פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הפרעות בתקשורת

הפרעות בתקשורת

לפני מספר ימים עמדנו יחד כל עם ישראל במעמד הר סיני” מעמד שבו העם מוכיח את מלוא עצמתה של השמיעה” עם ישראל שומע את דבר ה’ ומגלה עד כמה מסוגלת האוזן לתפוס ועד כמה עומק יש בהקשבה לרומם את האדם הן גופנית והן רוחנית.
הורים מתלוננים כי הילד שלהם לא שומע טוב” מדברים אתו והוא לא עונה ולא זז ממקומו” המורה מדווחת שהתלמיד לא מרוכז” לא מקשיב” מנותק” מתנתק… הילדים עם בעיית התנתקות” יכולת הריכוז מוגבלת לזמן קצר. סיטואציות כאלה מוכרות כמעט לכל הורה.
יש אמנם תקופות או מצבים שבהם הילד לא שומע למבוגרים” כחלק מההתפתחות לעצמאות” שבה הילד בודק את גבולות האני שלו ומתאמן להיות עצמאי. אך לפעמים זו בעיה במערכת היחסים שלו עם המבוגרים. הורים רבים מרגישים שילדיהם “חירשים” לאמירות מסוימות שלהם.
במאה העשרים ואחת יש לצערנו גורמים נוספים השותפים בתהליך עיצובם של הילדים” “הפלאפונים החכמים” שהתווספו לחיי המשפחה ואשר מפריעים ומפירים את הקשר ביניהם. “תקשורת חסומה”” קשה להקשיב ולהרגיש עד הסוף. יושבת משפחה בסלון וכל אחד עסוק עם הסמארטפון שלו” הם אינם מישירים מבט זה לזה” וודאי גם אינם מקשיבים זה לזה” אלא הציוצים הם חלק מהמוזיקה המשפחתית. אבא נכנס הביתה” ובמקום לברך בשלום את בני הבית הוא מחזיק בדבקות פלאפון צמוד לאוזנו מתעלם ממה שקורה סביבו ” ואוי למי שיפריע להמשך השיחה. כך מתחנכים ילדינו לתקשורת לקויה” לחוסר ספונטניות ולאטימות רגשית.
ילדים קטנים מחכים שאבא אמא יחזרו כדי לספר ולשתף אותם בחוויות שעברו במשך היום” הם זקוקים לכך למען התפתחותם” הם חייבים לעבד את הרגשות שלהם למען בריאותם הנפשית. ההורים מחמיצים הזדמנות לדיאלוג וקשר עם הילדים” כאשר הם אמורים להעביר מסרים מוסריים” ערכיים” על תפיסת חיים “להסביר” להרגיע” למתן תגובות… ואין למי לספר” כי אבא ואמא עסוקים ואינם פנויים” ומפסיקים כל רגע כדי לענות לטלפון. כך ילדים גדלים בתחושה שלא אוהבים אותם” יותר ויותר ילדים חרדים” מפחדים” חווים תחושת בדידות” מפתחים סימפטומים התנהגותיים מעוותים כדי לגייס את ההורים להתייחסות.
הסמרטפונים החכמים השתלטו לנו על החיים” הגולם קם על יוצרו” חייבים לעצור את התופעה המאיימת על דור שלם שהופך להיות חירש” לא שומע” לא קשוב” אטום למצוקת הזולת” לא חברתי” דור של לקויי תקשורת. דור מנותק לא מחובר.
מאבק קשה ועקבי דרוש כדי לסלק את המכשיר המכשיל. בכל משפחה צריך לגנוז לכמה שעות את הפלאפון לקבל על עצמינו להתנתק ממנו לכמה שעות בכל יום” להיפתח לסביבה” לאפשר מרחב מחיה” להילחם בתופעה כמו שנאבקים במחלה קשה חשוכת מרפא.
hadasagehali@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן