פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > דגל תשובה מאהבה

דגל תשובה מאהבה

הלל אומר הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום רודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה” (אבות א). יש לדייק בדברי הלל הזקן” “הוי מתלמידיו של אהרן” – לא מספיק ללמוד” אלא לחיות על פי דרכו של אהרון הכהן הגדול אשר מה שאפיין אותו הוא מידת האהבה. וכמו הכהנים המברכים בעלייתם לדוכן “אשר קידשנו בקדושתו של אהרן וציונו לברך את עמו ישראל באהבה”. לא מספיק לאהוב שלום אלא צריך לרדוף שלום” דהיינו להתאמץ ולהשכין שלום בין אדם לחברו ובין איש לאשתו” כדברי חז”ל שהיה אהרן משים שלום בין שניים שרבו ביניהם באומרו לכל אחד שחברו רוצה להתפייס עמו” למרות שלכאורה לא אמר את האמת” ובצורה זו הפגיש ביניהם והתפייסו. הרב צבי יהודה קוק זצ”ל היה נוהג לומר שיש מצוה לאהוב את הבריות כולן” לא רק בני אדם באשר הם אלא כל הנבראים” כמו צמחים ובעלי חיים” כי מי שאוהב את הבריות – הבורא שברא אותן אוהב אותו” ומצות אהבת הבריות אינה מותנית – “ומקרבן לתורה” היא מצוה בפני עצמה.
נכון לעכשיו” השבוע התכנסו אלפי תלמידי מכון מאיר ומכון אורה בעיר מודיעין בפארק ענבה במלאת 40 שנה למכון מאיר. הם באו מכל קצות הארץ עם בני משפחותיהם. המפגש היה בסימן מאירים את האומה באהבה ובאמונה. ואכן התחושה היתה של שליחות” כשגרירים של מכון מאיר כל אחד במקומו” במשפחתו ובתפקידו.
נשאו דברים בוגרי המכון” אפי איתם” שר התשתיות לשעבר; אלוף משנה במילואים גבע ראפ” ראש ארגון פנים אל פנים; גל שלמה טייב שופט בית משפט השלום באילת; הרב יצחק זאגי רב העדה האתיופית ברחובות; הרב זאב שרון ראש המכינה הקדם צבאית בשילה; דוד קוקה מראשי הגרעין התורני בבית שאן וישיבת ‘יאיר’. כל אחד מהם סיפר מה נתן לו המכון וכיצד הם מיישמים את רוח המכון בפועלם” וביטאו את תחושת התלמידים כולם. הראשון לציון” רבה של ירושלים” הרב שלמה עמאר שליט”א בירך את באי הכנס וראשו” והדגיש בדבריו את דרכו של מכון מאיר ההולך בדרכו של אהרון הכהן” אוהב את הבריות ומקרבן לתורה” וכמה האומה זקוקה לרוח הזאת!
את הערב הנעימו האחים יונתן ואהרן רזאל” שגם הוא היה מתלמידי מכון מאיר” וכן אסי וטוביה מערוץ מאיר לילדים ריגשו את מאות הילדים של תלמידי המכון בהופעה מרגשת ומשעשעת.
הנני רוצה להודות לכל באי הכנס” הרבנים והתלמידים ובני משפחותיהם” המפיקים וכל מי שנטל חלק במפגש מכונן ומרגש זה. להודות לבורא עולם שזיכנו להרבות אורות של אהבה ואמונה בישראל” ולהמשיך להרים גבוה יותר את דגל התשובה מאהבה בישראל. ומתוך כך נזכה לישועה ולגאולה שלמה” במהרה בימינו אמן.
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן