פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > מפסידי הזהירות (א)

מפסידי הזהירות (א)

מפסידי הזהירות (א)
כותרת הפרק מבררת את תוכן הדברים: “בְּבֵאוּר מַפְסִידֵי הַזְּהִירוּת וְהַהַרְחָקָה מֵהֶם”. בסדר החיים והמציאות של האדם” הוא עלול לעשות דברים שיכולים לגרום קלקול. הם “המפסידים” שגורמים הפסד” לכן יש צורך ב”הרחקה מהם”” מאותם “מפסידים” ומקלקלים.
“הִנֵּה מַפְסִידֵי הַמִּדָּה הַזֹּאת וּמַרְחִיקֶיהָ הֵם שְׁלֹשָׁה”. צריך להתבונן בדברים שמרחיקים את המידה הזאת” מידת הזהירות” שאינם מחזקים אלא אדרבה מרחיקים. המושג של הרחקה מופיע פעמיים” פעם בכותרת ופעם בפנים בתוך הדברים עצמם” בשני מובנים שונים. כאן מדובר על דברים ארעיים ושליליים שמפסידים את כל הטוב של מידת הזהירות ומרחיקים אותה” ובכותרת מדובר על ההרחקה” ההסתייגות” הבריחה והזהירות מאותם דברים שליליים. יש לחפש הרחקה מאותם דברים שמונעים ומגרשים מן האדם את הטוב הזה.
“הָאֶחָד” הוּא הַטִּפּוּל וְהַטִּרְדָּה הָעוֹלָמִית”. הַטִּפּוּל וְהַטִּרְדָּה הם דברים שבטבע” דברים נורמליים מפני מציאות חיי האדם בעולם. בעצמם של דברים אלה אין רע וחטא. הם הכרחיים. כמובן אפשר לעסוק בהם יותר ואפשר לעסוק בהם פחות” אך באופן יסודי” האדם נמצא בחיי גוף בעולם הזה” לא בעולם הנשמות ולא בעולם המלאכים. בגוף בעולם הזה” שמירת הבריאות היא הכרחית” ומתוך כך הכרחי לעשות כמה דברים חמורים. לדוגמא: “עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות” . הכרחי לאדם לטפל בענייני העולם הזה” אפשר לעסוק בהם הרבה או מעט” אך עצם “הטרדה העולמית” מופיעה באופן נורמלי ואנושי” ואינה חייבת להיות בחטא” בקלקול וברע. שלוש המילים האלה “הטיפול והטרדה העולמית” הם עניין אחד. אדם מוכרח לטפל בצרכי הגוף” במשהו שהכרחי במציאות העולם הזה. אי אפשר אחרת. כל ההתעסקות הזאת מטרידה קצת” אך אינה דבר רע בעצמה. באופן כללי ויסודי חייבים לקחת מזה פירור” אך לשים לב שזה לא יהווה סתירה לזהירות. האדם נמצא בעולם” “האדם… וחובתו בעולמו” ” ובעולם יש גם גורמים מפריעים. לכן יש להשלים את הלימוד המעמיק” החודר” המפתח” המנתח והמבאר .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן