פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > הרב דוד ויין – ענווה של גדול בישראל

הרב דוד ויין – ענווה של גדול בישראל

הרב דוד ויין – ענווה של גדול בישראל

בילדותי גרתי בשכנות לזוג מבוגרים חשוכי ילדים – הרב דוד ויין ורעייתו. מפאת גילי הצעיר לא ידעתי מי האיש וכמובן שלא הייתה בי הבנה מהו רב ואיך מתייחסים אליו. אני זוכרת את פניו המאירות ואת חיוכו הרחב בכל פעם שנפגשנו בחדר המדרגות או בביתנו. במעומעם אני זוכרת שכאשר התגלעו מריבות בבניין בין בעל לאשתו או מריבות אחרות” לא היסס הרב לדפוק על הדלת” להיכנס ובנועם להרגיע את הרוחות.

אנו” הילדים הצעירים” נהגנו להקיש על דלת בית הרב ולבקש מהרבנית סוכריות שתמיד שמרה עבורנו. הרבנית זכרה שלא אהבתי סוכריות ודאגה לי לבייגלה . הרבנית קיבלה תמיד את הפלישות שלנו בחיוך נעים ומעולם לא התאכזבנו ממנה.
לימים עברנו מהבניין” אך עדיין כאשר חצינו את הרחוב” ילדות קטנות עם אימא” והרב היה חולף לידנו” היה עוצר ומברך אותנו לשלום.
פעם חיכינו לסבנו על הספסל בחצר הסמוכה לבית הכנסת. שתי ילדות מבית מסורתי שעל צניעות לא הקפידו כראוי. באותו הזמן היה הרב בבית הכנסת ונתן שיעור. בסיום השיעור ליוו את הרב בכבוד רב מתפללי בית הכנסת. כשיצא הרב וראה אותנו – את שתי הילדות הקטנות על הספסל” עצר את כל הפמליה הגדולה שליוותה אותו” פנה אלינו וברך אותנו לשלום בשמחה גדולה ובמאור פנים. הוא שאל לשלומנו ולשלום הורינו בחיבה עמוקה ובהתעניינות. למתפללים שהסתכלו בפליאה על המחזה הסביר: “אלו השכנות שלי” השכנות הקטנות שלי…” ובחיוכו החם והקורן ראינו את אהבת האדם שבו.

כמה שנים מאוחר יותר” כשהייתי תלמידת תיכון” סיפר המורה שלי שבכל פעם שנשאל הרב ויין שאלה ידע את התשובה וענה אותה מיד” אך בצניעותו תמיד הוסיף ואמר: “במקרה הזדמן לי לעיין בזה היום…” המילים המתנצלות לא הצליחו להסתיר את ידענותו הגדולה ואמרו עליו בחיוך: “לרב דוד יש רוח הקודש… תמיד הוא יודע מה יישאל באותו היום…”

למעשה הזכות הגדולה שלנו לגור ליד הרב ויין שינתה את חיינו. הרב לא מנע את עצמו מלהתעניין ולייעץ לסובבים אותו. אבי סיפר לנו שהרב ביקש ממנו להבטיח לו לרשום אותנו – את ילדיו” לבית הספר הדתי. למרות אורח חיינו אבי אכן הבטיח לו ובזכות הבטחה זו נעשינו כולנו שומרי מצוות. עוד ביקש הרב שיבטיח לו שאחי יהיה רב. בקשה זו סירב אבי למלא כי טען שאיננו יכול לדעת אם יצליח לקיים הבטחה זו. אולי בגלל תפילותיו של הצדיק ורצונו נעשה אחי לרב. במשך השנים כשבגרתי נודע לי שזכיתי להיות שכנה לרב הראשי של חולון הרב דוד ויין זצ”ל.
יהא הסיפור לזכרו.
דליה דנינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

הרב דוד ויין – ענווה של גדול בישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן