פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > הכותל של האומה ולא של הרפורמים

הכותל של האומה ולא של הרפורמים

הרב שלמה אבינר
הכותל לא ניתן לחלוקה” כמו שלא נחלק את ירושלים ולא נחלק את הצבא. לא נקים שני צבאות וגם לא שתי מדינות. לכן לא יעלה על הדעת לתת שטח בכותל הדרומי לרפורמים.
הכותל הוא ציפור נפשה של האומה” הוא הלב של האומה” הוא קודש הקודשים של כל האומה” גם של הדתיים” גם של החילוניים וגם של המסורתיים. אנשים מכל הסוגים באים לכותל” והם באים כי הם רוצים מקום קדוש. אמנם לא כולנו קדושים” אך לשם כך כולנו באים. מי שרוצה מקום לא קדוש אין לו מה לחפש בכותל. כך זה התנהל במשך כל הדורות ולא נשנה את זה עכשיו.
לטוענים שעדיף לתת לרפורמים שטח קטן בתור הרע במיעוטו” יש לדעת שאין זה הרע במיעוטו אלא הרע מעיקרו. לא יהיה שום שינוי! ההחלטה של הממשלה למסור חלק היא החלטה בלתי חוקית ולכן היא חזרה בה. אמנם הממשלה מחליטה בשבילנו” אך לא החלטה שהחוק מוסר לרשות אחרת. ופה החוק מציין שאי אפשר לעשות דבר בלי להתייעץ עם הרבנים הראשיים. אין מדובר בהתייעצות נימוסית אלא בהתייעצות אמת” יש לשקול את דעתם בצורה רצינית ולברר אותה עד תום. ופה הממשלה החליטה בלי לשאול את הרבנות הראשית.
לא יעזור לה כאן שום טיפול קוסמטי. הכל קומבינות של פוליטיקאים כדי לקבל את המיליונים של הרפורמים ואת המשקל הפוליטי שלהם בארה”ב. אין מוכרים את הכותל בשביל כסף ותועלת פוליטית!
זו לא הפעם הראשונה שיש לחצים כאלה” ועד עתה הרבנים לא נכנעו להם. גם על מרן הרב קוק היה לחץ עצום כי הערבים איימו בפוגרומים אם לא יקבלו את הכותל” אך מרן הרב קוק לא נכנע. כשנכנעים זה גורר עוד לחץ ועוד לחץ.
אין להתרגש מהפניה הצפויה של הרפורמים לבג”ץ. ומה יקרה אם ילכו לבג”צ? אם בג”צ יאמר שמותר לרפורמים לעשות את ההצגות שלהם בכותל” יבוא עם ישראל בעשרות ומאות אלפים” חרדים” דתיים ומסורתיים” ולא יתנו להם. ואז המשטרה תאסור את הופעתם של הרפורמים בנימוק הידוע של שלום הציבור. לא צריך לפחד.
הרפורמים הרסו את כל יהדות גרמניה ורומניה” התבוללו והשתמדו. אחר כך הם עברו לאמריקה והרסו שם את היהדות. ועכשיו הם רוצים לבוא לפה ולהרוס. הם ניבאו כל מיני נבואות שארץ ישראל תימחק וכשלו” הם ניבאו שהשפה העברית והתורה ייעלמו וטעו. הם נביאי שקר ולא הם יקבעו את הסדרים בכותל!
גם המתווה החדש שהוצע” לתת את השליטה בשטח הזה לסוכנות היהודית” הוא להכניס את הרפורמים בדרך האחורית. הסוכנות ‘שפוטה’ של הרפורמים בגלל הכסף שהם מקבלים מהם.
אנו מאחלים לרפורמים שיהיו בריאים ויחזרו בתשובה” אך שלא יגעו בידיהם הטמאות בכותל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן