם במשך השנה שהייתה” כדי שנדע בפעם הבאה לא לחתום עליהם ולחתום על ציוד נכון במקומם.
יש רק שוני אחד אחרי הכול. במרוץ שלנו” בסוף כולם ‘עולים למשפט’. אם באימון בצאלים הזיכוי מציל אותנו מהמשפט” במרוץ של אלול הזיכוי מכין אותנו למשפט. כדאי לבוא אליו זכאים מראש. אחרי תהליך ועבודה ומאמץ. אחרי שהראינו שלא לחינם ביקשנו כוחות חיים בשנת תשע”ו” ולכן” אנו מבקשים שיתנו בנו עוד פעם אמון” ושוב יפקידו בידנו ציוד יקר ערך ומשמעותי שאתו נוכל להמשיך להילחם ולהתאמן בשנת תשע”ז. – עד הזיכוי הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

די לחרבות הברזל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 6
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד במדים
תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?
Shape-2
Processed with VSCOcam with hb1 preset
הטבתן? ערבתן? הדליקו את הנר!
Shape-2
machon
לראות מעבר לקיר
Shape-2
machon
הבור של החבר שלך יכול לתקוע גם אותך…
Shape-2
machon
זבח משפחה
Shape-2
machon
הנסתרות לה’ אלקינו והנגלות לנו ולבנינו.
Shape-2
machon
היחלצו… מנגיעות אישיות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן