פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > לכבודה ה-67 של מדינת ישראל

לכבודה ה-67 של מדינת ישראל

סדרת הסרטים התיעודיים “עמוד האש” (19 פרקים) סוקרת את תולדות עם ישראל מראשיתה של ההתעוררות הלאומית היהודית (חיבת ציון וציונות) עד להקמת מדינת ישראל – תקופה שארכה כמאה וחמישים שנה. לפני שנים אחדות” צפיתי בכל פרקי הסדרה על מנת להשלים חור בהשכלתי ההיסטורית. למדתי הרבה. הסדרה מציגה חלק ניכר מהאירועים דרך המשקפיים של אלו שהיו שותפים להם. לכן” הסדרה היא סובייקטיבית” אבל – וזוהי מעלתה – היא מאוד אנושית” מרגשת ומעוררת הזדהות. במהלך החודשים הארוכים שבה צפיתי בפרקי הסדרה” נשמתי את התקופה” הייתי עם גיבוריה” שמחתי בשמחתם והתאבלתי באבלותם” התמלאתי מתקוותיהם ונחלתי איתם אכזבות” וגם הדילמות האידאולוגיות של הוגי ומנהיגי דור התקומה נגעו ללבבי ולא נתנו לי מנוח. כך – גם החכמתי וגם חוויתי. זה היה עבורי שיעור יוצא דופן ב”בינו שנות דור ודור” על דור הגאולה.
ככל שהתקדמתי בפרקי הסדרה” התחוור לי יותר ויותר ששיבת ציון והקמת מדינת ישראל הן נס ופלא. כשמדברים על נס התקומה” נוטים לרוב להתמקד בפלא הגדול של התעוררות עם ישראל לצאת מתהומות הגלות ולשוב לציון. אכן” פלאי-פלאים” אבל זה לא הפלא היחיד. רק בזכות סדרת פלאים שליוו כל אחד משלבי התהליך” הוא צלח והוקמה המדינה. בכל שלב בתהליך” היו גורמים כבדי משקל שסיכנו את הקמת המדינה: התנגדותה של הקהילה הבין-לאומית ואיומי מדינות ערב” ובמיוחד – הטעויות המרות שעשו מנהיגי עם ישראל לכל אורך הדרך” התנהגותם שגבלה לפעמים בטיפשות גמורה” מזימותיהם הפוליטיות המפותלות והסבוכות. פעם אחר פעם היה ניתן לחשוב שכל המאמצים יורדים לטמיון” ונגוז החלום הציוני. אבל” כאשר היה כבר נראה שהכל אבוד והייאוש כבר חדר ללבבות” התהפך לפתע גלגל ההיסטוריה לטובתנו” והעגלה של המשיח המשיכה לקרטע ולהתקדם בצעדים מדודים בכיוון הגאולה עד שהוקמה המדינה. כל פרק בסדרה עורר בי מחדש הלם על גודל הנס והפלא. לאחר כל פרק” יצאתי עם תחושה ברורה שהקמת המדינה היתה גאולה כנגד כל הסיכויים” כנגד כל הכללים הסבירים וההגיוניים. יד ה’ עשתה זאת. מאת ה’ היתה זאת” היא נפלאת בעינינו.
ומה קורה מאז שהוקמה המדינה? לפעמים נדמה שאנחנו מדשדשים בבוץ” עסוקים בקטנות” נשלטים על ידי מזימות פוליטיות קטנוניות. כל מערכת בחירות מעוררת מחדש תחושה זו. מאזינים לחדשות וקוראים כתבות פוליטיות” נבהלים ותמהים כיצד עמנו יכול/יוכל להתקיים בדרך זו?! התשובה היא” שגם היום” קיומה של מדינת ישראל ושגשוגה הכלכלי” המדעי והתרבותי” הם פלא” הם תופעה כנגד כל הסיכויים. ראה זה פלא” כיצד מדינות ערב השכנות נחלשות ונכשלות פעם אחר פעם” ומפסיקות להוות איום אסטרטגי. גם את טעויותיהם המרות של מנהיגינו הפוליטיים מצליחה ה”היסטוריה” לתקן” ומדינת ישראל ממשיכה לצעוד לכיוון מעלה” להתפתח” לשגשג להתעצם. יד ה’ עשתה זאת. מאת ה’ היתה זאת” היא נפלאת בעינינו.
לתגובות: aviner@neto.net.il . לב אבות – קו חם (חינם) להורים של מתבגרים. המשיבים בקו: רבנים” פסיכולוגים ויועצים. טל’: 02-9973232. אתר “לב אבות” – evavot.org.ill באתר – מאמרים ושיעורי וידיאו מפי אנשי חינוך” רבנים ופסיכולוגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

תפילת נעילה – על מה אנחנו ננעלים?
Shape-2
machon
כיצד מחזירים ילדים בתשובה? הרב אלישע אבינר
Shape-2
אלישע אבינר
חינוך יחידני או קבוצתי? (ב)
Shape-2
machon
קשיי תקשורת עם מתבגרים: הרב אלישע אבינר
Shape-2
tin-can-238488_640
חוזרים לבית הספר בשמחה
Shape-2
machon
חינוך יחידני או קבוצתי ?
Shape-2
machon
דמי כיס והיחס לכסף (ב)
Shape-2
machon
חינוך לאבלות על חורבן המקדש בדור של גאולה – הרב אלישע אבינר
Shape-2
הכותל
בין הזמנים והחופש הגדול חלק ב’ הרב אלישע אבינר
Shape-2
beach-814679_640
דמי כיס והיחס לכסף (א)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן