במוסף של שבת אנו אומרים: “תכנת שבת רצית קרבנותיה”” ראשי תיבות תשר”ק” בסדר אלף בית הפוך. באחרית הימים הדברים הגדולים מתגלים בצורה הזאת” ועלינו ללכת בעקבות “קורא הדורות מראש” . הגמרא מביאה פסוק מ”תרי עשר”: “אשרקה להם ואקבצם” . אומרת הגמרא: יש צפור ששמה שרקרק. אם היא יושבת דווקא על האדמה ושורקת” “אתא משיחא” – בא משיח. רואים מהגמרא שקיבוץ גלויות הוא משיח. סדר הגאולה מתחיל בקיבוץ גלויות. הסוגיא עוסקת בהתחלה בענייני הלכה פשוטים נגלים של כשרות העופות” וממשיכה לברר שכאשר העוף הזה שורק” לא באופן רגיל אלא באופן מיוחד” “אתא משיח”. זהו פשט אמיתי עמוק מאוד.
וכן לשון הרמב”ם : מי שכופר במשיח – כופר בתורה. אך איפה כתוב בתורה על המשיח? אומר הרמב”ם: “וכל מי שאינו מאמין בו או מי שאינו מחכה לביאתו” לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר” אלא בתורה ובמשה רבנו” שהרי התורה העידה עליו” שנאמר : ‘ושב ד’ אלהיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך ד’ אלוהיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים משם יקבצך ד’ אלוהיך ומשם יקחך'”. קיבוץ גלויות הוא משיח.
המציאות שלנו היא קיבוץ גלויות. “אשרקה להם ואקבצם”. לצערנו” יש אפיקורסים מקיימי מצוות” ויש צדיקים שאינם מאמינים . “מי שאינו מאמין בו”” זה מפני שנראה לו שהכל מופיע הפוך. אך “אשרקה להם ואקבצם” מתגלה למפרע בתשר”ק ולא באבג”ד. ישנם סיבוכים בגאולה” ויש בה גם דברים מכאיבים של חילול השם. אך “עת צרה היא ליעקב” וממנה יוושע” . מתוך העומק של הצרה מופיעה היא הפדות והרווחה .