פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > גבורת התשובה

גבורת התשובה

יש ביטוי מפורסם וידוע של חז”ל: תורה מפי הגבורה ניתנה. על ריבונו של עולם נאמר: “אתה גיבור”. גם בצבא יש גיבורים” וישנה גבורה צבאית. הגבורה היא תואר אלוהי” וההמשך ממנה הוא גבורה אנושית. אך הכל תלוי איזו מין גבורה היא. תיתכן גבורה של רשעות” גבורה של קטנות” גבורה של חמרנות. מקור הגבורה הוא “האל הגדול הגיבור והנורא”. ריבונו של עולם הוא גיבור” וגבורתו היא גבורה של אצילות” גבורה של חסד ורחמים” של יצירה ושפע קודש. הוא בעל כל הכוחות כולם” “אתה מחיה את כולם” . הוא מקור כל הכוחות כולם בכל תוקפם” כל הגבורה והתפארת והצִדקוּת והמוסריות. ריבונו של עולם הוא גיבור אדיר ועצום” לא גיבור מקולקל” חלילה. ממקור הבריאה” ממקור הכל” ממקור “אתה מחיה את כולם”” מתגלה הכוח והגבורה. אם לא כך” באמת יש מקום לפחד ולומר: “גבורה היא חוסר מוסריות” צִדקות וכלליות” וככל שאתה חלש יותר – אתה צדיק וקדוש יותר”.
בשני מקורות של גדולי עולם” אדירי עולם – ב’אור החיים’ הקדוש ובמהר”ל – יש ביטוי: שלמות שיעור הקומה של הקדושה אינה בכפיפות קומה. קדושה היא קומה שלמה. “אתם ניצבים היום כולכם לפני ד’ אלוהיכם”. בעל ‘אור החיים’ מסביר: “לפני ד’ אלוהיכם”” בדבקות אלוהית – “ניצבים” בקומה זקופה. וכן הוא אומר: “כי תשא את ראש בני ישראל … לד'”! – תשא את ראש – בשיעור קומה רוחני שלם! המהר”ל מדגיש: הבהמה הולכת בראש כפוף” אך אדם צריך להיות בראש מורם למרום” “שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה” . זה בניגוד למושג השטחי והמסולף” כאילו דיכאון וכפיפות קומה הם המוסריות” וגבורה היא הפך המוסריות.
בהפטרה של יום כיפור הקדוש והטהור” כתוב: “הכזה יהיה צום אבחרהו” ? מה עניין הצום של יום כיפור? “הלכוף כאגמון ראשו ושק ואפר יציע”? האם בכך שתכוף את ראשך תהיה צדיק וקדוש? יש שם גערה” נזיפה: צִדקות היא “פרוס לרעב לחמך”. צִדקות היא “תשובה תפילה וצדקה”” לא לכוף כאגמון ראשו. כפיפות קומה באופן חיצוני” בטלנות ודיכאון – אינה צִדקות. זו טעות. צִדקות וקדושה צריכות להתגלות בקומה זקופה” בבהירות הקומה הרוחנית הגדולה של האדם הנברא בצלם אלוהים” של “אתם קרויים אדם”” של אדם בעל תורה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן