פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ראיון עם הרב יואב מלכא על דרכו אל מכון מאיר

ראיון עם הרב יואב מלכא על דרכו אל מכון מאיר

הרב יואב מלכא” יוצא קיבוץ כנרת משמש כר”מ שנים רבות במכון מאיר. השיחה עמו נעשתה עקב מצבו הכספי החמור של מכון מאיר” שרוב מקורותיו הכספיים קוצצו באחת” מצב שעשוי לפגוע גם בתלמידים הרבים המבקשים את דרכם במכון.

– יש בדור שלנו ב”ה התעוררות וצמא לחיים של תורה ואמונה” ויש גם הרבה מקומות שבעלי תשובה מוצאים שם את עצמם” מה אם כן מייחד את מכון מאיר?
– מכון מאיר אליו הגעתי ובו נולדתי את לידתי השניה לפני 35 שנה הוא המענה הראוי לתוכן התשובה הארץ-ישראלית. הרבה כוחות יש בו באדם” כוחות גוף נפש ורוח” וכל אלה דורשים את גילוים במיוחד בדור אחרון זה של גאולה. ייחודו של מכון מאיר הוא בהיותו צינור לתורת ארץ ישראל” תורה המביטה בעין יפה אל כל מרחב הכוחות ומציעה לפניהם דרך של קודש להשתתף בבניינה של הגאולה השלמה. לא מתעלמת ומזניחה שום כוח” וגם לא מפטמת כוח אחד על חשבון חברו – שכן מצבים כאלו יוצרים ניגודים חריפים בנפש האדם והוא מתקשה לחיות את חייו באופן שלם ומאוזן.
– מניין יונק המכון את תפיסתו ודרך הלימוד?
– מכון מאיר חרט על דגלו לאחוז בשולי גלימתו של הראי”ה קוק זצ”ל ובנו הרצי״ה זצ”ל” הרב קוק היה שמרן שבשמרנים מחד” וחדשן גדול מאידך” והוא שטבע את האימרה ״הישן יתחדש והחדש יתקדש״. – זו חווית היסוד שלי כבעל תשובה
– דיברת על כוחות הנפש של האדם כפרט” מהו היחס בין גאולת הפרט לגאולת הכלל?

– ובכן” מה שיש בפרט” יש בכלל. כל הבירורים ששייכים לתיקון הפרט עולים בקנה אחד עם התיקון הכללי. זו תורת הראי״ה שבה תיקון הפרט והכלל יונקים זה מזה. דוגמא חיה לשילוב כזה שממנה אני שואב השראה רבה היא דמותו המאירה של הרב דב ביגון ראש המכון” שלחיצת ידו החמה ומאור פניו ביומי הראשון במכון מאיר” הם הם שקירבוני תחת כנפי השכינה.

– איך הגעת מהקיבוץ אל המכון?

– הקיבוץ ודרך חינוכו שימש עבורי פלטפורמה שהקלה עלי מאד את הטמעת רוח תורתו של הרב. אוצרות הטבע של הקיבוץ במובנם הרחב הנחיל לי באופן בולט את ״דרך הארץ הקודמת לתורה״ שעל גביה צמחה בטבעיות תורת ארץ ישראל” כך לפחות אני חווה זאת. אני זוכר שממש בצעדי הראשונים ליהדות עדיין קראתי בספרו של א.ד גורדון ״האדם והטבע״ והתבשמתי מרוחב דעתו וליבו ביחס למכמני הטבע הפיזי הנפשי ואפילו הרוחני” תוכן דבריו וסגנונם כמו הזמינו את תורת הרב קוק להפרותם ולהעלותם בקודש. החיים בקיבוץ עם כל מעלתם הטבעית הם עדיין בבחינת ״אין חדש תחת השמש״” ומה עוד שהם מקפחים בעליל את הנטיה האמונית הברורה ומדמים להסתדר בלעדיה” לא מתוך זדון לב חלילה אלא מתוך איזו אופוריה ״טבעונית״” לכן לא היה מנוס מלהעלות את קבוצת כנרת לירושלים.

– והיום?
– “השיר (שיר התשובה) לא תם הוא רק מתחיל״ ובמחיצתם של בעלי תשובה נפלאים במכון מאיר ובכוח תורת הראי”ה אין הזקנה שולטת כלל..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בדיחידוש – שלושה אסירים
Shape-2
machon
שאלות מבית מדרשנו: הרב יואב מלכא
Shape-2
הרב יואב מלכא FIX
כיבוד הורים והתקדמות אישית
Shape-2
machon
שאלות מבית מדרשנו
Shape-2
machon
חיוכה של תורה
Shape-2
machon
לשמוע כל חצי שעה חדשות אפילו שאין שום דבר חדש.
Shape-2
machon
לא נכון אפילו יש לי חבר ערבי”…
Shape-2
machon
תודה רבה לך! באמת תודה רבה”.
Shape-2
machon
מנהג ישראל
Shape-2
machon
לצפור ולזרז כשהרמזור כבר מורה אדום-צהוב
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן