פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:35 | הבדלה: 19:55 (ירושלים) 

דף הבית > > עם הנצח

עם הנצח

שאלה: האם אין ייחודנו בתור עם שהסבל מנת חלקו?
רבנו: כן” אנו עם סובל! אבל אנו גם עם המנצחים” הקיימים מאז ועד עולם. בהיסטוריה הופיעו עמים רבים שבשעתם תפסו מקום חשוב ועכשיו אין להם זכר. למשל” מלכות יוון המכונה בתפילת “על הניסים” “מלכות יון הרשעה”” קמה נגד עם ישראל ורוח ישראל” תפסה מקום גדול בעולם” גם במובן המדיני וגם במובן התרבותי” על ידי הספרות השירה והפילוסופיה שלה. ועכשיו מדינת ישראל תופסת בעולם מקום יותר חשוב מיוון! כמו כן ספרד – “ספניה” תפסה מקום גדול ואדיר בעולם. בשעתו הם הצרו רבות ליהודים” באמצעות האינקוויזיציה ועל מנת להכריח אותנו להשתמד ולבטל את עם ישראל ותורתו. ובסופו של דבר” אף על פי שיהדות ספרד הייתה ענקית וכללה גדולי ישראל כמו הרמב”ם” – הם גירשו אותנו והתפזרנו בהרבה ארצות. ומה מקומה של ספרד עכשיו?! כיום אנו תופסים בעולם מקום יותר חשוב גם מיוון וגם מספרד. כל אדם בעל עיניים פתוחות רואה דברים אלה. יש התפעלות אובייקטיבית אמיתית של אנשים גדולים בעולם” אשר סקרו את ההיסטוריה” תולדות העמים לדורותם ולסוגיהם” מעם ישראל. אצל הנביאים שלנו” כותב ישעיהו” שריבונו של עולם “קורא הדורות מראש” – מסדר” מיישב ומייצב את הדורות.
שאלה: כבוד הרב” אנו מבקשים ממך” התוכל לומר לנו” לדור הצעיר” מי אנחנו” מה אנחנו?
רבנו: על זה אנחנו מדברים עכשיו. אנחנו שייכים לעם הנצח. עם הנצח לא מתחיל מהיום” הוא לא נולד מתמול שלשום” אלא מדורות מקדם. אנו קיימים” נצחיים ועתיקים יותר מכמה עמים ותרבויות שהם עכשיו קיקיוניים ואינם תופסים שום ערך.
קודם כל עלינו לזכור מה אנחנו” לזכור גאוותנו ותפארתנו” גאון ישראל” גאון נצח ישראל” לזכור את המקור שלנו. “שאל אביך ויגדך” זקניך ויאמרו לך” . העניין המיוחד שלנו אינו מתמקד במעשיו של יהודי יחידי” אלא בשייכות שלנו לעם ישראל” לעם הנצח” לנשמה הכללית של כלל ישראל” וכן לתרבות הכללית שלנו. עם ישראל ותורה הם עניין אחד. איננו מתחשבים במה שהגויים אומרים” איננו תלויים בהם” ויש לנו ברוך השם מקורות משלנו. גם גדולי הגויים הכירו בזאת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן