פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > מן הטשטוש של הליברליזם אל החרות האמיתית של התורה

מן הטשטוש של הליברליזם אל החרות האמיתית של התורה

סיפור התשובה של דניאל בייליק

דניאל (23) נולד ברעננה למשפחה ממוצא אוסטרלי דוברת אנגלית” לאב רופא ואם גננת. הם עלו ארצה מתוך אידיאולוגיה ציונית” והיו מבקרים בבית כנסת בשבתות ובחגים. הם גם הקימו את הסניף ברעננה של בי”ס המסורתי תל”י. “הורי הצהירו שהם ‘לא פה ולא שם'” ובחיים לא דיברו בבית על אמונה…מצד אחד הם מחבבים את היהדות אך עם זאת פתוחים וליברליים” עד כדי כך שהאחים שלי מנהלים חיים המרוחקים לגמרי מהיהדות” הוא אומר בכאב” “הליברלים” הם אלו שמתקשים לקבל את הדרך שבחרתי בה” חושבים שעברתי שטיפת מוח” ואני הפתוח לקבל את כל הביקורות שלהם”. יחד עם זאת הוא מספר כי יש אהבה גדולה ביניהם. ובעצם הם אנשי חסד גדולים “אבא כרופא רץ לעזור בכל אסון בינלאומי” וזה השתרש אצלנו מאוד”.
ודניאל מפתיע” “הייתי שחקן פוטבול באוסטרליה בנבחרת השלום של ישראל והערבים ב-2011. היה על זה סיקור תקשורתי גדול מאד… אך אז יצא לי להכיר באמת את הערבים. אנחנו הישראלים באנו פתוחים אך הנרטיב שלהם הפוך משלנו. הם נעולים על הסיפור הידוע שלהם” שלא משתנה אף פעם – שאנחנו הכובשים הרעים… “
דניאל מספר על כמה אירועים מכוננים בסיפור התשובה שלו. “היה לנו רב ברעננה בעל תשובה” שהיה שמח וכריזמטי והוא הנגיש את התורה אלינו. וכשחגגתי את הבר-מצוה שלי הוא אמר לי שאני עוד אהיה רב… באיזה מקום זה חלחל אצלי”. רב דומיננטי נוסף בחייו” חסיד ברסלב חרדי שנולד באוסטרליה כחילוני גמור” היווה לו מקור השראה לפנימיות התורה” אליו התחבר ולימים שידך לו את אחת התלמידות המובהקות שלו.

דניאל למד במכינה קדם צבאית מעורבת במשך שנה וחצי. “היינו צריכים לכתוב מאמר על ‘מה אני מאמין ומה מפריע לי’. וכתבתי מה שבאמת הטריד אותי – האם אפשר לשמור שבת כשאתה לא מאמין? דיברתי על עצמי ואל עצמי. האם אפשר לקיים מנהגים כשאתה לא באמת מחובר אליהם?” אולי תוצר של הבלבול שגדל אתו בבית.
דניאל התגייס לצנחנים והיה חובש קרבי. “הייתי היחיד שעמד על כך שיעשו לנו ‘תרבות יום א'” ובאמת לקחו אותנו לגבעת התחמושת ולמדרשה של בוגרי צבא” ‘דרכי אבות'” שמענו על מוטיבציה ומנהיגות בראי התורה” היה מרתק ורציתי עוד וב”ה הזמינו אותנו לבוא לשבת חוויתית בישיבה”. אלא שבקורס צניחה נפצע דניאל והיו לו שמונה חודשים” עם רגל שבורה” שבהם גם למד ליצנות רפואית וגם ביקר בשבתות בבית וגן בישיבה החרדית “בפעם הראשונה ראיתי מהי ישיבה” ראיתי את המידות” האהבה” הכבוד” והאחדות בישיבה. שאלתי הרבה שאלות על התורה ועל החיים בכלל” ונוכחתי שהם בונים את האדם לחיים בישיבה. חודש לפני החזרה לצבא רציתי לצאת לבדוק כמה ישיבות. אלא שההורים פחדו מישיבה חרדית” ואז הגעתי למכון מאיר. ראיתי מגוון עצום של אנשים שונים ושיעורים מרתקים. כך ישבתי חודש רק עם השאלות בלי לקחת שום מצוות”.
נכנסתי למכון עם המדים של נבחרת השלום ומצאתי לי חברותא שכל שאיפותיו “דורששלום”” איתי לוי” בוגר המכון שהדריך אותי וליווה אותי בנאמנות.

אז היה עליו לשוב לשירות בצבא” “חזרתי לאוגדת עזה כחובש בטיפול נמרץ” ולמרבה המזל יש שם בית כנסת הכי מפואר בכל הצבא. היו שם הרבה בני ישיבות ורבנים והמון חיילים דתיים. גיליתי את הציבור הציוני דתי” התחזקתי יותר” שמעתי שיעורים וארגנתי מניינים… אבל עם זאת” היו שם בנות ובנים וחוסר צניעות משווע. נכון. היו לי הרבה התמודדויות” אך זה היה מאתגר. למדתי שעל כל מה שחשוב לך אתה צריך להיאבק” וקניתי כך את המידות שלי. באוגדה הייתי מנהל מרפאה” ואח”כ בנחל עוז התחזקתי יותר וחיזקתי את החיילים שהיה קשה להם מאוד בקו של עזה. קיבלתי תמונה ברורה יותר לגבי היהדות” איפה אני נמצא ומה התפקיד שלי”. את הרב שלו מהחטיבה הצפונית היה שואל שאלות בהלכה. ונקשר אל האחיין של הרב קרליבך” הרב מרדכי כהן” שהיה מגיע לשיר ומחמם לחיילים את הלבבות עם אהבת ישראל האדירה שלו. היה מתארח בבית משפחתם ברוכת הילדים עם המון שמחה ואהבה. דניאל מספר כי הוא אוהב את התורה של ר’ נחמן ואת הרב הרוש” ובשמירות בצבא עשה המון התבודדויות “דיברתי כל הזמן עם ה'” ולמדתי לבטוח בו וממש חשתי אותו ב’צוק איתן’.”

ובכל זאת” מדוע קבע דניאל את מושבו בבית המדרש של מכון מאיר דווקא?
“בזמן הפציעה חשבתי שאני צריך להתקדם ביראת שמים שלי והתכוונתי להישאר בישיבה החרדית בבית וגן” אך למזלי הנסיבות הביאו אותי לכאן. התהליך שאני עובר עכשיו הוא יותר נכון וטבעי לי ואם הייתי נשאר שם אינני יודע אם הייתי מחזיק מעמד” כי זה היה מהיר מדי לקצב שלי” זוכר שבימים הראשונים לקחתי על עצמי הידורים של צדיקים”. על כל פנים” הגיע למכון כל חג ושבת כדי להתחזק. “למדתי מהי תורה בריאה” תורת חיים” שהיא לא רק לימוד גמרא אלא היא מקיפה את כל תחומי החיים” גם מוזיקה” גם טבע וטיולים ובעיקר דיבוק חברים” הכל מתחבר כאן מתוך חוויה ולא רק מתוך ספר..”.
ובכל זאת דניאל מספר כי זה לא היה פשוט בשבילו. “במכון אין חיים קלים. לא מכתיבים לך” אלא אתה צריך לבחור בעצמך מה בדיוק אתה רוצה ללמוד” ויש שם מגוון ענק שמקשה כל כך” אנשים ורבנים מגוונים” ולכל רב את הפן שלו” אני צריך רק למצוא את הייחודיות שלי” ומכל אחד אני לומד מה שמתאים לי. יש לי הרב זאנו בגמרא בעל תפילה ויראת שמים” והרב מלכא שמבין בעומק הנשמות” הרב גלעד אריאלי בהבנת יחסה של התורה לאומות העולם” והקצפת – סדנת הזוגיות של משה אליאס. ויש – הרב ביגון” הנועם שלו” החיוך שלו” האדיבות” הדוגמא האישית” שנותן את כל כולו לכל אחד ולכל שאלה. שילוב התורה הכוללת… איזו אימפריה הוא בנה” עמוקה עד מאד… אין ספק שמכון מאיר הוא המקום המושלם בשבילי. אני מרגיש שאני חי את התורה בכל תחומי החיים” מעבודה ועד עבודת מידות” לקדש את העולם הזה גם כעם בין האומות” באהבה ובאמונה” זה מה שהתחזק אצלי במכון מאיר”. ומוסיף מיד משפט חשוב “עם כל הנחמדות של מכון מאיר” הוא לא חלשלוש ולא עושה שום הנחות ביראת שמים…”

ובבית? “למרות הקושי של המשפחה אמי הצדיקה תמיד הראתה נכונות. היא ביקשה לדבר עם הרב ביגון ותוך יומיים הוא פינה זמן לפגישה עם ההורים. ישבנו אתו ויצאנו כולנו מחויכים… “
ולגבי הליברליות שספג בבית אומר דניאל “ההורים חשפו לפנינו עולם ללא גבולות” והאחים שלי הרחיקו לכת לצערי” אבל להיות בן חורין אמיתי זה רק בתוך גדרי ההלכה. יחד עם זה יש משהו חיובי בחינוך הליברלי” אולי בזה שלמדתי לבחון את הכל ולראות את הטוב שבכל דבר…”
היום דניאל נשוי” לומד במכון מאיר ומתפרנס מהוראת גיטרה” שכן הוא בוגר תיכון מוזיקלי מהטובים בארץ “למדתי שלעבוד ולהתפרנס בכבוד” אף זו תורה…”
אשתו בעלת תשובה גם היא” ומוזיקאית” פסנתרנית שכותבת שירים. “אנחנו שרים ביחד ומקווים שנופיע בפני נשים ונספר את הסיפור שלנו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מה זאת? מי זאת עולה? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
“כל דצריך” שבתוכנו פנימה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שאלת? ניצחת! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אתגר “שינוי ההרגל” באמונה חיה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
לעת כזאת – הגעת ממש עכשיו למלכות! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן