פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > תיקון מערכת החינוך והמשפט

תיקון מערכת החינוך והמשפט

שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך אשר ד’ אלקיך נותן לך לשבטיך ושפטו את העם משפט צדק” (דברים טז יח). רש”י מפרש – מנו דיינים מומחים וצדיקים לשפוט צדק. כלומר” אין זה מספיק שופטים מומחים ובקיאים בחוק ומשפט” אלא השופטים צריכים להיות צדיקים” דהיינו” אנשים ישרים והגונים יראי שמים ההולכים בדרכי השי”ת” שפסקי הדין שלהם לא רק מבררים את האמת לאמיתה” אלא הם גם מאצילים מרוחם הטובה על האומה כולה. ככתוב “צדק צדק תרדוף למען תחיה וירשת את הארץ אשר ד’ אלקיך נותן לך” (שם כ). כפירוש רש”י – כדאי הוא מינוי הדיינים הכשרים” להחיות את ישראל ולהושיבם על אדמתם. כי על ידי המשפטים והשופטים הצדיקים מתגלה אור ד’ יתברך בארץ ובעולם.
נכון לעכשיו” אשרינו ואשרי דורנו שסוף סוף אחרי אלפיים שנות גלות שבנו לארצנו” ואנו בעיצומו של בניין הבית הלאומי. זכינו ויש לנו מדינה המתנהלת על ידי שלוש מערכות. הרשות המחוקקת – הכנסת” הרשות המבצעת – הממשלה” והרשות השופטת – זו מערכת המשפט. שלוש המערכות הללו צריכות לשרת את תהליך התחייה של עם ישראל כפי שזה אמנם נעשה ומתבטא במדינתנו האהובה המפותחת ומתפתחת מבחינה כלכלית בצעדי ענק. אבל הבניין הכלכלי” החומרי והביטחוני” איננו מספיק. צריך לפתח ולחזק את המימד הרוחני והמוסרי של האומה” דהיינו את מערכת החינוך ומערכת המשפט.
החינוך בישראל דורש תיקון גדול. התיקון היותר גדול הוא לשוב לתרבות הישראלית המקורית” לתורה ולמסורת היהודית” שהטוב צפון בם” לנו ולדורות הבאים. המאמץ שנעשה לשפר את ההישגים הלימודיים לבגרויות וכד’ חשוב” אבל הוא לא העיקר.
העיקר” לצקת תוכן ומשמעות רוחנית ומוסרית בלבם של ילדינו” פרי ניסיון של אלפי שנים” בדרך של חיבור לשורשים. כמו כן” מערכת המשפט והשופטים גם היא דורשת תיקון גדול. אין זה מספיק להיות משפטנים ועורכי דין מבריקים” אלא אנשים כשרים יראי שמים ההולכים בדרכי ד’ יתברך” כפירוש רש”י – מנה דיינין צדיקים וכשרים. ומתוך התיקון של מערכות החינוך והמשפט” נצעד הלאה במעלה הדרך המפותלת אל הגאולה השלמה במהרה בימינו” אמן.
מהמצפה לישועות

משנתו של הראי”ה קוק זצ”ל הולכת ותופסת מקום בקרב הציבור הישראלי הצמא לדברים גדולים שאינם מצמצמים אותו אלא פותחים מרחבים לרוחו הגואה” כיוון שהיא כוללת הכל בתוכה – בחומר וברוח” בפרט ובכלל ונותנת מענה לכל השאלות המורכבות המתעוררות בדורנו
גיור לפי מרן הרב קוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן