פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > סוד ה”אלף”

סוד ה”אלף”

א-ל-ף. שלוש הוראות מרכזיות לשורש א.ל.ף בלשון הקודש:
האחת – האות הראשונה בין עשרים ושתיים האותיות.
השנייה – ‘אלף’ בארמית מלשון ‘אולפן’ – לימוד.
השלישית – המספר אלף המבטא את מדרגת המספר הרביעית” לאחר היחידות” העשרות והמאות.
מה משמעות הדברים?
האות ‘אלף’ – היא האות הראשונה בין האותיות” ראשוניות המבטאת את היסוד והשורש האלוקי הנמצא בבסיס המציאות” את התמצית הפנימית והמהות האלוקית שבכל דבר” את הממד האינסופי הנסתר והנעלם שבכל ‘יש'” וכדברי הרב קוק (ריש מילין אלף)- “ה’אלף’ מעיר בנו את המחשבה של הראשית” ההתחלה הקדומה…”.
מדרגת ה’אלף’ הזו “עליונה ופנימית מאוד” עומדת היא למעלה מעולמנו המוגבל” על כן – “אנו צופים על גדולתה” והננו משתוממים על יקרת חזיונה…” (שם).
לכן” על מנת להופיעה ולגלותה בעולמנו” נדרשים ונזקקים אנו ‘לתרגם’ ממד אלוקי אינסופי זה ב’תרגומים’ אנושיים מוגבלים” ‘תרגומים’ ממשיים” כאשר הכלי האנושי הייחודי המאפשר לנו לעשות זאת הוא השכל האנושי” דרכו אנו לומדים ומבינים” ומכוח כך מזדהים” מפנימים וחיים.
‘אולפן’ – לימוד זה” מצמצם את את מדרגת הגילוי האינסופי מחד” אך מאפשר את החלתו והופעתו בחיינו פה בעולם הזה” וכהמשך דבריו (שם) – “האולפן זהו תרגום הלימוד” הלימוד הוא תרגום” ‘אחוריהם’ של הפנים המחשביים.. יודעת היא הנשמה שכל הבא בלימוד איננו מקורי” מקורי הוא הרעיון הפנימי שאינו מבוטא”..
ויותר מכך. ה’אלף’-התמצית האלוקית הפנימית המתגלה דרך ה’אולפן’ – הלימוד” צריכה להופיע בכל מרחבי החיים” גם היותר רחוקים” גשמיים ופרטניים”על מנת לגלות קידוש ה’ בכל הבריאה כולה” על כלל כשרונותיה” גווניה וצדדיה” כפי שבא לידי ביטוי במספר ‘אלף’ המבטא את הריבוי הכמותי של כל היחידות המספריות” וכלשונו (שם)-“זאת תורת הוראת האלף בשמו” ביטויו הקרוב לאלף המספר” יביא אותו לחשוב על ידי מדרגת המספר הרביעית” יחידות” עשרות” מאות ואלפים…”
ל’מכון מאיר'” בו משתדלים לחשוף את ה’אלף המקורית’ – את המהות האלוקית” כפי שבאה לידי ביטוי גם בשם העלון הכולל את שני האל”פים – אהבה ואמונה” דרך ה’אולפן’ – הלימוד המעמיק והמקיף בכלל מקצועותיה של התורה” על מנת להגשימה בפועל ב’אלף המספרי’ – בכל מרחבי החיים” הלאומיים והפרטיים” החומריים והרוחניים” נאחל – ‘הקטון יהיה לאלף והאלף לרבבה'” עד גאולתנו השלמה במהרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן