פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מערת המכפלה וגוג ומגוג

מערת המכפלה וגוג ומגוג

מדוע התעקש אברהם אבינו לקנות את מערת המכפלה” ולא היה מוכן לקבלה במתנה כפי שהציע עפרון? כיוון שמקבל המתנה לעולם נעשה סוג של אסיר” ‘אסיר תודה'” ועלול להיעשות כפוף לתכתיבי נותן המתנה” כנהוג לדוגמא אצל האמריקאים לתת סיוע” ולהתערב במדיניות הממשלה. נותן המתנה גם עלול לחזור בו בטענה ש’לא למטרה זו נתן את המתנה’. אדם כאברהם” שעליו נאמר “נְשִׂיא אֱלֹקִים אַתָּה בְּתוֹכֵנוּ”” ראוי שישאר בעמדת ‘משפיע עליון’ ולא כ’מקבל נזקק’. עמד אבינו על כך שזכייתו במערה תהא בדרך של קניין” לעיני עם רב” אף שילם סכום עתק” כדי שלא יבואו אוה”ע בדור מן הדורות בטענת עוררין” (כמבואר בב”ר עט” ז): שלושה מקומות אין אומות העולם יכולין להונות את ישראל” לומר גזולים הן בידכם. ואלו הן” מערת המכפלה” ובית המקדש” וקבורתו של יוסף. מערת המכפלה” דכתיב: “וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם אֶל עֶפְרוֹן וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן אֶת הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי חֵת אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף עֹבֵר לַסֹּחֵר” ) בראשית כג). בית המקדש” דכתיב: “וַיִּתֵּן דָּוִיד לְאָרְנָן בַּמָּקוֹם שִׁקְלֵי זָהָב מִשְׁקָל שֵׁשׁ מֵאוֹת” (דברי הימים א” כא” כה)” וקבורתו של יוסף” דכתיב: “וַיִּקֶן אֶת חֶלְקַת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר נָטָה שָׁם אָהֳלוֹ מִיַּד בְּנֵי חֲמוֹר אֲבִי שְׁכֶם בְּמֵאָה קְשִׂיטָה”.( בראשית לג” יט).
והנה היום – על הר הבית בנו מסגד” קבר יוסף עומד שרוף” ולמרבה הפלא” לפני כשבועיים פרסם ארגון החינוך והתרבות של האו”ם” אונסק”ו” החלטה לפיה על ישראל להסיר מרשימת אתרי המורשת שלה” את מערת המכפלה וקבר רחל” כיוון שהם קדושים לפלסטינאים! וכי אוה”ע לא למדו את פרשת ‘חיי שרה'” והלא ספריותיהם גדושות בתנכי”ם? שמא נאמר” אמנם מלאות אך כופרות בתנ”ך. והקוראן” בו הן כן מאמינות? גם אם נעקם את שכלנו ונאמר שכן” הרי קישורם של הערבים למערה” הוא בעיקר לדמות אברהם הקבור שם” אז בזה הן מודות ובקישור של עם ישראל אל האבות לא? מצד המוסר הפשוט” הנוצרים והמוסלמים אמורים להיות מלאי הכרת הטוב לעמ”י בשל האוצר הרוחני שספגו ממנו” והרי כל ספריהם מיוסדים על ההתגלות האלוהית אלינו! ואף אם פיתחו כיוונים ‘אנושיים יצירתיים’ משלהם” מניין כל העיוות הזה מגיע? הצהרת אונסק”ו היא טיפה בים של בוגדנות” חרמות” לוחמה דיפלומטית” תקשורתית ומשפטית” מכל עבר” של רבות מהאומות ביחס לישראל.
קורי העכביש הללו עלולים להיראות כאילו הם מִתעבּים ומתהדקים סביבנו ולהדאיג אותנו מאוד” אך גורם אחד מרכזי לא נלקח על ידי בחשבון על ידי אויבינו” בכל נוכלותם ומגוון מזימותיהם – ריבונו של עולם.
את חזיון האבסורד הזה כבר חזו הנביאים” וחז”ל העמיקו בו (ברכות י” א( : “למה נסמכה פרשת אבשלום לפרשת גוג ומגוג” אלא אם יאמר לך אדם כלום יש עבד שמורד ברבו” אף אתה אמור לו כלום יש בן שמורד באביו?” מבאר הרב קוק זצ”ל שתכונת מלחמת גוג ומגוג” היא כי יתעוררו עמים רבים להתקומם על אורן של ישראל ודעותיהם” על דעת האלהים שהשרישו ישראל” והאירו בה את כל העולם כולו. אך בשינוי מסדר הגאולה ‘בדרך הטבע'” הפעם נצרכת לישועתן של ישראל” התערבות יד ד’ גלויה” כאמור: “וְהִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי ה'” (יחזקאל לח). מהי סיבת שינוי ההנהגה? עמים רבים” מחמת הדתות המחקות את תורת ישראל” תועים והולכים בנתיבות לא אור” טוענים לדבר בשם ה'” ובפועל נלחמים הם בה'” ונמצא שכוח האמונה שלהם” בשל הסילוף” הוא המגביר את המחשכים. כל זמן שאינם מכירים בקדושת נצחיות סגולת ישראל המאפשרת את עילוי העולם ע”י עבודת ישראל” רפה הוא כוח אמונתם ועומד להתמוטט” עד שיתמוטט באמת. על כן” שכלול האנושיות מוכרח לבוא בהשלמתו על ידי גילוי יד ה’ ובחירתו בישראל” כפי שהיה בתחילת ההופעה האלקית – בניסים גלויים ובגילוי שכינה. ועל זה נאמר: “ה’ אָמַר אֵלַי” בְּנִי אַתָּה אֲנִי הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ”. (ע”פ עין איה על ברכות א קכו בתוספת ביאור).
“לָמָּה רָגְשׁוּ גוֹיִם וּלְאֻמִּים יֶהְגּוּ רִיק: יִתְיַצְּבוּ מַלְכֵי אֶרֶץ וְרוֹזְנִים נוֹסְדוּ יָחַד עַל ה’ וְעַל מְשִׁיחוֹ נְנַתְּקָה אֶת מוֹסְרוֹתֵימוֹ וְנַשְׁלִיכָה מִמֶּנּוּ עֲבֹתֵימוֹ יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק ה’ יִלְעַג לָמוֹ אָז יְדַבֵּר אֵלֵימוֹ בְאַפּוֹ וּבַחֲרוֹנוֹ יְבַהֲלֵמוֹ… אֲסַפְּרָה אֶל חֹק ה’ אָמַר אֵלַי בְּנִי אַתָּה אֲנִי הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ: שְׁאַל מִמֶּנִּי וְאֶתְּנָה גוֹיִם נַחֲלָתֶךָ וַאֲחֻזָּתְךָ אַפְסֵי אָרֶץ… וְעַתָּה מְלָכִים הַשְׂכִּילוּ הִוָּסְרוּ שֹׁפְטֵי אָרֶץ: עִבְדוּ אֶת ה’ בְּיִרְאָה וְגִילוּ בִּרְעָדָה…(תהילים ב).
נתמלא באמונה וביטחון בישועת ה’ את עמו” נתבונן על מהלכי הגאולה בעיניים פקוחות” ובלב מלא אומץ נפעל בנחישות ובגבורה” ע”פ הדרכת התורה באחדות ובערבות הדדית.
פרויקט מוזיקלי חדש של המחבר
להאזנה/ רכישה
www.Gan-raveh.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵא-לֹהֵי אָבִיו יִצְחָק
Shape-2
machon
חֶרְדַּת אָדָם יִתֵּן מוֹקֵשׁ וּבוֹטֵחַ בַּה’ יְשֻׂגָּב. לפ’ ויצא/ זיו רוה
Shape-2
machon
בִּרְצוֹת ה’ דַּרְכֵי אִישׁ גַּם אוֹיְבָיו יַשְׁלִם אִתּוֹ
Shape-2
machon
ווַיֵּעָתֶר לוֹ ה’
Shape-2
machon
כְהוֹצִיאָם אֹתָם הַחוּצָה
Shape-2
machon
ברכת אברהם לדורות
Shape-2
machon
הִתְחַדְּשׁוּת וְתִקְוָה. ליום הכיפורים
Shape-2
machon
שִׁתּוּף הָרַחֲמִים בַּדִּין. לפ’ בראשית/ זיו רוה
Shape-2
machon
אנחנו בע”ה נצליח
Shape-2
machon
וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן