פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > להתחיל מבראשית בנישואין

להתחיל מבראשית בנישואין

שאלה
במציאות הפוסט מודרנית” מימוש עצמי מודגש מאד. הטכנולוגיה מאפשרת לחיות ביתר קלות. הייתי מצפה” שעקב כך” החיים המודרניים ייטיבו עם הזוגיות בנישואין. עינינו רואות ושומעות” שההיפך הוא הנכון. מוסד הנישואין ככלל” אינו מהווה מוקד משיכה. זוגות מעדיפים לא להתחייב” זוגות נשואים מתגרשים בקלות ועיקר הטענות” שהנישואין מונעים התפתחות ומימוש עצמי. כיצד ניתן להבין את המציאות וכיצד ניתן לחיות בנישואין בזכות ההתפתחות המודרנית?
תשובה
שאלתך מדגישה את הסתירה הקיימת במציאות חיינו. אכן היינו מצפים” שככל שהעולם מתפתח” כך נהיה מאושרים בחיי נישואין. התפרקות מסגרת הנישואין” מעידה על ריחוק מהזיקה הנפשית המקורית והטבעית שבין איש לאשה.
תפיסת התרבות המודרנית המערבית” מנוגדת לאחדות האלוקית. זו תרבות של תחרות ומאבקים” שיפוט” ציונים והערכות. בתרבות היונית יש ריבוי אלים שנלחמים זב”ז כדי להשיג שליטה בעולם וביטול ההכרה באחדות” בבורא עולם. מושגים אלה שחדרו גם לעם ישראל” יוצרים עיוותים בקשר הזוגי. הם רואים באיש המשפיע- עליון ושליט והאישה המקבלת- כנועה וחסרת בחירה. אלה מושגי מלחמה ואין בהם אהבה. התרבות המערבית חרתה על דיגלה” את המימוש העצמי” שבו הפרט נמצא במרכז והאידיוידואל הוא ערך עליון. לכן נישואין “מפריעים” למימוש עצמי אנוכי. המאבק להשגת זכויות יוצר מאבק בין בני הזוג” כדי ל”השתמש” בשני להשגת מטרותיו. עם זאת” תרבות זו נואשת למצוא אהבה זוגית” כי היא החמצן של החיים. אהבה אינה יכולה להתפתח תוך כדי מאבקים.
אז מה ניתן לעשות? ניתן לחזור ולהתחיל מבראשית.
בריאת העולם והאדם” היא בריאה זוגית” כאשר האחד משפיע והשני מקבל. כמו :שמים וארץ” שמש וירח” הקב”ה והעולם ו…אדם וחווה. גם הקב”ה וישראל – כזוג נשוי ע”י חופה וקידושין במעמד הר-סיני. האשה בבריאתה” היא צד (צלע) וחלק מהאיש. על כן האיש הוא הצד הגלוי” המשפיע והאשה היא הצד הנסתר המקבל. שניהם יוצרים שלימות ואחדות . יש ביניהם שוויון ערך” ולא שוויון תפקיד. האיש משפיע” נותן מעצמו” יוזם ופעיל. האשה מקבלת” מעכלת ויוצרת עומק וחיים במה שקיבלה” כדוגמת ההריון. כאשר כל אחד ממלא את תפקידו בהתאם לייעודו הטבעי והמקורי” מרגישים שלימות ושמחה.
בתרבות המודרנית” למרות השוויון המעמדי” עדיין יש רצון וצורך פנימי של האיש להעניק ולתת מאישיותו והאשה זקוקה לקבל מבעלה (גם אם תהיה בתפקיד בכיר ומשפיע). הקבלה ממלאת אותה ומתוך כך היא פועלת ויוצרת. טשטוש הגבולות” יצר בלבול במהויות האיש והאישה” תיסכולים” כאבים ומאבקים שמובילים להיעדר או פירוק הנישואין.
הבה נחזור למצב הבראשיתי” בו האיש נותן ומעניק לאשתו מתוך ראיית צרכיה הפיזיים” הנפשיים והרוחניים ומרגיש שהיא חלק ממנו. האשה מקבלת ובונה ע”י בינתה ומשכללת את נתינתו. מכוחו יש לה חופש ביטוי ויצירה” שקובע את תפקידה כעיקר הבית. במצב כזה” שניהם משלימים ע”י מילוי ייעודם ויוצרים זיקה הדדית הממלאת את חדרי ליבם” באהבת אמת ואחדות.
הקב”ה מעביר את העולם תהליך לקראת תיקונו השלם. כל מה שקורה” הוא חלק מתכנית אלוקית. כן הדבר ובעיקר” בהתפתחות וזיקה בזוגיות. כי עם ישראל מתפתח לקראת זוגיות בחירית עם הקב”ה. הרב קוק אומר” שהגאולה האחרונה תלויה בזיכוך האישי של כל יחיד . מתוך התרבות המודרנית שהעצימה את היחיד” ניתן למנף העצמה זו לייעוד אישי במקום מימוש אישי. מילוי הייעוד ייתכן” כאשר הם רואים עצמם כחלק מהשלם ואך ורק על פי היכולת הנפשית של כל אחד” קרי” משפיע ומקבל. עוצמה אישית המתבטאת באופן נשי ובאופן גברי” יוצרת שלימות” אחדות” שמחה ואהבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן