פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > האב והבן

האב והבן

האב והבן
לכבוד יום הזכרון של רבינו – י”ד אדר
אפשר לספר קצת היסטוריה על ספר ‘אורות’. הקדוש ברוך הוא מסבב הסיבות” “קורא הדורות”” סיבב שכך התגלגלו הדברים. אבא זכרונו לברכה בא לארץ בשנת תרס”ד” שנת תסד”ר” היה זה סדר אלוקי הגיוני. מאוחר יותר” אבא זכרונו לברכה היה בגרמניה” וגם אני הייתי שם. כאשר פרצה מלחמת העולם הראשונה” נתפסתי על ידי הגרמנים” אך אחרי שבוע ימים” הצליח הרב של קיסינגן מתוך ידידות וכבוד לשחרר אותי. עברנו מגרמניה לשווייץ” ההורים ואני” והיינו שם כארבע שנים.
המלחמה הזאת היתה מעשה ד’. אני זוכר איך היא פרצה בתשעה באב. זה זמן פורענות מיוחד מדורות הקדמונים עד לדורות האחרונים. היתה מהומה בעולם וראינו את כל השינויים” “בעל מלחמות” זורע צדקות” מצמיח ישועות”. כך הסדר” מתוך “בעל מלחמות” – “אור חדש על ציון תאיר”. בדרך יש סיבוכים” אבל זו מחשבתו של ריבונו של עולם.
עברה המלחמה” ברוך ד’ חזרנו הביתה. היינו” האב והבן” מקושרים ביחס נאמן” בשייכות” בקשר נשמה – לצורך הוצאת הכתבים. הייתי צעיר” צעיר מבוגר” בבגרות רוחנית. הכתבים” כתבי הקודש של אבא זכרונו לברכה” היו אצלי בראש” במוח ובלב. בראשי הייתי מלא מהם. כשחזרתי מהמלחמה עלה בדעתי הרעיון” שנחוץ מאד לסדר אותם כתבים ולהוציא מהם דברים גדולים” דברי קודש” דברי רוח הקודש גדולים ונשגבים שיפיצו אור על מצבו של כלל ישראל” ארץ ישראל וסדר הגאולה והישועה. מזה נמשך ספר ‘אורות’. חשבתי שיש צורך” סידרתי את החומר לשני חלקים” הראיתי לאבא זכרונו לברכה” והוא הסכים.
רק אחרי שסידרתי” העירותי לאבא זכרונו לברכה: יש כאן פרק מיוחד על קדושת ההתעמלות של ישראל שאמנם שייך לעניין” אבל אולי כדאי לעכב אותו. חשבתי: איך אנשים יבינו ויתפסו את הביטוי החריף שהתעמלות בישראל היא דבר גדול וקדוש. חששתי מקשיים בהבנה. אכן” כך היה. יש חרדים הגונים” אבל היו צדיקים-רשעים שהפיצו זיופים וכתבי פלסתר על הפרק הזה” וכתבו פירושים: התעמלות – הכוונה לריקודים של בחורים ובתולות יחד. אם כן” כאשר סידרתי את הקובץ הקדוש הזה” אמרתי: אולי כדאי לעכב את הפרק הזה? אבא זכרונו לברכה גער בי ואמר לי בזו הלשון: זה לא מיראת שמים” זה מיראת בשר ודם. זו חולשה כלפי דברי קודש” דברים ממקור שמימי אלוקי. הוא גער בי ולא נתן לי לעכב” וככה נשאר. כך עסקתי בסידור הקובץ” בהסכמה. זה סדר ההשתלשלות של מעשה ד’ .
ישעיהו מא ד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן