פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > זוגיות בנישואין בלידה ראשונה (א’)

זוגיות בנישואין בלידה ראשונה (א’)

לידה ככלל” היא חוויה עוצמתית” שמחה ומרגשת” שבני זוג מייחלים לזכות בכך ובעיקר בלידה ראשונה. עם זאת” לקראת לידה ראשונה מתערער שיווי המשקל בין בני הזוג ונדרשת היערכות מחודשת והסתגלות למצב חדש” עוד לפני שמגיע ה’דייר’ החדש שיקבע סדרי חיים חדשים” מבלי להתחשב בצרכי בני הזוג.
אחת המתנות הגדולות שזוג לפני לידה נותן לעצמו” היא הדרכה פרטנית” בהכנה להתמודדות זוגית לאחר הלידה.
כמדריכת כלות וזוגות” אני מציעה לזוג עוד בתחילת נישואיהם” לקבל הכנה זוגית והכוונה לקראת לידה. ההכנה הזוגית ללידה (שעשויה להקל גם בלידות הבאות)” מתבטאת בכמה תחומים” שאת חלקם אציג בחלק זה של המאמר:

” רגשות מנוגדים – השמחה לקראת הלידה” מהולה במתח וחרדה שהכול יהיה כשורה: מתי ואיך יתחיל תהליך הלידה? האם יתעוררו קשיים במהלך הלידה? למרות ההכנה ללידה” אי הוודאות של העתיד הצפוי” משפיעה על רגשותיה של האישה ותפקודה בבית ובעבודה” בנסיעות לשבתות וכד’. זאת בנוסף לכבדות הפיזית ולכל התחושות הנלוות. הבעל נדרש להתמודד עם הרגשות המנוגדים והצורך להיות מתואם עם מה שקורה אצל אשתו. במצב משתנה כזה ובחוסר וודאות” היא זקוקה לתחושה שהיא לא לבד בכל מה שעובר עליה. כאשר האישה משתפת את בעלה ברגשותיה ובמחשבותיה (ולא מתלוננת)” יש להם את שמחת ה”יחד”. עצם השיתוף יוצר תחושת הקלה מהמתח והחרדה ומאי ידיעת העתיד.
ידוע שבנוסף להבדלים בין גברים ונשים” יש הבדלים גם בתחומי עניין. ייתכן שהשיתוף מקשה על האיש במידת מה” גם מפני שהוא אינו חווה את מה שהיא משתפת ובעיקר מפני תחושת חוסר האונים נוכח מצבה (בד”כ קשה לגבר לחוות עמדה כזו). ההבנה” שהיא זקוקה להקשבה בלבד (ללא מתן עצות) תיצור ביניהם אינטימיות זוגית שהם זקוקים לה כל כך.
” מצבי רוח משתנים – גוף האישה עובר בלידה טלטלה פיזיולוגית ושינויים הורמונאלים חדים” שלעתים יוצרים תנודות נפשיות-רגשיות חדות. יש יולדות שעוברות חוויה זאת בקלות יחסית” ויש שקשה להן במיוחד. גם זה חלק ממהלך טבעי” וחשוב שלא להיבהל מכך. עקב כך” מצבי הרוח עלולים להשתנות באופן דראסטי. יש כאלה שהבכי נעשה אורח קבוע גם באירועים שהיא יודעת שהם פעוטי ערך. לאחר לידה ראשונה” חשוב שהאיש לא ייפגע מתגובותיה על עניינים של מה בכך ויבין שזה מצב ארעי טבעי וחולף.
” נטייה לדיכאון לאחר לידה – זו נטייה שעלולה להתפתח לדיכאון וייתכן גם שבכלל לא. ישנן סיבות רבות תלויי אישיות” השקפת עולם” מידת הקשר הזוגי-רגשי ומצבים אובייקטיבים. כגון: כלכלי” משפחתי – יתמות” גירושי הורים וכד'” שעלולים ליצור דיכאון לאחר לידה. הדיכאון מתבטא בד”כ ברמות שונות של עצבות” כבדות נפשית” עייפות פיזית” בלבול” קושי בביצוע משימות” חוסר רצון לטפל בתינוק המלווה בד”כ בתחושות אשמה וכד’. “התרופה” העיקרית לתופעות אלו” היא תמיכה תמידית מבן הזוג ומהסביבה הקרובה ללא תנאי. חשוב שהיא תרגיש עטופה בהבנה” באהבה ובידיעה שמצב זה יחלוף. יש נשים שזקוקות לתרופות כדי לעבור תקופה זו יותר בקלות.
בשבוע הבא” אתייחס בעז”ה לגורמים נוספים” שחשוב להתכונן אליהם” כדי שהמוכנות הזוגית תהיה במיטבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן