פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > כי האדם עץ השדה

כי האדם עץ השדה

בשבוע שעבר כתבתי על ילדים שמבטאים את מצוקותיהם הרגשיות דרך הגוף שלהם” כי הגוף מתגייס לאחסן רגשות קשים או שליליים כואבים. הגוף הוא התשתית לקיום הפיזי והרגשי של האדם ומה שהוא קולט ומפנים מהווה את היסודות לאישיותו. הדימוי העצמי של הילד נבנה על בסיס דימוי הגוף שלו. כדי לא לפגוע בהתפתחותו של הילד אנחנו אמורים לעזור לו למצוא את האיזון בין הגוף והנפש.
אלו ימים של צמיחה ופריחה” ואנו לומדים הרבה על הפסיכולוגיה של אישיות האדם דרך הפסיכולוגיה של העץ. יש קשר וקווים משותפים בין האדם והעץ. לעץ יש שורשים חזקים” ומחזוריותו דומה למחזוריות חיי האדם. העץ צומח” מצמיח עלים” פרחים” משליך את עליו” נותן פירות” וגם האדם צומח בתהליך התפתחותי. יש לו פירות ושורשים עמוקים”
לעץ יש שלושה חלקים משמעותיים שמלמדים על חיוניותו: שורש” גזע” צמרת העץ. השורשים – מסמלים ומשקפים את החוזק של העץ” את החיבור לעבר” להיסטוריה” למשפחה” את תחושת השייכות” אם זה חיבור או תלישות מהמציאות” יציבות והתמדה. השורשים מהווים את החלק המהותי הלא מודע.
הגזע – מסמל את האגו של האדם – האנרגיה הפנימית והחיונית שמניעה אותו. אלו הכוחות הפוטנציאליים שגלומים באדם” היכולת להתמודד עם מצבי חיים ואתגרים” יכולת העמידה שלו במסע החיים. כמו העץ” יש התמודדות ויכולת ההישרדות בשינויי אקלים” רוחות וסופות.
צמרת העץ – מלמדת על ארגון האישיות” על החלק היישומי” השאיפות” ההוצאה אל הפועל” היכולת לממש את הפוטנציאל שאצור בו” עד כמה הכוחות החשיבתיים והכישורים באו לידי מעשה.
הענפים הם חלק מהצמרת והם מלמדים על אופן ההתקשרות של האדם עם הסביבה – כישורים חברתיים” פתיחות” גמישות” הבנה חברתית”
המיוחד בעץ שהוא צומח” פורח” מסתגל לתנאי הסביבה גדל ומתפתח כל הזמן” גם האדם “כי האדם עץ השדה”. חינוך ילדים דומה לטיפוח הצמח” המחנך עוזר לילד להתפתח ולפרוח” הוא מאפשר לו תנאים נוחים” הסתגלותיים ומאתגרים” כדי לעזור לו לגלות את הכוחות העצמיים שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן