פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > אינך כפוי טובה

אינך כפוי טובה

והיה כי תבוא אל הארץ אשר ד’ אלוקיך נותן לך נחלה… ולקחת מראשית כל פרי האדמה אשר תביא מארצך… אשר ד’ אלקיך נותן לך ושמת בטנא” והלכת אל המקום אשר יבחר ד’ אלקיך לשכן שמו שם. ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם ואמרת אליו: הגדתי היום לד’ אלקיך כי באתי אל הארץ אשר נשבע ד’ לאבותינו לתת לנו”.
רש”י מפרש “ואמרת אליו שאינך כפוי טובה” (דברים כו א-ג).
אדם המכחיש את הטובה שעושים עמו וכופר בה” הוא כפוי טובה מלשון כופה עליו את הכלי שמעלים ממנו את הטובה שעושים עמו. ומהי הטובה? “…כי באתי אל הארץ אשר נשבע ד’ לאבותינו לתת לנו”. משל למה הדבר דומה” לבן שנוסע מביתו למקום רחוק” וכאשר מגיע ליעד מרים טלפון להוריו ומבשר להם שהגיע בשלום ליעדו” ומשמח בזה את הוריו. לעומתו” בן כפוי טובה” שנוסע למרחקים ושוכח את הוריו” אינו מודיע להם אם הגיע ליעדו – הוריו מודאגים ומצטערים מאוד. הנמשל הוא עם ישראל שמאז האבות” אברהם יצחק ויעקב” יצא למסע ארוך של אלפי שנים שתחילתו במצרים וסיומו בארץ ישראל ובירושלים. מביא הביכורים מודה לד’ יתברך ומודיע כי בא אל הארץ “אשר נשבע ד’ לאבותינו לתת לנו” – אינני כפוי טובה.
נכון לעכשיו” אשרינו מה טוב חלקו של דורנו” דור התחייה” דור קיבוץ הגלויות ובניין ארץ ישראל. עלינו להודות לד’ יתברך שדורנו זוכה למה שכל הדורות שאנו רוכבים על כתפיהם לא זכו להם! ששה מליון יהודים חיים בארץ ישראל” כן ירבו. אנו חיים במדינה המתפתחת בצעדי ענק” וחזקה מבחינה צבאית – צבא הגנה לישראל מקדש שם שמים בניצחונותיו ובהליכותיו” וחזקה ויציבה מבחינה כלכלית וחברתית.
וככל שאנו צועדים במעלה הדרך לגאולה השלמה מתגלה יותר ויותר הקשר לשורשים. רבבות עמך בית ישראל שבים למסורת היהודית” אלפי בתי כנסת מלאים במתפללים בכל רחבי הארץ” ולא רק בחגים” עשרות אלפי תלמידי חכמים ממלאים את בתי המדרש והישיבות הזוכים ומזכים את כלל ישראל בהגדלת התורה והאדרתה. ועל כל אלה אנו מודים ומודיעים לשי”ת ולאבותינו שהגענו הביתה” לארץ ישראל. איננו כפויי טובה” להפך” אנו אסירי תודה. ולא ירחק היום ותתקיים בנו הברכה “אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו יחד לאורו”.
בברכת שנה טובה” כתיבה וחתימה טובה
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן