פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > זקן המקובלים הרב יצחק כדורי זצ”ל

זקן המקובלים הרב יצחק כדורי זצ”ל

הידיעה הקשה הכתה בתדהמה את כל המדינה. בתאונת דרכים קשה נהרגו שלושה ילדים קטנים. ימים רבים לאחר ההלויה” בה בבכי קורע לב טמנה את שלושת ילדיה” לא ידעה אם המשפחה מנוח. מידי לילה נגלים לה בחלום ילדיה ומתחננים שתלך לפגוש איש זקן” שאת תמונתו החזיקו בידם. האם” בת קיבוץ בצפון הארץ” החליטה ללכת לחפש את האיש בירושלים. “לכי לרב כדורי”” יעצו לה. כשהגיעה לביתו” בקשה מהשמש לראות את תמונת הרב” ומשראתה את התמונה – התמוטטה והתעלפה. הרב הזה הוא אשר נראה לה בחלום! לאחר שהתאוששה” נכנסה אל הרב כדורי שאמר לה: “אני מחכה לך מזמן. יש צער גדול לשלושת ילדייך שנהרגו. אין מי שיאמר עליהם קדיש.” הרב ביקש ממנה לשכור מי שיאמר עליהם קדיש” ולאחר כחודש שבה אל בית הרב וסיפרה שראתה שוב את הילדים בחלום” שמחים ורוקדים יחד עם הרב כדורי.
הרב יצחק כדורי” או בשמו המקורי יצחק דיבה” נולד בבגדד בחג הסוכות” כנראה בשנת ה’תרנ”ט. מילדותו התמסר יצחק ללימוד התורה” ואף זכה לפגוש את מאור הגולה ר’ יוסף חיים ה”בן איש חי”. כבר כנער” נחשב לעילוי והפגין בקיאות מופלאה בתלמוד. בגיל 17 נשא דרשה בפני כל גדולי בגדד” שהתפעלו מאוד מדבריו” ובקשו ממנו שלא להרבות בדרשות” מחשש לעין הרע. מאז” מיעט הרב כדורי בדרשות ובדיבור בכלל” ונודע כשתקן גדול.
בשנת ה’תרפ”ב החליט לעלות לארץ ישראל” והתיישב בעיר העתיקה” שם למד בישיבת “פורת יוסף”” ולאחר מכן בישיבת המקובלים “בית אל”. כאשר שמעו כי הגיע לארץ ישראל” אמרו עליו חכמי ירושלים: “ארי עלה מבבל”. בין רבותיו היה הגאון הרב אפרים כהן” והמקובל חכם סלמאן אליהו” אביו של הרב מרדכי אליהו זצ”ל. לאחר נפילת העיר העתיקה” עבר הרב כדורי לשכונת הבוכרים” והתפרנס מעבודתו בכריכת ספרים. הרב כדורי עסק רבות בתפילה עפ”י כוונות הרש”ש. לא פעם טען כי אדם ראוי לשם “מקובל” רק לאחר בדיקה ממי קיבל” ורק אם נהג להתפלל שנים רבות עפ”י כוונות הרש”ש. סדר היום של הרב נפתח בחצות לילה” בתיקון חצות ולימוד תורה עד עלות השחר. לאחר מכן מנוחה קלה” עד לתפילת שחרית בישיבת “נחלת יצחק” אותה הקים” בשעה 7:00. בסיום התפילה” במשך שעה ארוכה” היה הרב מברך את הרבים שהגיעו לקבל ברכה. לאחר ארוחת הבוקר למד “חק לישראל”” וגמרא בבלי וירושלמי. לאחר ארוחת צהריים קלה” היה מקבל קהל במשך שעות” ואז נח מעט ועולה לישיבת “נחלת יצחק”. לאחר תפילת ערבית קיבל שוב קהל עד סביבות השעה 23:00″ ושוב” מנוחה קלה” ולאחריה – תיקון חצות.
כאשר הוציא את ספרו “פתחי עולם”” שעוסק בתפילות” סגולות וקמעות” כתב הרב כדורי במבוא לספר: “ישמחו הנבונים ויגילו הדלים” כי מצאתי להם מזור ותרופה”. בספר מובאות אינספור סגולות לעניינים שונים” בכתב ידו של הרב כדורי.
לשאלה כיצד פועלים הקמעות שהוא מחלק” השיב הרב בחיוך: “בגלל שאני כל כך זקן” המלאכים מכבדים אותי ושומעים בקולי…” כשנשאל מדוע אינו מפסיק לעשן” השיב: “העשן טוב למלאכים…” בשנים האחרונות לחייו” היה הרב כדורי מעורב בעשיה ציבורית במדינה” והיה לאחד ממנהיגיה של תנועת ש”ס. מסופר כי בשנת ה’תשנ”ב הזהיר המכון הססמולוגי מפני רעידת אדמה קשה שעלולה לפקוד את ישראל. הרב כדורי ביקש להפליג בצוללת במפרץ אילת” שם עשה תיקונים שונים עם מקובלים נוספים” ובסיומם אמר “תעבור למצרים”. למחרת הייתה רעידת אדמה עזה במצרים שפגעה באלפי אנשים. בשנת ה’תשנ”ב” ערב הבחירות לכנסת” בירך את בנימין נתניהו ואמר: “מחר תהיה ראש ממשלה”” כפי שאכן קרה” כנגד כל הסקרים.
הרב כדורי דאג מאוד לשלימותה של ארץ ישראל” ובכל פעם שעלתה מחשבה למסור חלקים מארץ ישראל היה פונה לשמשו ומבקש: “בוא ניסע לשם”. הוא היה מגיע למקום” בדרך כלל בטיסה” ומברך. בין השאר ביקר בישוב בית אל” שם בירך את התושבים שימשיכו לשבת בכל רחבי ארצנו” ושלא תיפול חלילה ארץ ישראל בידי אויבינו. לפני הנסיגה מגוש קטיף פרסם הרב כדורי את התנגדותו לתכנית” ואמר: “הנני מתפלל ומברך את כל מי שיצביע נגד התכנית המסוכנת”.
באמצע חודש טבת ה’תשס”ו” אושפז הרב כדורי עקב דלקת ריאות. לאחר כשבועיים חלה הידרדרות רפואית” ובכ”ט טבת ה’תשס”ו נלקח לבית עולמו והוא כבן 108. בהלווייתו השתתפו מאות אלפים” וכל גדולי הדור הספידו את “זקן המקובלים”. בין השאר ספד הגר”מ אליהו: “כשלמדנו בישיבת “פורת יוסף”” הייתה תורנות במסירת השיעור בין הלומדים. כשהגיע תורו של הרב” הוא סירב. לאחר הפצרות רבות” מסר פלפול עמוק ב’קצות החושן’ וב’נתיבות המשפט’ (ספרים עמוקים מאוד בפלפול בדיני ממונות)… חשוב שתדעו שמילה אחת של הרב כדורי הייתה מתרצת אלף קושיות בקבלה”.
המקובל הצדיק הרב יצחק כדורי זצ”ל. זכותו תגן עלינו אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
לעת כזאת – הגעת ממש עכשיו למלכות! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
למה שלא נבוא כמו גבירים? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
“עצמי” – הפסיכולוגי או האמוני? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
התפילה “שלי” והתפילה “שלו” // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
התפילה החיה לאור יסוד העצמיוּת // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן