פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > מלחמות עולמיות

מלחמות עולמיות

יש מלחמות גדולות בעולם” ממקור “ד’ איש מלחמה” . מלחמה אינה דבר פרטי” היא אינה דבר אנושי. “בעל מלחמות” אינו מתחיל מפלוני ואלמוני” מאותו החייל שירה את הירייה הראשונה. יש בגמרא: “אישו משום חציו”. רש”י אומר: כזורק חץ שמזיק למרחוק. בהתחלה אדם מצית אש” ואחר כך היא נמשכת מעצמה אל תוצאותיה. יש אחריות על המדליק את הבעירה” את האש מרחוק” ממרחקים. כך הוא לגבי אש קטנה” ועל אחת כמה וכמה לגבי אש גדולה” אש המלחמה. בחירת האדם נראית מעשה קטן” ומה שנמשך ממנה אחר כך – כבר אינו בבחירת האדם” אלא שייך לחשבונו של ריבונו של עולם” מסבב הסיבות. זה כבר עניין אלוהי. הביטויים האלה: “ד’ איש מלחמה”” “בעל מלחמות”” מתייחסים למלחמות במובן הגדול של סיבוב של סיבות.
צריך להבין ולהתרגל לכך שיש הנהגה אלוהית בעולם” בייחוד במלחמות הגדולות בעולם. מההנהגה האלוהית הזאת” הנהגת ההיסטוריה” הנהגת הדורות” ישנה תוצאה שבמלחמה נהרגים כמה מיני אנשים. נדמה לך שסתם מתגלגלים הדברים? אין סתם דברים בעולם” אין מקריות. הגמרא מבררת שאמנם אין לנו עכשיו ארבע מיתות בית דין” כי בטלה הסנהדרין” אבל במציאות” בפועל” דין ארבע מיתות לא בטל. הוא ישנו בסדר ההשגחה האלוהית מן השמים. יש מצבים כאלה שלא נידונים בסנהדרין” אלא בסיבוב נסיבות. מגיע זמן של סידורים לחייבי מיתות” למשל במלחמה. בתוך מלחמה נהרגים כמה סוגי אנשים” רשעים וצדיקים. בין הרשעים” ייתכן שיש כאלה שהם בדין של חייבי מיתות. מצד שני” ביחס לחלק הצדיקים חז”ל אומרים: “מיתת צדיקים המכפרת”. כמובן” מיתת צדיקים היא עניין אחר” עליית נשמה. לנשמת הצדיקים יש ערך חיובי של עלייה לעולם הנשמות. הם החלק החיובי שבבני אדם. לחלק הזה המעולה שבאנושות יש תמיד קשר עם העולם שמוסיף ניקוי וטהרה. ביום כיפור נאמר: “יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם” ” יש ניצוץ של טהרה” טהרת אווירו של עולם. נשמות הן מקור החיים” שורש החיים. ההתגדלות” ההתעלות” עליית הנשמה” גדלות הכוחות הנשמתיים של יחידי היחידים הגדולים – יש להם ערך של התעלות והתגברות והתרוממות מצד קשרם עם העולם.
לריבונו של עולם יש חשבון משלו בעולם” ואין מקריות. על כל אדם ואדם ועל כל המעשים ועל כל המקרים – יש חשבון. לנו נדמה שאין חשבון” אך זה שטחי. בעיניים סתומות לא רואים את החשבון” אתה לא יודע את חשבון הנשמות! העובדה שאנשים רבים לא יודעים” אינה משנה את החשבון. החשבון הוא אלוהי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן