פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > שיר חדש על גאולתנו ופדות נפשנו

שיר חדש על גאולתנו ופדות נפשנו

מצוה לספר בליל הסדר ביציאת מצרים “וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח”. וכיצד יש לספר? מלמדים אותנו חז”ל: “לפי דעתו של בן” אביו מלמדו” (פסחים קטז א). כלומר” האב או הסב” עורכי הסדר” צריכים להשתדל להיות בערב המיוחד הזה מלמדים ומחנכים טובים. וכידוע” מחנך טוב מתאים את עצמו אל התלמידים” מתחשב ביכולתם להבין ומדבר אל לבם ואל מוחם” וכל זאת מתוך אהבה וחיבה. הנושא המרכזי של סיפור יציאת מצרים הוא אהבתו הגדולה של השי”ת לעמו ישראל אשר אינה פוסקת בכל מקום ובכל זמן” כפי שאנו מברכים בכל יום “הבוחר בעמו ישראל באהבה”. וכשם שהורים טובים אוהבים את ילדיהם בכל מצב” בעליות ובירידות” כך הקב”ה אוהב אותנו כאשר אנו בגלות ובצרות כשם שאוהב אותנו כשאנו בהארת פנים ובגאולה כהיום הזה. כדברי חז”ל על ההגדה “מתחיל בגנות ומסיים בשבח”.
הגנות: “עבדים היינו לפרעה במצרים”” והשבח: “ויוציאנו ד’ אלקינו משם ביד חזקה ובזרוע נטויה” (הגדה).
הגנות והשבח אינם נפרדים” ככתוב “ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד”. כך הגלות והגאולה” החושך והאור” הירידה והעליה – הכל זה עניין אחד” כשהירידה היא הכנה לעליה” והגלות הכנה לגאולה (ע’ מהר”ל נצח ישראל א; ועולת ראיה” הגדה). וכשם שהיה הלל נוהג בזמן שבית המקדש היה קיים” היה כורך מצה ומרור ואוכלם ביחד לקיים מה שנאמר “על מצות ומרורים יאכלוהו” (הגדה).
נכון לעכשיו” “בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים… לא את אבותינו בלבד גאל הקב”ה אלא אף אותנו גאל עמהם שנאמר “ואותנו הוציא משם למען הביא אותנו לתת לנו את הארץ אשר נשבע לאבותינו” (הגדה). אשרינו מה טוב חלקו של דורנו שמתקיימות בנו לא רק ארבע לשונות הגאולה” שכנגדן אנו שותים את ארבע הכוסות” “והוצאתי אתכם… והצלתי… וגאלתי… ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלקים”” אלא גם הלשון החמישית” “והבאתי אתכם אל הארץ אשר נשאתי את ידי לתת אותה לאברהם ליצחק וליעקב ונתתי אותה לכם מורשה” אני ד’.” (שמות ו). ותתקיים בנו הברכה : “כן ד’ אלקים אלוקי אבותינו יגיענו למועדים ולרגלים אחרים הבאים לקראתנו לשלום שמחים בבניין עירך וששים בעבודתך ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים” ונודה לך שיר חדש על גאולתנו ופדות נפשנו”.
בברכת חג פסח כשר ושמח
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן