פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > עם מאמין

עם מאמין

אתה אומר שאינך מאמין? זו טעות. כי אתה חלק של עם ישראל” אתה חלק חשוב ומיוחד בתוך כלל ישראל” בתוך הפסיכולוגיה הכללית הציבורית שלנו” ואנחנו עם של מאמינים” כמו שכתוב בתורה: “ויאמינו בד’ ובמשה עבדו” . כך אנחנו מראשית היצירה וראשית ההיסטוריה שלנו. אלא שהתגלגלנו בין הגויים” ומתוך התבלבלות טעינו בהכרת עצמנו. עלינו לדעת את עצמנו ולזהות את עצמנו בתור חלקים של עם הנצח” בתוך השייכות הכלל־כללית לעם ישראל. אתה אומר שאינך מאמין – האם אתה יודע מה היא אמונה בכלל? אמונה אינה מתחילה מהיהודים הפרטיים. “ישראל מאמינים”! האמונה מתחילה מעובדת השראת השכינה בנו” “אשר בחר בנו מכל העמים”. האלהות מתגלה בעולם בתנ”ך ובתורה ובעם ישראל. עם ישראל ותורה הם עניין אחד.
הרוח שלנו הולך ומבריא. במשך הזמן אתה תכיר את עצמך יותר ויותר ותראה. אתה אומר שאינך מאמין מפני שאינך יודע מה הוא המובן האמיתי של האמונה. אנחנו עם אמונה. כך נוצרנו. “אשר בחר בנו מכל העמים”. אם היית מכיר את עצמך בתור חלק של העם הנפלא הזה” לא היית אומר שאינך מאמין. האמונה אינה מתחילה ממך באופן אישי אינדיבידואלי” מתמול שלשום” אלא מהפלא המיוחד של עם ישראל בהיסטוריה.
ההיסטוריה הפרטית שלך היא חלק מנצח ישראל בהיסטוריה. אני ואתה וכולנו הננו חלק של העם הגדול הזה” חלק ד'” “חלק ד’ עמו” . אנו גדולים” כפי שמוזכר בספר ‘הכוזרי'” גדולים ברוח וגדולים בצרות . אין לשכוח ולטשטש את העובדה היסודית הזאת. זהו המובן האמיתי של אמונה. מה שהנך אומר שאינך מאמין זהו אופן חיצוני ושטחי של הבנה. ככל שתעמיק” יותר תכיר את עצמך כחלק של נצח ישראל. אבל בין שאתה מכיר בכך” ובין שאינך מכיר” בעל כורחך אתה חלק ממנו. אינני מתכוון להכרח במובן של “כפייה דתית” אלא של כפייה היסטורית אלוהית. האמונה היא בטבע שלנו. היא לא מתחילה מפלוני־אלמוני אלא נמצאת בטבע הציבורי הלאומי” בטבע הנשמה של עם ישראל. מתוך כך אפשר להבין את הביטוי של אבא [הראי”ה] ז”ל: היהודי הלא־מאמין” האפיקורוס היותר גדול שבישראל” הוא יותר מאמין מהגוי הדתי. ככל שתעמיק” יותר תכיר את עצמך בתור חלק של העם הנפלא הזה” המפליא את כל העולם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן