פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > עמים מחולקים

עמים מחולקים

שאלה: למה לגויים צריכה להיות חלוקה ללאומים?
רבנו: במין האנושי” בצלם אלוקים שבאדם” יש גוונים” כישרונות וכוחות רבים. צלם אלוקים שייך לכלל האדם ולא רק לישראל. במעשה בראשית נאמר: “נעשה אדם בצלמנו כדמותנו” . רבי חיים בן עטר” ‘אור החיים'” היה גאון וקדוש” איש פלא. בדפים הראשונים הוא מזכיר ומדגיש שיש מדרגות בצלם אלוקים. יש צלם אלוקים אנושי כללי” ויש עוד צלם אלוקים נעלם” עמוק מאד” גנוז” פנימי” עליוני” עילאי” המתגלה בישראל.
וכן בישראל יש מדרגות ושבטים. כל הבניין השלם של הקיבוץ החברתי הלאומי הכלל ישראלי” בנוי כבניין שלם של כמה גוונים וחלקים” וכל החלקים יחד בונים את הבניין השלם. לשבט אחד יש כישרון מסוים” אבן בחושן” דגל” וכולם יחד מהווים בניין שלם. ובמידה מסוימת” כך הוא גם במובן אנושי כללי. בדורות האחרונים התפתח מאוד עולם המדע ובתוכו גם הפסיכולוגיה והפסיכולוגיה של הציבור” של עמים. בפסיכולוגיה הזאת יש חילוקים לגוונים” כישרונות וכוחות. בלשון חז”ל מוזכרים: שרי האומות” נשמת האומות” מלאכי האומות. יש כמה צדדים שכולם הם גוונים והתפרטויות של צלם אלוקים שבאדם. בכל לאום מתגלים כוחות תרבותיים אמנותיים מיוחדים.
גם לנו יש כישרונות” והכישרון המיוחד שלנו הוא כישרון הנבואה. אנו עם של נביאים” “אם לא נביאים הם” בני נביאים הם” . יש לנו דבקות אלוקית שמתבטאת בנבואה. למטה מהעלייה אל המדרגה העליונה הזאת של דבקות אלוקית המתגלה בנבואה” יש אצל גויים” שאינם שייכים למדרגה העליונה הזאת” כישרונות וצדדים שונים” באמנות” בארכיטקטורה” בטכניקה” ובשאר העניינים הנקראים ‘יישובו של עולם’. יש סוגיה בגמרא סנהדרין שגם נפסקה להלכה: גויים צריכים לעסוק ביישובו של עולם. חז”ל מפרשים את הפסוק “אשר ברא אלקים לעשות” – לעשות על ידי האדם” שהוא ישלים את מעשה השמים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן