פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > גאולה רוחנית

גאולה רוחנית

במשך השנים התגלגלנו בין אומות העולם” וסבלנו מכך” עד שנדבקה בנו לפעמים איזו מידה של ריקנות. כשהיינו בתוכם” “לֹא הָיִינוּ יְכוֹלִים לַעֲמֹד נֶגֶד” הזרמים הלאומיים” החברתיים והציבוריים” שאינם אידיאליים ביסודם” “שֶׁאֵין לָהֶם בִּיסוֹדָם כִּי אִם הָאַהֲבָה הָעַצְמִית הַגַּסָּה” וְכַאֲשֶׁר הִתְהַלַּכְנוּ עִם הַלְּאֻמִּים שְׁכֵנֵינוּ קָלַטְנוּ אֶל קִרְבֵּנוּ אֶת רוּחָם הַזָּר” אֲשֶׁר לֹא הָיָה יָכוֹל לְהִמָּזֵג בָּנוּ וְהָיָה בְּעוֹכְרֵינוּ”.
עכשיו אנחנו בתחיית האומה שלנו! בהבראה” בחזרה אל בריאות החיים” ועלינו לברר את חשבון הנפש שלנו” לדעת לא להמשיך את החיקויים ואת הדבקות ברשעים האלה” חס ושלום! עכשיו זו תחייה! עכשיו זו בריאות חיים. בזמן הגלות היינו בודדים” יחידים” לא היינו אומה. היו לנו דברים רוחניים” הייתה תורה” הייתה יראת שמים” אבל ממשיות של אומה לא הייתה לנו. “מַצָּב מְשֻׁנֶּה זֶה הָיָה לָנוּ לִרְפוּאָה יָפָה: הֻקְלְטָה בְּקִרְבֵּנוּ פְּנִימָה הַשְּׁאִיפָה הַטִּבְעִית לָנוּ”” שאיפת הקדושה” “עַל דְּבַר הַטּוֹב הָאֱלֹהִי הַכְּלָלִי” הייחודי לנו.
“אֲבָל עַכְשָׁו שׁוּב אָנוּ קְרוּאִים לְגַשְּׁמָהּ בַּחַיִּים”” להגשים בחיים את אותה הטבעיות המקורית שלנו. זה ענייננו” זה תפקידנו עכשיו בהיותנו חוזרים לתחייה” “זֶהוּ דְּבַר הַתְּחִיָּה”. זה לא פשוט” לא ביום אחד ולא בשנה אחת” אבל עלינו להכיר ולדעת מה ענייננו” מה אנו ומה חיינו ומה תחייתנו של עכשיו. זה עניין של התפתחות. כל ההבראה” ההתפתחות והתחייה הללו דורשות” בעזרת השם ובסייעתא דשמיא” לגלות כוחות רוחניים גדולים שיספיקו להאיר את נתיבות חיינו ולהדריך אותנו ממקור מוּסרֵנו הרוחני האמיתי. לפעמים יוכלו להיות עיכובים וסיבוכים” אבל צריך לדעת את הדברים בבירור” מה השאיפה שלנו” מה אדירות הרוח שלנו” מה הגדלות והענקיות שלנו. אנחנו אידיאליסטים אלוהיים” אידיאליסטים של “טוב ד’ לכל” ” אידיאליסטים של קידוש השם שצריך להתגלות בתוכנו ועל ידינו ומתוכנו. זו השאיפה הגדולה המקפת וחובקת זרועות עולם שלנו.
למעשה” בפרקטיקה” כל המעוף הגדול הזה אולי לא יופיע בפעם אחת” אלא יתבטא לפעמים בצמצום” אבל זה לא אומר שהעיקר אינו כאן. “אִם חֲלָקִים רַבִּים מֵהִסְתָּעֲפוּת חֶזְיֹונוֹתֵינוּ יִתְקַטְּנוּ בְּכַמּוּתָם בְּהִפָּגְשָׁם עִם הַמְּצִיאוּת” בְּרֵאשִׁית דַּרְכֵּנוּ” אֵין רַע. הַמְּצִיאוּת אֵין לָהּ כְּנָפַיִם מְהִירִים כְּאֵלֶּה אֲשֶׁר לַחִזָּיּוֹן”. יוכל להיות שיופיע כך” לכן צריך סבלנות” ולאט לאט נלך ונגדיל ונאדיר יותר ויותר .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן