פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > חזק חזק ונתחזק

חזק חזק ונתחזק

חזקיה מלך יהודה היה בעל תשובה” ולמה נקרא שמו חזקיה? שחִזקוֹ י-ה” שחזקו ד’ לעמוד מול לחצו של סנחריב מלך אשור שהיה ראש המעצמה הגדולה ביותר בימים ההם. ויש אומרים ‘חזקיה’ – שחיזק את ישראל לאביהם שבשמים. מה עשה? “נעץ חרב על פתחו של בית המדרש ואמר: כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב זו. בדקו מדן ועד באר שבע ולא מצאו עם הארץ” (סנהדרין צד” ב מהרש”א).
חזקיה שזיכה את כל ישראל ללמוד תורה” חיזק בזה את האומה ודחה את לחצו של סנחריב” שגם צבאו ניגף במגפה. כדברי חז”ל: שַמנוֹ של חזקיה שהיה דולק בבתי כנסיות ובבתי מדרשות הביא למפלתו של סנחריב והסרת הלחץ מישראל (שם).
מנַיין שאב חזקיה את העוז והרוח לכוף את כל ישראל ללמוד תורה על ידי נעיצת החרב בפתחו של בית המדרש ועל ידי הקביעה שמי שלא ילמד תורה ידקר? ובכן” חזקיה הבין שלימוד תורה בישראל איננו עניין פרטי של אדם זה או אחר. לימוד התורה בישראל מחזק את רוח האומה ונותן לה את העוז והיכולת לעמוד מול אויבים ולוחצים. לימוד תורה בישראל הוא עניין קיומי למלכות ישראל” לכן גזר אומר ללמד את כל ישראל תורה מדן ועד באר שבע” והאומה שהבינה את חשיבות הדבר שקדה על התורה באהבה עד שלא מצאו תינוק ותינוקת איש ואשה שלא היו בקיאין בהלכות טומאה וטהרה.
נכון לעכשיו” גם בדורנו” דור התחיה הלאומית” עלינו לשאוף שכולם” כל האומה” ילמדו ויקיימו את התורה הקדושה. אבל בהבדל מדרכו של חזקיהו המלך “שנעץ חרב ואמר כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב זו”.
בדורנו צריכים לשוב לתורה ולשורשים לא מיראה אלא מאהבה” כהדרכתו של הרב קוק זצ”ל” שדורנו מוכשר לשוב מאהבה (מאמר הדור). במכון מאיר אנו רואים זאת יום יום. כאשר התלמידים והתלמידות באים מכל הקשת החברתית מהארץ ומהעולם ומתחזקים ומתקרבים ליהדות באהבה” אהבת הבריות כולם” אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל ככלב בן יפונה ויהושע בן נון – באהבה ובאמונה.
דרך סלולה זו טובה לכל יהודי ויהודי באשר הוא – אם הוא רחוק מהדת אם קרוב אל הדת. אם דתי לאומי או חרדי” חסידי או ליטאי. אם ספרדי או אשכנזי” אם מיוצאי אתיופיה” או מעולי ברית המועצות לשעבר. מתוך שיבה לאבינו שבשמים באהבה” מקדשים שם שמים במידות טובות” בתרומה לחברה ולמדינה.
הננו מודים לה’ יתברך שזיכנו ל’אורות’יו של הרב קוק ובנו הרצי”ה זצ”ל ולהמשיך בדרכם. ואנו משתדלים בס”ד לזכות את הרבים” בנוסף לפעילות החינוכית במכון מאיר ובמכון אורה” לקרב רחוקים ולהפיץ תורה בערוצי האינטרנט לשיעורי תורה ולילדים” שצופים בו רבבות עמך בית ישראל בארץ ובעולם. ובערוץ הטלוויזיה 96.
כל המפעל הגדול הזה של “אוהב את הבריות ומקרבן לתורה” נקלע לאחרונה לקשיים כלכליים. הננו פונים לכל ידידינו בעבר ובהווה לסייע בידנו להמשיך ואף לחזק את פועלו בע”ה.
מהמצפה לישועה בברכת חזק ונתחזק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן