פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מלחמה לד’ בעמלק מדֹר דֹר

מלחמה לד’ בעמלק מדֹר דֹר

לא רק “בימי מרדכי ואסתר בשושן הבירה עמד עליהם המן הרשע וביקש להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים” (מתוך התפילה)” אלא בכל דוד ודור עומדים עלינו “הָמָנים” ומבקשים להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים. רק לפני דור קם גדול הצוררים שבכל הדורות” היטלר ימח שמו וזכרו” ומימש את תוכניותיו העמלקיות וגרם לשואה הנוראה שבה רצח במיתות משונות ואכזריות שליש מעמנו.
גם בימים אלו ממש” קמים עלינו אויבינו מסביב” מתכננים ומצטיידים בנשק להשמדה המונית בצורת פצצות אטום” נשק כימי וביולוגי במטרה להשמידנו” לא יקום ולא יהיה. גם מדינות המערב שהיו שותפות במידה כלשהי לשואה הנוראה לא למדו לקח ומוסר וממשיכות לתמוך בגלוי ובסתר באויבי ישראל הרוצים להשמידנו.
נכון לעכשיו” לא רק האויבים מסביבנו יש להם שאיפה עמלקית וממשיכים במחשבותיו” תוכניותיו ומעשיו של המן הרשע” אלא גם האויבים בתוך ארץ חיינו” גם הם מטרתם להשמידנו אלא שהם באים בטענה שקרית שכל רצונם הוא רק לקבל לידם מדינה וכל “הסכסוך” בין היהודים לערבים הוא כביכול רק על אדמה. הם לא הראשונים. כבר קדמו להם הכנענים. “וישמע הכנעני מלך ערד וישב הנגב כי בא ישראל דרך האתרים וילחם בישראל” (במדבר כא. א).
רש”י מסביר שעמלקים התחפשו לכנענים: דיברו כנענית אבל באמת היו עמלקים. טענתם – ‘אנו כנענים והארץ שלנו’ – בשקר יסודה. שאיפתם האמיתית היא עמלקית” דהיינו להשמיד ולאבד את עם ישראל בלי קשר לארץ” כשם שעשה זאת עמלק כאשר התנפל עלינו בתחילת דרכנו ממצרים. כך גם בימינו” לצערנו חלק ממנהיגינו עדיין לא פתחו את עיניהם להבין שה”סכסוך” והמלחמה בינינו היא לא רק על אדמה אלא גם על הנשמה. אבל אנו יודעים שבסופה של מלחמה זו” עם ישראל ינצח בעזרת השם. כפי שהובטח לנו מאז ומקדם “כי יד על כס יה מלחמה לה’ בעמלק מדֹר דֹר” (שמות יז) כי נשבע הקב”ה שאין שמו שלם ואין כסאו שלם. עד שימחה את זכר עמלק (רש”י שם).
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן