פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > טיפול נפשי בסוכה

טיפול נפשי בסוכה

טיפול נפשי בסוכה

חצי מיליארד אנשים בעולם סובלים מהפרעה נפשית. ידוע שדפוסי חשיבה משפיעים על ההתנהגות” האמונה מייצרת דפוסי חשיבה” חיי חברה פועלים על המערכת העצבית” התקשורת הזוגית משפיעה על הביטויים הגנטיים” האכילה משפיעה על מצבי הרוח ויכולת הריכוז” וכן להפך… כלומר” באדם – הכול משפיע על הכול. אנחנו מערכת אורגנית אחת ולכן חייבים לחשוב על הטיפול ועל החינוך גם במושגים של ראייה כוללנית.
הסוכה מאפיינת את החיבור המושלם בין אדם לעצמו” בין אדם לחברו” בין אדם לקונו. מדובר במקום חיצוני שמסוגל לפעול על כל תא בגוף בדרך של הרפיה” הרגעה” וחיבור הרמוני שפירושו תקשורת נכונה. ננסה לדמיין תמונה כזאת של תקשורת שבה יושבים אנשים זה עם זה” בלי סמארטפונים ודומיהם כמובן” רואים זה את זה” משוחחים ומקשיבים זה לזה” אולי שרים” אולי לומדים… אבל מאפשרים לאור של השמש – העולם החיצון” האנרגטי – להיכנס פנימה אך רק במידה שהצל גובר על האור. הדפנות מזכירות לנו שאנחנו במקום מחבק” מוגן ועוטף” מקום פרטי אבל עם דלת פתוחה לכל מי שרק ירצה להיכנס. כל נוירון (-תא עצבי במוחנו) מקבל בסוכה הארה מצילא דמהימנותא” אור האמונה” אמונה עמוקה כל כך שאין יותר ספקות” שניתן לנו לחיות בענווה” בשמחה ובישוב הדעת” כי יש מקום אוהב” מקבל” מכיל” אבל עם גבולות ברורים. מקום שבו התורה גם נלמדת” גם דרך חיים וגם החיים עצמם.
הסוכה היא הציור של מערכת אחדותית” והלולב מאפיין את היכולת לשאת את החלקים השונים ולאחד אותם. הסוכה עובדת מבחוץ והלולב מבפנים… ננסה לדמיין מקום פנימי שבו האדם מצליח לזכור רק את האירועים המשמחים” מקום שבו המחשבה שטופה בציורים רוחניים” מקום פנימי שבו כל רגש מנוהל על ידי בחירת האדם” מקום שהאכילה מחזקת את מערכת החיסון כי האדם אוכל שם בשמחה ובנחת. האדם לוקח אחריות על דיבורו” שולט על דמיונותיו ובעיקר מאפשר לעצמו להתחבר לזרימה של חיים הנובעים ממקום עמוק יותר” זרימה המשמחת את כל התאים.
הסוכה מזכירה לנו שאין להתייאש לעולם משום משבר” שהרי אנחנו בעולם אחדותי” עם הטבה בלתי פוסקת” הטבה שפועלת על כל תא” בצורה הרמונית ואחדותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

המקווה של הנפש – מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
לצאת מחגי תשרי ברייה חדשה: מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
מה נוכל ללמוד לחיינו מהמתרחש באפגניסטן? מאמר מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
afghanistan-81057_640
“הבית שלי נשרף”: מאמר מיוחד על טראומות ודרכי התמודדות מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה בעקבות המצב
Shape-2
house-262609_640
בדרך אל החופה: יופי זה נהדר, אבל איך הוא נמדד?
Shape-2
בדרך אל החופה
איך לעצור את הנפילה ?
Shape-2
WhatsApp Image 2021-02-15 at 00.88888888888
ד”ר מיכאל אבולעפיה: אל תתייאש, תתחדש!
Shape-2
desperate-child-R5M78UB
מה מקומן של שיטות זרות בפסיכולוגיה היהודית?
Shape-2
machon
סדר הגאולה
Shape-2
machon
האם אפשר לשמוח בלי תיקון המידות??
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן