פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > חשיבות אמירת תודה, ותרגול בפועל | משה אליאס

חשיבות אמירת תודה, ותרגול בפועל | משה אליאס

כל זוג לאחר מספר שנות נישואין מתמודד עם בעיה ידועה – כוח ההרגל. לעומת הכרת הטוב העצומה האופפת את תקופת השידוכים והאירוסין” בשגרת הנישואין התרגל הבעל במהירות לכך שאשתו מכבסת את הבגדים בבית (הרי זה במסגרת האחריות שלה…). גם האישה התרגלה לכך שבעלה עורך קניות באופן קבוע כחלק מתפקידו בניהול הבית. כוח ההרגל מקהה ומטשטש את המעשים הטובים שנעשים על ידנו בכל יום ממש” עד אשר בני הזוג מתייחסים אליהם כאל דבר מובן מאליו ומפסיקים להעריך את המאמץ והמחשבה שמושקעים בכל מעשה.
כוח ההרגל מופיע גם בעבודת היהודי מול בורא עולם” כמה קל להתרגל שאני “עשיר” (עיניים” שינים” ידיים” רגלים)” כמה קל לשכוח אנשים מסביבנו שאינם יכולים לשמוע שירת הבריאה ולראות נפלאות הבורא. יהודי צריך לרנן ולהלל כל בוקר “מודה אני לפניך” כאילו קם בפעם הראשונה” אפילו שקם כבר אלפי פעמים.
כדי להתמודד עם כוח ההרגל נתמקד בהכרת הטוב ונשתמש בו להצמיח ולחדש את הזוגיות באופן שלא ניקח שום פעולה בבית כמובנת מאליה” גם אם היא באחריות בן הזוג בבית. נעשה זאת עם מעשה פשוט אבל עוצמתי” שנאמר בכל פעם לבן הזוג תודה מכל הלב. חשוב שהתודה תתייחס לא רק למעשה אלא גם למאמץ ו/או למחשבה מאחורי המעשה. דוגמה לתודה עם הערכה למחשבה – “תודה שחשבת עלי וכיבסת לי את הבגדים”. דוגמה לתודה עם הערכה למאמץ “תודה שעשית קניות” אני יודעת שזה היה מאד קשה”.

השבוע נתרגל ביחד בכתיבה ובדיבור לומר תודה לבן הזוג על המעשים הטובים מחיי היום יום. התרגיל בא ליצור מפגש אינטימי שבו בני הזוג יקיימו ביניהם שיחה זוגית” איך? תזמינו את בן/בת הזוג לפגישה” תדאגו שאין הפרעות (לנתק פלאפונים” ילדים ישנים וכד’)” תמיד מומלץ להיפגש מחוץ לבית ולבוא עם הרבה מצב רוח ופתיחות.
כתבו לפחות 5 (עד 100…) מעשים טובים מהשבוע האחרון שבן זוגכם עשה למענכם או למען הבית” תוך הדגשת המאמץ/המחשבה מאחורי הפעולה. כל אחד ימלא את הטבלה בנפרד. בסיום הקריאו לבני זוגכם מה שכתבתם בקול: “רציתי לומר לך תודה על כך ש…”.
חלק חשוב בתרגיל זה לשוחח על מה שכתבתם” לדוגמה: איך הרגשת כשהקראתי את הרשימה שלי? האם חידשתי לך? האם הופתעת? עד כמה חשוב “לומר תודה” בזוגיות שלנו?
ולסיום לאמיצים שביניכם כל אחד יציע איזה מעשה קטן מאד הוא מוכן לקחת על עצמו לשיפור הזוגיות.
הבעל ימלא:

האישה תמלא:

לסיום נאמר שהגיעה העת להשתמש בכלי הזה בכל רגע בבית מול בן/בת הזוג” ילדים” משפחה” חברים ונקיים את “ונוצרת אחדות בין האיש והאישה” יכולה האחדות הזאת להתרחב לכל היש: בין אדם לחברו” בין כת לכת” בין מעמד למעמד” בין עם לעם ואפילו בין עולם לעולם” (הרב קוק” אורות” ישראל ותחייתו כו).

בכל גיליון בע”ה נביא תרגיל אחר מתוך קובץ תרגילים שמופיע בספר “אני לא מבין את אשתי /אני לא מבינה את בעלי”. (להזמנות 054-5751565)
משה אליאס מנחה נישואין ” מעביר סדנא לזוגיות במכון מאיר לגברים נשואים” הסדנא פתוחה גם לציבור הרחב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

הכרת גבולות הזמן המשותף ותרגול בפועל | משה אליאס
Shape-2
machon
חשיבות אמירת תודה, ותרגול בפועל | משה אליאס
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן