פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > וישראל עושה חיל

וישראל עושה חיל

משה מצווה ע”י השי”ת “צָרור את המדינים” והכיתם אותם. כי צוררים הם לכם בנכליהם אשר נִכּלו לכם על דבר פעור ועל דבר כזבי בת נשיא מדין אחותם”” (במדבר כה יז-יח). במה צררו את ישראל? שהפקירו בנותיהם לזנות” כדי להטעותם אחר עבודה זרה. ואכן השי”ת מצווה את משה קודם כניסתם לארץ: “נקום את נקמת בני ישראל מאת המדיינים… אחר תיאסף אל עמיך” (במדבר לא ב). אף על פי ששמע שמיתתו תלויה במלחמה זו” עשה משה בשמחה ולא איחר – וארגן את הצבא למלחמה ככתוב “היחלצו מאתכם אנשים לצבא” ויהיו על מדין לתת נקמת ד’ במדין” (במדבר לא ג) – כי העומד כנגד ישראל כאילו עומד כנגד הקב”ה. וכפי שאני אומרים בפתיחת ההיכל “ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה ה’ ויפוצו אויביך וינוסו משנאיך מפניך” (במדבר י לה)” כפירוש רש”י – משנאיך אלו שונאי ישראל” שכל השונא את ישראל שונא את מי שאמר והיה העולם!
נכון לעכשיו” בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם (הגדה של פסח). מסביר הרב חרל”פ זצ”ל “המצרים דימו לעשות אותנו עבדים לעולם” אולם מאז שהוציאנו ה’ משם השתחררנו מבית עבדים. יודעים ומרגישים העמים כי בשום אופן לא יוכלו להכניע את ישראל בזה שיעבידו אותם” ולכן הם זוממים לכלותם מעל פני האדמה… ואמנם לא יצליחו העמים כי עם ישראל הוא נצחי ואינו בר כליון כלל” כי הקב”ה מצילנו מידם”.
גם בדורנו עמדו עלינו לכלותנו הנאצים ושותפיהם ימש”ו לפני קום המדינה” אך מאז קמה מדינתנו בע”ה יש לנו צבא חזק שיש לו היכולת והכוח להגן עלינו” ‘צבא הגנה לישראל’ כשמו כן הוא” וכל מי שיבוא עלינו לכלותנו” כפי שרואים מצד איראן ותומכיהם בגלוי ובסתר” יתקיימו בו דברי התורה “אוי מי יחיה משומו אל” (במדבר כד כג) כדברי ר’ יוחנן: “אוי לה לאומה שתימצא בשעה שהקב”ה עושה פדיון לבניו” מי מפיל כסותו בין לביא ללביאה בשעה שנזקקים זה עם זה” (סנהדרין קו) וכפירוש רש”י: אוי לה לאומה שתהיה באותם הימים שיעלה על דעתה לעכב את ישראל בשעה שהקב”ה מכניסם לארץ. כפי שראינו בחוש בניצחונו המוחץ של צה”ל במלחמות מאז הקמת המדינה. ומתקיימים בנו דברי התורה “דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת… וישראל עושה חיל” (במדבר כד יז-יח).
מהמצפה לישועה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן