פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הקטון יהיה לאלף

הקטון יהיה לאלף

עלון באהבה ובאמונה חוגג אלף גיליונות וזה בהחלט זמן טוב לעצור מעט ולהתבונן על האֶלף בסגול ועל האָלף בקמץ.
האֶלֶף משמעותו ריבוי. האלף לך שלמה” הקטון יהיה לאלף. טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף. ובאמת – מכון מאיר עוסק כל העת בריבוי הופעה של תורה בכל כלי אפשרי” כמעט.
העלון הוא חלק” מרכיב” מן התופעה הזו. אמנם מרכיב משמעותי” כי אחרי הכל מדובר בנייר” ובאותיות ממשיות” וזו דרך משמעותית עבורנו ליצור ולשמור קשר עם כל לומדי התורה מבית המדרש של המכון.
ובכן המגמה היא ריבוי תורה. נר לאחד נר למאה ונר לאלף. דורנו מתאפיין בכמותיות רבה. בריבוי עצום. יש לזה צדדים שונים” אך בודאי יש בזה מרכיב חיובי גדול. מכון מאיר הוא חלק מן הריבוי הזה” מהפצת תורה בעמקות ובאיכות בכל כלי אפשרי. העלון היה ראשון” הצטרפו אליו אחר כך ערוצי המחשב והטלוויזיה. ריבוי תורה וזיכוי הרבים.
אך יש גם אָלֶף. האלף שלנו הפשוטה. ובמכון מאיר פרושים שני האל”פין הידועים מבית מדרשו של הרב קוק – אמונה ואהבה.
כי בזמן שהכל מתחדש” וכלים וירטואליים קמים ומתחדשים” באותו זמן ממש” ממשיך לו הזרם העתיק והפנימי של נפשות שחוזרות בתשובה וחוזרות לעצמן” באות למכון מידי יום. על פניהם פעמים רבות תהיה” התרגשות” סקרנות” חיפוש” הם כבר אחרי העניין הוירטואלי” אחרי השיעורים באינטרנט או קריאת העלון. הם באו אל הדבר עצמו. אל בית המדרש” אל התורה” אל הספרים עם הריח הישן” אל הספסלים והשולחנות… את אוזניות השמע של המחשב” השקטות כל כך” מחליפה כעת המולת בית המדרש והקולות הרבים. לעתים זה עלול להרתיע” להפחיד.
וכאן” כאן צריך לקבל את פניהם בעניין העתיק והיסודי הזה. בשני האלפין. אמונה ואהבה. אמונה בנשמה” נשמת אל חי הקיימת אצל כל אחד ואחת מבני ובנות ישראל. אמונה בזה שהם מסוגלים לחולל שינוי משמעותי כל כך בחייהם” למרות הקושי וההרגלים והקשיים מבית ומחוץ” אמונה בסגולת ישראל” בנצח ישראל” ואמונה בעצמם.
ואהבה. אהבה ללא תנאי. אהבה בלי תרוצים. אהבה לשם אהבת הבריות. הרי כך רקום על הפרוכת בבית המדרש – אוהב את הבריות. ורק אז ומקרבן לתורה.
ושני האלפין הללו ממשיכים לחולל נפלאות. זהו זרם עדין וצנוע. שמחולל שינוי ומהפך ואינו מתועד או נצפה. הוא מתחולל בתוככי המקום הזה ומהווה למעשה את הכור הגרעיני הפנימי שממנו יכול לצאת החום והאור לכל עבר מסביב.
שני אלפין. אלף ואלף. מתחברים יחד עם שנת הארבעים למכון מאיר” אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שנה” ואולי רק עתה אנחנו מתחילים להבין באמת את המשמעות של כל הזריעה הארוכה הזו במשך כל כך הרבה שנים כאשר זרם התשובה הולך ומתגבר” הולך ומתעצם” ומכון מאיר הוא כתובת מרכזית” הכרחית” ברורה.
ועוד מילה לסיום – על כל האור הזה” אחראי הכהן המברך את עמו ישראל באהבה ובאמונה” הרב דב ביגון שליט”א. נאחל לו מכאן שימשיך להוביל את התשובה בעם ישראל באהבה ואמונה ובבריאות איתנה לאורך שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

די לחרבות הברזל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 6
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד במדים
תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?
Shape-2
Processed with VSCOcam with hb1 preset
הטבתן? ערבתן? הדליקו את הנר!
Shape-2
machon
לראות מעבר לקיר
Shape-2
machon
הבור של החבר שלך יכול לתקוע גם אותך…
Shape-2
machon
זבח משפחה
Shape-2
machon
הנסתרות לה’ אלקינו והנגלות לנו ולבנינו.
Shape-2
machon
היחלצו… מנגיעות אישיות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן