פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > אהבה מנצחת

אהבה מנצחת

מהו פירוש הביטוי “שיר השירים”? כותב ה’אור החיים’ בהקדמת פירושו למגילה: “פירוש [הביטוי] ‘שיר השירים’ הוא שיר אחד המורכב משני שירים – שיר שהמלך שר למלכה ושיר שהמלכה שרה למלך. ונראה לפרש” והוא על דרך אמרם ז”ל כי השיר הזה בנאו שלמה המלך עליו השלום בראותו הזמן שישראל בגלות. והמשילו העניין למלך שגירש המלכה” וחשבו השכנים לומר כי לא ישוב עוד לדעתה וריחקה מלבו. ועמד בן אחד שילדה המלכה למלך קודם גירושין” והלך אצל האב” והבין ממנו שעדיין לבו עם המלכה” והלך אצל האם והבין שלבה שלם עם המלך. עמד וחיבר שיר אחד ממה שבלב המלך על המלכה” וממה שבלב המלכה על המלך” כאשר ידע ממה שבליבם זה על זה וזה על זה. וזה אומרו: ‘שיר השירים’ – פירוש שיר העשוי משני שירים: אחד אומר ה’ על כנסת ישראל והשני אומרת כנסת ישראל על דודהּ”.
מכל המתואר במגילה עולה שהרעיה והדוד נמצאים רוב הזמן בריחוק מקום זה מזה ושרים זה לזה מרחוק” ובנמשל: בתקופות רבות נתונים ישראל בגלות. אך שלמה מצרף את שני השירים שלהם לשיר אחד” וכך הוא מגלה שבאמת” גם בזמני הגלות והקושי שני הרעים קרובים מאד זה לזה. קרבתם הנפשית כה גדולה עד שהם כסמוכים זה לזה ועונים זה לשירו של זה. האווירה הקבועה השוררת במגילה היא של ביטחון וודאות בקשר. בתקופות הארוכות של הריחוק מתפרצים הרצון והשקיקה של האוהבים בטהרתם” ולא ניתן למצוא בהם סיגים של אכזבה וריחוק נפשי. דברי האהבה הנפלאים כגון: “כֻּלָּךְ יָפָה רַעְיָתִי וּמוּם אֵין בָּךְ” (ד” ז); “אֲנִי לְדוֹדִי וְדוֹדִי לִי הָרֹעֶה בַּשּׁוֹשַׁנִּים” (ו” ג); “שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל לִבֶּךָ כַּחוֹתָם עַל זְרוֹעֶךָ” (ח” ו). נאמרים בזמני הריחוק של האוהבים.
נמצא” שאף שמגילת שיר השירים מתארת ברובה מצב של ריחוק” מן האווירה הכללית של המגילה ומביטויי האהבה הרבים מספור עולה בבירור כי הנמשל שהמגילה באה לתאר הוא מציאות חיובית של שייכות ואהבה החזקות מכל מרחק. אהבה זו” הנשמרת בעוצמה כה גדולה גם במצבים כה קשים” היא אהבה עמוקה וחזקה יותר מכל האהבות בעולם.

מתוך ספר חדש מסדרת ‘מכלל יופי’ 052-7203221

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים להפטרת ויקהל-פקודי: הכותרת שכולם מחכים לה
Shape-2
כשכותרות העיתונים יבשרו
הסודות של פרשת זכור: אסור לשכוח, אסור לוותר
Shape-2
שבת זכור4
מבט חדש על בריאת העולם
Shape-2
machon
‘חוקי הטבע’ של גאולת ישראל
Shape-2
machon
ההתעוררות לבניית ביהמ”ק השני בחודש אלול
Shape-2
machon
“עין בעין יראו בשוב ד’ ציון”.
Shape-2
machon
הפטרת עקב (ישעיהו מט) – ודאות הגאולה של ישעיהו
Shape-2
machon
הפטרת מסעי (ירמיהו ב) – המינימום: הכרת החטא
Shape-2
machon
ה’טווח הקצר’ של נבואות ירמיהו
Shape-2
machon
הפטרת בלק (מיכה ה) – החיקוי של בלעם
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן