פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > תרוממנה קרנות צדיק

תרוממנה קרנות צדיק

קידוש לבנה בסיום השבעה.
מוצאי שבת לך לך. עומד מול הלבנה. קידוש לבנה של חודש חשוון” בסיומו של השבוע הראשון של חודש חשוון ” בו עלה בסערה השמימה מרן רבינו עובדיה יוסף.
כל השבוע ראשי ולבי ועיני ברב עובדיה זצ”ל. ההלוויה העצומה” הגל הענק הזה ששטף את ירושלים. גל ענק של אהבה” של קרבה” של תורה” של קושי עצום להיפרד” לא רק ממרן” אלא מתקופה שלמה שהוא היה החותם שלה.
עומד מול הלבנה” הסידור ביד ואני מתחיל. אצלנו הספרדים מתחילים את סדר ברכת הלבנה במזמור י”ט.
‘למנצח מזמור לדוד- השמים מספרים כבוד אל.’.. אני מתחיל. ומיד אחר כך – ‘יום ליום יביע אומר ולילה ללילה יחווה דעת’.
עצרתי.
בכל קהילות הספרדים אומרים כולם כעת את הפסוק הזה. זה הפסוק של מרן . יביע אומר” יחווה דעת. אלו ספריו הגדולים. עכשיו היום האחרון לשבעה” ובכל קהילות ישראל הספרדיות” כולם יחד אומרים את הפסוק הזה. איזו פרידה” חשבתי לעצמי” הפסוק בא ודורש שיאמרו אותו לכבוד מי שקשר את חייו בפסוק הזה והפך אותו לשמו ‘היביע אומר’…
ממשיך עם המזמור” ושם לב שבעצם” כולו” כולו מדבר על הרב עובדיה זצ”ל.
‘אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם'” אף אחד לא ארגן” אף אחד לא תכנן” וכולם באו להלוויה. עזבו הכול באמצע” ורצו לירושלים. החנו את הרכב על אי תנועה במרחק שעה הליכה והחלו לטפס בהר לבית הלוויות.
‘בכל הארץ יצא קום ובקצה תבל מיליהם’ – בכל הארץ ובכל העולם נתפרסמו פסקיו של הרב עובדיה. כולם מכירים” כולם יודעים. מגדולי גדולים היושבים על מדין” ועד פשוטי העם הקובעים לימודם בילקוט יוסף על פי פסקיו כל יום בין מנחה לערבית.
‘והוא כחתן יוצא מחופתו’ – יציאת צדיק מן העולם עושה רושם. כזה רושם לא ראינו. יצא מחופתו של העולם הזה לחופתו בעולם הבא” עת ספוד ועת רקוד בעת ובעונה אחת ” כי כאן בוכים ובשמים שמחים” רוכב ערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק. וביציאה הזו” בפרידה הזו” באו רבים כל כך להשתתף. ללוות את הרב מחופה אחת לחופה שניה.
‘תורת ה’ תמימה משיבת נפש’ – תמימה משמע שלמה” בכל היקפה. כל נושא הלכתי שהרב נגע בו” הוא הפך אותו מכל הכיוונים” הקיף אותו מכל צדדיו. מאות מקורות בתשובה אחת” ובכך” הצליח להשיב נפשות רבות מעוון” מכישלון” בכוחא דהיתרא שלו” בתמימות התורה והיקפה. מה שלא יאומן ולא יסופר” כיצד ניתן להקיף כל כך הרבה” בעיון” בבקיאות” ברחבות. אין נושא שלא נגע בו. שיטתי ומסודר. בכל חלקי השולחן ערוך.
‘פיקודי ה’ ישרים משמחי לב’ – כמה שימח לב ישראל. בברכות” באהבה שהרעיף” בלב רחום לדמעת עשוקים ומסכנים” תורה שיש עימה אהבת הבריות” על לבו תמיד. ולכן הרגיש בצערם של ישראל והצטער עמם. בדמעות ממש. זכיתי להתפלל בבית המדרש שלו כמה וכמה פעמים. בכל פעם חיכו בחוץ נשים ודמעתן על לחיין” פעם אחת נערכה שם ברית של משפחות מסוכסכות אלו עם אלו – שהצליחו להסכים רק על דבר אחד – אם הרב עובדיה יהיה הסנדק – לא יריבו. לפני כמה שנים” הכרנו כלה יתומה” ממרכז הארץ. לקראת חופתה רק חלום אחד היה לה – שהרב עובדיה יחתן אותה. אמרו לרב – יש כלה יתומה שמתחתנת בירושלים ובקשתה שהרב יהיה מסדר הקידושין. והוא בא. לשמח כלה יתומה שלא הכיר ולא ידע לא אותה ולא את משפחתה. משמח הלבבות.
‘הנחמדים מזהב רב ומתוקים מדבש ונופת צופים’ – מרן הרב עובדיה” היה עשיר גדול ” זהב רב היה לו באמתחתו. עסק בתורה ברמות הגבוהות ביותר” ועם כל כובד האחריות הנדרש” בסוגיות החמורות ביותר. אך ראה זה פלא – ידע גם לעטוף את דבריו במתיקות של דבש ונופת צופים” מושל משלים ומספר סיפורים” ומתאר מעשיות” כך בספרו על מסכת אבות ‘ענף עץ אבות'” וכך בשיעוריו בעל פה. מתיקות כזו” המושכת את הלב. מהלכה לאגדה ומאגדה למוסר” מעלה חיוך על שומעיו בחידוד” ושוב מלמד הלכות. זהב יחד עם דבש. שילוב לא מצוי.
‘גם עבדך נזהר בהם בשומריו עקב רב’ – הנה גם שמו רמוז בפרק שלנו. עבדך” הרב עובדיה יוסף בן גורג’יה. בכל הקדמותיו לספרו הגדול יביע אומר” הוא כותב כמה נזהר וחקר ולא מיהר” הלך לבו לחרוץ משפט לפני שכתב את התשובות שלו. דרכו של עולם שהרבה עושה הרגילות” והבקיאות. אך הרב עובדיה – כל ספר שציטט בעל פה – גם פתח בפנים. בעמל תורה עצום. ביראה עצומה” ובעוז של הוראה. הכניס עצמו בסוגיות החמורות ביותר והכריע.
הפרק ממשיך. אני מביט בלבנה הנמשלת לישראל” נגלית ונכסית. נכסה מעינינו הרב עובדיה” אך תורתו גלויה לנו ולדורות.
הנה נסתיים הפרק” אך אחריו עוד פסוק אחד.
‘צורי לעולם הזה וגואלי לעולם הבא” תרוממנה קרנות צדיק’. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

די לחרבות הברזל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 6
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד במדים
תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?
Shape-2
Processed with VSCOcam with hb1 preset
הטבתן? ערבתן? הדליקו את הנר!
Shape-2
machon
לראות מעבר לקיר
Shape-2
machon
הבור של החבר שלך יכול לתקוע גם אותך…
Shape-2
machon
זבח משפחה
Shape-2
machon
הנסתרות לה’ אלקינו והנגלות לנו ולבנינו.
Shape-2
machon
היחלצו… מנגיעות אישיות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן