פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > אומות העולם

אומות העולם

אויבי ישראל הם אויבי ד’. במיוחד אצל הגרמנים מופיע עומק הטומאה” עומק הרשעות ועומק החושך. אמנם יש מציאות של חסידי אומות העולם” אולם כמובן” הם מעטים ובודדים.
שאלה: האם עצם הלאומיות של עם ישראל בחזרתם לארצם” תגרום לאויבי ישראל שישנו את דעתם?
רבנו: אם יהיו בעלי תשובה” אולי תהיה מציאות כזאת. יש שאלה על הגרמנים” אם יש מקום לתשובתם לאחר כל רשעותם. זה יוכל להיות אצל יחידים” אך לא באופן קיבוצי. יש יחידי נשמות” גרים אחדים שאף לומדים בישיבה. יש ‘גרי אריות'” יש גרי אמת” גרי צדק” יחידים. היו יחידי יחידים אצל הגרמנים שבעצמם היו גויים הגונים וטובים. כשהתחיל שיגעונו של היטלר” היו אחדים שברחו מגרמניה” כיוון שלא יכלו לסבול זאת. אחד מהסופרים הגדולים הגרמנים היה תומאס מן. הוא עזב את גרמניה וברח לאמריקה. ואצלנו בישיבה” יש גר שהוא ב”ה תלמיד חכם וירא שמים. הוא סיפר לי שהתפתחותו החלה עקב השיגעון והטירוף של היטלר. הוא היה גוי ישר” נולד בעיר גדולה בגרמניה” היה בגיל חמש כשהיטלר ימ”ש התאבד” והטירוף להשמיד להרוג ולאבד את היהודים” גרם לו להתעניין ביהדות בניגוד לנצרות” לנסות להבין איזו מין בריה רוצים להשמיד להרוג ולאבד. כך התחיל להתעניין בהיסטוריה של עם ישראל וללמוד יהדות” התקדם בזה הרבה” למד ואחרי דרך ארוכה הכיר באמיתותה של תורה שבכתב ושבעל פה והתגייר” בגלל נימוקים תיאולוגיים-פילוסופיים. אלו עובדות יחידות בודדות” נשמות בודדות שזכו.
אבל הלאומיות של אומות העולם היא בעלת תוכן רוחני שאינו נצחי. נצח היא קביעות ואמיתיות” שייכות לנצח ישראל. התכונה הפסיכולוגית” הנשמה” הפנימיות והתוכן הרוחני של אומות העולם” הוא היפך מ”ואתם הדבקים בד’ אלהיכם חיים כולכם היום”. יש אומות שזכו להיות מחזיקים באומה הישראלית. כאשר יש להן התחברות” יש להן זכות” ובכך יש קשר והמשך בין תחיית ישראל” תחיית המתים הלאומית של ישראל” אל התוכן הלאומי שבעולם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן