אומרים חז”ל: “השווה הכתוב אשה לאיש לכל דינים שבתורה”. נקודת המוצא” הגישה הראשונה היא שבאופן כללי יש שוויון בין איש לאשה. זוהי נקודת היסוד של המין האנושי והיהודי: השוויון. מתוך השוויון בכללותו יש אחר כך התפרטות. מתוך הסדר הכולל והמחבר של האדם” מופיעה חלוקת תפקידים.
כך הוא גם סדר הדברים מבריאת העולם. בסוף סיפור הבריאה” התורה מלמדת אותנו: “ויברא אלוהים את האדם בצלמו” בצלם אלוהים ברא אותו” זכר ונקבה ברא אותם”. בריאה זאת מופיעה בלשון יחיד: “ברא אותו”” ואותו יחיד “זכר ונקבה ברא אותם”. אחד שהוא שניים” שוויון של שלמות מחוברת. וכן בהמשך: “זה ספר תולדות אדם”. האדם כשנברא בדמות אלוהים הוא זכר ונקבה” ויחד נקראו אדם” ויחד התברכו ביום היבראם. העיקרון – שוויון” וממנו נמשכת התפרטות. כך היא מהות האדם” ישות אחת שהיא שתיים. אם לא” חסר הוא בשם אדם שבו.
גם המשך הדורות והתולדות נמשך מסדר זה של זיווג שני הצדדים. “ודבק באשתו והיו לבשר אחד” . מתוך כלל השוויון בא סדר ההתפרטות. סדר זה הוא היוצר את השלמות” ומופיע אצל שני הצדדים” כל אחד עם אופיו השונה וחובותיו המיוחדות “איש על מחנהו ואיש על דגלו”. יש שינוי במבנה ובתפקוד הגוף” עם כל ההשלכות הנובעות מכך. וכי אפשר להתחמק מחילוקים אלה? לא פחות מזה” יש שינוי בצורה הפנימית הפסיכולוגית” איכות תפקודית שונה של הנפש. מתוך כך באים כל החילוקים ביניהם בכל תחומי החיים” הרוחניים והמעשיים” לכל פרטיהם והסתעפויותיהם. אין כאן פגיעה באשה” אדרבה האיש והאשה ביחד בונים גילוי שלם של צלם אלוהים של האדם בעולם הזה” ושניהם אחראים לקיום הדורות .