פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > האור חייב להמשיך להאיר!

האור חייב להמשיך להאיר!

כפי שכולכם יודעים מכון מאיר ואגפיו השונים נמצאים במצוקה כלכלית קשה. הייתי רק רוצה להוסיף את הזווית שלי” כמנהל התוכן של ‘ערוץ מאיר'” על מנת להבין מה עומד כעת על כף המאזניים.
‘ערוץ מאיר'” למי שאינו יודע” הוא ערוץ אינטרנטי מיסודו של ‘מכון מאיר’ המשדר שיעורי תורה” חיים ומוקלטים” 24 שעות ביממה; מכיל מאגר ארכיוני של 18″000 שיעורי תורה; ערוץ ייחודי לילדים (אסי טוביה ופולקע); מדורים בשפות שונות; וזוכה לצפייה קבועה של כ 70″000 מחשבים שונים (!) הנכנסים אליו בממוצע מידי חודש” פלוס 130″000 הורדות של שיעורים כל חודש. במילים אחרות: רבבות בתי-אב צורכים בקביעות תוכן רוחני שניתן לכנות אותו ‘תורת ארץ ישראל’. למרות פירוט הנתונים” אין הכוונה במאמר זה לתת שיעור בסטטיסטיקה אלא לנסות לנתח את המשמעויות העולות מן הנתונים הללו:
א) לעולם לא יהיה תחליף לקשר החי בין רב לתלמיד” אולם במציאות התקשורתית של היום – מערכת הפצת תורה המשתמשת בפלטפורמה אינטרנטית תוכל לחולל שינוי תרבותי של ממש. האינטרנט פתוח לכולם ולא נמצא בבעלות של אג’נדה פוליטית זו או אחרת ולכן ניתן לבטא בו תוכן רוחני חופשי. ‘ערוץ מאיר’ ודומיו עלו על אחד המפתחות לשינוי.
ב) למרות הצלחתו המסחררת של ערוץ הילדים עדיין חלק ניכר מן הגולשים נכנסים דווקא לשיעורים! כלומר” בניגוד לתפיסה מקובלת – אנשים מעוניינים גם בתוכן לימודי עיוני. ברור שתוכנית סאטירה בערוץ 2 תמשוך תמיד יותר צופים מאשר שיעור תורה” אולם עדיין – עשרות אלפי בתי-אב רואים בקביעות סדרות שיעורים ב’אורות'” ‘כוזרי’ ומהר”ל! צריך להפנים את הנתון הזה. מסתבר שניתן להגיע עם תכנים רוחניים עמוקים לציבור הרחב. צריך רק לדעת איך” ולהשתמש בכלים המתאימים.
ג) והמסקנה העיקרית: זה שתמונת המצב הרוחנית של החברה הישראלית שונה באופן מהותי מן המצטייר בתקשורת – זאת כבר כולם יודעים. צימאון רוחני” פריחת מוסיקה ותרבות יהודית” תנועות תשובה שונות; – כל אלה הפכו לחלק בלתי-נפרד מן ההוויה הישראלית כיום. יחד עם זאת” ערוץ מאיר נותן זווית של משנה רוחנית שלא ניתנת בשום מקום אחר; משנה רוחנית שאינה מתמקדת בפן זה או אחר של הנפש אלא מציגה מכלול הרמוני של כוחות החיים; משנה רוחנית המלמדת כיצד ניתן לאחד בין כלל לפרט” בין חומר לרוח” בין רגש לשכל” בין תורה לחיים” בין דת למדינה. תורה שמחה” ציונית” מלאת אמונה ואהבה; וישנם כאמור עשרות אלפי אנשים במעגל ראשון ומאות אלפים במעגל שני שניזונים כיום מהתורה הזו. דווקא במצב הכל כך מורכב שעם ישראל מצוי בו כעת – אל תתנו לאור הזה להפסיק להאיר.

תגיות: מכון מאיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

האושפיזין – לחג הסוכות | הרב חגי לונדין
פחות זעם , יותר רחמים | הרב חגי לונדין | חודש אלול והתשובה
איפה היה אלוקים בשואה? | הרב חגי לונדין
Shape-2
הצד השני של התורה | הרב חגי לונדין | פרשה של הנפש – דברים
לחשוב בקווים ארוכים – מדריך לאופטימיות ברגעי משבר | הרב חגי לונדין
Shape-2
הצד השני של התורה | הרב חגי לונדין | פרשה של הנפש – דברים
סדר הווידוי ליום הכיפורים | הרב חגי לונדין
Shape-2
וידוי יום הכיפורים הרב לונדין
פרשת פנחס- יציבות בשעת משבר
Shape-2
machon
שובם של הפחדים
Shape-2
machon
על מרגלים ומעפילים
Shape-2
פריים מיקוד הרב לונדין סופי
להתנשא מעל האכזבות
Shape-2
הרב לונדין
מעט סדר בבלאגן
Shape-2
machon
הרב חגי לונדין: הכל בגלל ירושלים
Shape-2
jerusalem-E9VJ9FX

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן