פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > לא להתייאש אם קשה ללמוד

לא להתייאש אם קשה ללמוד

סיפר הג”ר חיים קנייבסקי: מעשה בתלמיד שרצה להתקבל לישיבת החתם סופר” ולא קיבלוהו כיוון שלא ידע כלום” אף לא לקרוא. אך הבחור התעקש” ולבסוף קיבלו אותו. בחורים לימדוהו א”ב” תפס בקושי” ולמחרת שכח הכול. אך הוא התעקש שוב ושוב עד שידע. אז לימדוהו חומש” ושוב היה קשה לו מאוד” אך התעקש והצליח. וכן התאמץ מאוד מאוד עד שתפס את הגמרא לאט לאט. לבסוף” אחרי עשרות שנים נעשה תלמיד חכם גדול וראש קהילה חשובה.
עוד סיפר על תלמיד ישיבה חלש שאצלו אפילו המילים לא התחברו זו לזו” אבל התעקש” התאמץ והצליח.
וכן סיפר על שני בחורים שלמדו בחברותא” אחד כשרוני ואחד חלש” כך שהראשון נחשב לרבו של השני. אך אחרי כמה שנים המצב התהפך” והשני נעשה רבו של הראשון” כי החלש השקיע מאמצים והכישרוני לא השקיע.
והגראי”ל שטיינמן הזכיר ששמונים תלמידים היו לו להלל הזקן והקטן שבהם רבן יוחנן בן זכאי (ב”ב קלד א)” ולבסוף הנהיג את הדור בתורה. והוא הדין במי שמשקיע.
וכן סיפר על הנצי”ב שלא היה בעל כשרון” והתייאשו ממנו” אך הוא הסתגר בלימוד עשרים וחמש שנה” עד שנעשה גאון עולם (כאיל תערוג פט).
וסיפר הגר”ש גרוסברד” שבישיבת גרודנא היה בחור עם ראש סתום” אך התמיד בשקידה עצומה” ולבסוף נעשה תלמיד חכם ורב קהילה (שם).
והג”ר שמואל וואזנר בעל שבט הלוי למד בישיבת חכמי לובלין” לא תמיד הבין הכול” אך למד בהתמדה גדולה” גם בשעות מאוחרות” במאמץ להבין. פעם שמע שיחה בין שני בחורים: ברור שהעילוי של ישיבתנו יהיה רבה של לודז’! השני הוסיף: וכן ברור שמשמואל וואזנר לא יצא כלום” אלא בעל מלאכה הקובע עיתים לתורה. – זה נכון” הוסיף הראשון” כואב הלב” אך זו היתה טעות שקיבלו אותו לישיבה. חבל שהבחור הזה לא מכיר את מקומו ולא עוזב בעצמו. – כן אמר השני” אמנם הוא מתאמץ ומשקיע” אבל אין לו סיכויים.
הם לא ידעו שהוא מתחבא בפינה ושומע כל מילה וכואב לבו בקרבו. הוא כבש פניו בגמרא מרוב בושה. אבל הוא לא נכנע. נטל מחברת חידושי תורה שלו ורשם: “שמואל הלוי וואזנר” רב העיר לודז'”. וכן נהג מאז לחתום כל חידוש בתורה” כמובן בלי שאיש ירגיש. וכך חיזק את עצמו נגד פיתויי היצר הרע שבאו לייאשו. אמנם לבסוף” לא נעשה רבה של לודז'” אלא של זכרון מאיר” גאון גדול ופוסק גדול (בדרכו 91)…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן