פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > בעניין הכניסה להר הבית

בעניין הכניסה להר הבית

איננו נכנסים להר הבית לא מפני שאנחנו מפחדים מהערבים
אלא מפני שאנחנו מפחדים מריבונו של עולם

שאלה: יש אומרים שאין לעלות להר הבית כי זה מרגיז את הערבים.
תשובה: ודאי שאין זה טיעון. אי אפשר לנהל מדינה על פי מה שמרגיז או לא מרגיז את הערבים. ובכלל” הערבים היו עסוקים ברצח יהודים לפני שהר הבית היה בידינו” לפני מלחמת ששת הימים” לפני מלחמת השחרור” במשך 1500 שנה מאז הופעת האסלאם. מאז הם עסוקים בלרצוח אותנו” להציק לנו” לגרש אותנו” גם בארץ ישראל גם בארצות הגולה. אין לזה שום קשר להר הבית אלא האסלאם הוא דת אלימה.
לכן זה שאיננו נכנסים להר הבית אינו מפני שאנחנו מפחדים מהערבים אלא משום שאנחנו מפחדים מריבונו של עולם” בגלל יראת ד'” בגלל מורא מקדש.
הר הבית הוא מקום קדוש ואיננו מתאימים לקדושה הזאת. אנחנו יהודים פשוטים. אנחנו – הכוונה עם ישראל. הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצת צדיקים” אלא הוא ההר של האומה כולה” שבו יבנה במהרה בימינו בית המקדש של האומה כולה. והאומה כולה כרגע אינה במדרגת הקדושה המתאימה להר הבית.
כידוע בית המקדש נחרב בעוונותינו. ברוך ד'” אנחנו חוזרים בתשובה על עוונותינו אבל עוד לא חזרנו בתשובה שלמה. יש עוד הרבה דברים לתקן באומה. זה מה שכותב הרמב”ם בהלכות מלכים (א א-ב) – כשנכנסים לארץ” המצוה הראשונה היא לשים מלך” המצוה השניה היא למחות את עמלק” והמצוה השלישית היא לבנות את בית המקדש. וכל זה צריך להיות לפי הסדר הזה.
שמא תאמרו” אנו לא נבנה את בית המקדש אלא אם כן נבטיח את ריבונותנו על הר הבית. זה אכן נכון שצריך להבטיח את הריבונות שלנו” אבל אומר מרן הרב קוק: הר הבית שונה מכל ארץ ישראל. לגבי ארץ ישראל” צריך לעלות” לבנות ולכבוש” ולאט לאט נוסיף קדושה וטהרה בכל מלוא רוחב הארץ ובכל העם היושב בציון. מה שאין כן לגבי הר הבית ובית המקדש” שקודם צריך לעשות תשובה” קודם צריך השראת השכינה” ואז נעלה ונבוא ונגיע וניראה. נכון שאין זה כפי אותו סדר” לא הכל חייב להיות אותו דבר” לפעמים חז”ל אומרים בגמרא: ‘שאני'” זה שונה.
כלל ישראל עוד לא בדרגת הר הבית” ולכן אסור לעלות לשם” כמו שכותב הרמב”ם בהלכות בית הבחירה פרק ו” וכן מג”א תקסא סק”א ומשנה ברורה שם. ולא ברור מה הגבולות השונים בהר הבית” – ולכן מעבר לחומה” איננו נכנסים. אנחנו עומדים מרחוק מתוך מורא מקדש” “מקדשי תיראו”” כדברי רבנו הרב צבי יהודה. וככל שנוסיף מורא מקדש” וככל שנוסיף תורה ומצוות” נתקרב לבניין בית המקדש במהרה בימינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
ללא התייוונות וללא פשרנות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן