פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > אבא של שבת ואמא של שבת

אבא של שבת ואמא של שבת

הסטטיסטיקות בשנה האחרונה בנושא המשפחה מצביעות על כך שכל ילד שני/שלישי הוא ילד
להורים גרושים. חוסנה של המשפחה הולך ומתערער וכחברה יש מקום לדאגה” ככל שהמשפחה הולכת ומתפרקת כך יש עלייה במספר ילדים ונוער “פורקי עול”. תופעה נוספת שמשפיעה על יציבות הבית היא הורים רבים העובדים שעות רבות מחוץ לבית” ונוכחים מעט בחיי הילד. היו נסיונות יצירתיים לפתור את בעיית ה”זמן ביחד” על ידי ‘זמן איכות'” להשקיט את המצפון ורגשי האשם שבנו” אבל במערכות יחסים בין הורים לילדים לכמות הזמן ונוכחות ההורים יש השפעה איכותית על אישיות הילד” ילדים זקוקים לדמות הורית נוכחת כדי לגדול עליה.
נוכחות הורים היא כפולה. מצד האדם עצמו” נוכחות שמתבטאת באישיות יציבה” מגובשת באידיאלים מוסריים וערכיים” ברגשות ורצונות” בעקרונות מוגדרים וברורים. ומצד ההורה הנושא בתפקיד ההורות על כל המשתמע ממנו. שני אלו קשורים ותלויים זה בזה. ישנם הורים שהם עדיין בתהליך בניה של עצמם. משקיעים שעות רבות מחוץ לבית” נוכחותם כמעט שלא מורגשת” הם הורים שעסוקים בסיפוק הצרכים האישיים שלהם ולא מצליחים להתפנות ולהיענות לצרכי ילדיהם” מזניחים את התפקיד ההורי. יש משפחות שנפגשות רק בשבת” יש “אבא של שבת” וגם “אמא של שבת”.
בבית שהנוכחות של ההורים מעורפלת” הילדים מוחקים את הדמות ההורית. זה מתבטא בהתנהגות קיצונית” בעיות משמעת” חוסר גבולות” מעשים מסוכנים ועוד. אנשי מקצוע נחלקו” מהי הדרך הנכונה והאמיתית שנבחר ללכת בה. רוב התיאוריות המדעיות משקפות נקודות מבט על ההתנהגות האנושית” הן מאפשרות לנו להתבונן על האדם דרך מושגים מדעיים” אך אי אפשר לקבוע שהאמת המדעית בעניין זה היא מוחלטת” או לומר להורים “זו הדרך היחידה האמיתית שמקודשת על ידי המדע…” מה שטוב ונכון לאחד אינו נכון ומתאים לאחר. הורים רבים סומכים מדי על מומחים” משותקים מלהגיב מרוב דעות ותיאוריות” מאבדים את סמכותם ויכולתם לפעול מפני שאין להם אמונה בעצמם. במצבים של אובדן דרך וחוסר אונים הכרחי להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה.
לבית היהודי בישראל יש רק דרך אחת – תורה אלוקית” אמת אחת” אין תחליף לאבא ואמא! ההתנהלות בבית משקפת את הקשר והחיבור עם הקב”ה. מערכת היחסים בין בני הבית” היא תוצאה והשפעה של מערכת היחסים עם ריבונו של עולם” מערכת שדורשת עבודה פנימית בלתי פוסקת” בניין המשכן בפרשיות השבוע על ידי בצלאל” מלמדת אותנו שאת הבית יש לבנות בצל האל. במלאכת המשכן התורה מדגישה בכל עשייה ועשייה “כאשר צוה ה’.” עבודת ה’ נעשית רק על-פי מה שציוה ה’ במדויק” ולכן זכו לברכתו של משה “ויברך אותם משה”” “ויהי נועם ה’ אלוקינו עלינו” ומעשה ידינו כוננה עלינו” ומעשה ידינו כוננהו”. על ידי שנעשה לו משכן בתוכנו” להזרים נועם לתוך הבית” כדי שנועם ה’ ישרה עלינו” ומעשי ידינו יהיו מכוונים להיות בסיס ויסוד להשראת השכינה.
היום המשימה הלאומית החברתית היא תיקון הבית” לעשות בדק בית” לחזק את התא המשפחתי. המהפכות החברתיות מתחילות בבית…
hadasagehali@gmail.com
בשבוע הבא ביום שני מתחילה סדנא לאימהות על קשיי התנהגות אצל ילדים ” לפרטים נוספים דרך המייל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן