פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל

דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל

בלעם הרשע” מבטו מקיף את עם ישראל מראשית ועד אחרית הימים.
מראשית: “כי מראש צורים אראנו ומגבעות אשורנו הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב” (במדבר כג ט)” כפירוש רש”י – אני מסתכל בראשיתם ובתחילת שורשיהם ואני רואה אותם מיוסדים וחזקים כצורים וגבעות הללו על ידי אבות ואמהות… ולא יהיו נעשין כלה כשאר האומות” אלא חיים לנצח…
ובהמשך הדורות עם ישראל יוצא ממצרים וכובש את ארץ כנען” אז מתגלה גבורתם ועוצמתם ככתוב: “יאכל גויים צריו ועצמותיהם יגרם וחציו ימחץ” כרע שכב כארי וכלביא מי יקימנו” (במדבר כד ח ט). ובאחרית הימים” אומר בלעם הרשע: “לך איעצך אשר יעשה העם הזה לעמך באחרית הימים … אראנו ולא עתה” אשורנו ולא קרוב” דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת וישראל עושה חיל” (במדבר כד יז-יח). ולבסוף הוא נותן משל: “אוי מי יחיה משומו אל…” (שם כג). חז”ל מפרשים את המשל הזה: “אמר ר’ יוחנן אוי לה לאומה שתימצא בשעה שהקב”ה עושה פדיון לבניו” מי מטיל כסותו בין לביא ללביאה בשעה שנזקקין זה עם זה” (סנהדרין קו א). אוי לה לאומה שיעלה על דעתה לעכב את ישראל בזמן קיבוץ גלויות כאשר ישראל והקב”ה מתכנסים ומתאחדים בארץ ישראל (עיין רש”י שם).
נכון לעכשיו אנו חיים בדור של קיבוץ גלויות. עם ישראל מתקבץ ומתכנס לארץ ישראל במשך למעלה ממאה השנים האחרונות. ורואים בחוש כיצד מתקיימים הדברים של בלעם” כיצד כל העמים שניסו ומנסים לעכב את גאולתם של ישראל” הקב”ה דן אותם והם הולכים ונעלמים מעל במת ההיסטוריה – האימפריה העות’מנית שבראשית התחייה הלאומית התנכלה ליישוב היהודיהחדש” התפוררה. האימפריה הבריטית שקיבלה מנדט לעזור לעם ישראל להקים מדינה ובגדה בשליחותה כאשר גזרה על היהודים ב’ספר הלבן’ שלא יעלו לארץ” ולא יתיישבו בא”י” התפוררה. האימפריה הסובייטית” ברית המועצות” אשר חימשה את מדינות ערב” ועזרה להן באופן ישיר ועקיף לתקוף את מדינת ישראל” התפוררה. וגם בימים הללו” אותן מדינות אירופה וארה”ב שחברו יחד להקים מדינה ערבית בלב לבה של מדינתנו וארץ חיינו ולחלק את ירושלים” שבזה הן מסכנת את קיומנו” בוודאי ובוודאי יזכו לאותו גורל של האימפריות שהתפוררו. קל וחומר מדינות ערב ואיראן בראשן” שלרגע אינן מפסיקות להתחמש כדי לתקוף את מדינתנו” תתקיים בהם הנבואה: “דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת”. מתוך כך נזכה ובא לציון גואל במהרה בימינו” אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן