פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > איש ואשה

איש ואשה

אומרים חז”ל: “השווה הכתוב אשה לאיש לכל דינים שבתורה”. נקודת המוצא” הגישה הראשונה היא שבאופן כללי יש שוויון בין איש לאשה. זוהי נקודת היסוד של המין האנושי והיהודי: השוויון. מתוך השוויון בכללותו יש אחר כך התפרטות. מתוך הסדר הכולל והמחבר של האדם” מופיעה חלוקת תפקידים.
כך הוא גם סדר הדברים מבריאת העולם. בסוף סיפור הבריאה” התורה מלמדת אותנו: “ויברא אלוהים את האדם בצלמו” בצלם אלוהים ברא אותו” זכר ונקבה ברא אותם”. בריאה זאת מופיעה בלשון יחיד: “ברא אותו”” ואותו יחיד “זכר ונקבה ברא אותם”. אחד שהוא שניים” שוויון של שלמות מחוברת. וכן בהמשך: “זה ספר תולדות אדם”. האדם כשנברא בדמות אלוהים הוא זכר ונקבה” ויחד נקראו אדם” ויחד התברכו ביום היבראם. העיקרון – שוויון” וממנו נמשכת התפרטות. כך היא מהות האדם” ישות אחת שהיא שתיים. אם לא” חסר הוא בשם אדם שבו.
גם המשך הדורות והתולדות נמשך מסדר זה של זיווג שני הצדדים. “ודבק באשתו והיו לבשר אחד” . מתוך כלל השוויון בא סדר ההתפרטות. סדר זה הוא היוצר את השלמות” ומופיע אצל שני הצדדים” כל אחד עם אופיו השונה וחובותיו המיוחדות “איש על מחנהו ואיש על דגלו”. יש שינוי במבנה ובתפקוד הגוף” עם כל ההשלכות הנובעות מכך. וכי אפשר להתחמק מחילוקים אלה? לא פחות מזה” יש שינוי בצורה הפנימית הפסיכולוגית” איכות תפקודית שונה של הנפש. מתוך כך באים כל החילוקים ביניהם בכל תחומי החיים” הרוחניים והמעשיים” לכל פרטיהם והסתעפויותיהם. אין כאן פגיעה באשה” אדרבה האיש והאשה ביחד בונים גילוי שלם של צלם אלוהים של האדם בעולם הזה” ושניהם אחראים לקיום הדורות .

תגיות: איש ואשתו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן