פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > לידה – טומאה?

לידה – טומאה?

הנושא הראשון המופיע בפרשתנו עוסק בטומאת היולדת” כנאמר (ויקרא יב ב) – “אישה כי תזריע וילדה… וטמאה…”
ולכאורה תמוה הדבר מאוד” שהרי הטומאה הרוחנית היא ביטוי לחיסרון ולפגם הקיים במציאות המעשית המקולקלת” וכדבריו של הרב קוק (עין אי”ה שבת א’ א עה) – “כלל עניין הטומאה ודרך הטהרה ממנה” ודאי הם נסמכים אל החסרונות והמגרעות הנמצאים בעולם בכל סוגיו” ובאדם – בנפשו” גופו ונטיותיו בייחוד..”” ואם כן” הייתכן שלידה המביאה עמה חיים חדשים לעולם” חיים של בניין ויצירה” היא חסרון במציאות” פגם המביא עמו טומאה?
ניתן לומר” שכל זמן ההריון כאשר העובר נמצא ברחם אמו” האם חיה חיים כפולים” את חייה שלה ואת חיי עוברה התלויים בה. אך בזמן הלידה” כאשר העובר יוצא מרחמה והופך לאדם עצמאי (כמובן באופן יחסי) ‘מאבדת’ האם את החלק השני של חייה-חיי העובר שממנה קיבל הוא עד כה את חייו” איבוד חיים המהווה ‘חיסרון’ גדול לה” הגורם לטומאתה לאחר לידתה.
פרדוקס זה” שהיתרון – הלידה וחייו העצמאיים של התינוק” נובעים דווקא מהחיסרון לאם” כאשר היא ‘מסיימת’ להעניק חיים לעוברה. חיסרון זה” הגורם את טומאתה” הוא יסוד גדול” לא רק לנושא הלידה וסדר הבאת חיים לעולמנו” אלא יסוד ועיקרון לכלל חיינו.
אנו מצווים לפתח ולבנות את עצמנו ואת העולם כל הזמן ובכל התחומים” אך יש לזכור” כי כל בניין בנוי על חורבן שקדם לו. כמובן אין מדובר בהרס וחורבן” ‘בחינת’ קלקול שאין אחריו תיקון” אלא אדרבא” תיקון הנובע דווקא מכוח הקלקול” קלקול אשר מתוכו יופיעו הצמיחה והבניין המחודשים” בניין שיכלול את המדרגה הקודמת אך במעלה גבוהה יותר” כאותו התינוק שאיבד אומנם את חייו העובריים ש’נחרבו'” אך דווקא מפני כך התעלה לחיים עצמאיים” שבהם הוא מממש את עצמו במדרגה עליונה יותר.
על כן” אין להיבהל ממצבי “חורבן” בחיינו הפרטיים והלאומיים” שהרי ביסודו ובמטרתו של חורבן זה” גנוז בניין פוטנציאלי גדול שיכלול בתוכו גם את הקומה הקודמת” אך הפעם באופן וברמה מפותחים ומעולים הרבה יותר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן