פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > 2 אחר חצות – סמוך לסיומה של הטירונות

2 אחר חצות – סמוך לסיומה של הטירונות

היום צפוי לנו מרוץ מכשולים גדודי בכרם מהר”ל והכול מנבאים לאילן ניצחון מוחץ בלא תחרות. לארבעת הזוכים במקומות הראשונים מובטחת יציאה בשבת הקרובה. כבר שש שבתות שלא יצאנו הביתה בשל המתיחות בגבול הצפון” הסורים מתגרים בנו ללא הרף” מסרבים להשלים עם תבוסתם במלחמה.
גמרתי אומר לסיים בין ארבעת הראשונים ולזכות בחופשה הנכספת ויהי מה! עוד שבת אחת בבסיס ומתתי. אבל איך נשאני לבי לחשוב שאגבור על אריות החבורה כניצן “יפתח “דיגו” קידר…?
לקראת הצהרים הגענו לשטח המרוץ שכולו נטוע מטעי זיתים ובוסתני פירות. המד”ס נעמד מול הגדוד כולו והחל מסביר:
“רואים שם את הקו הלבן? זו נקודת הזינוק. מסלול המרוץ מקיף את גבעת הזיתים שלפניכם ומסיים בצדה השני. אורך המסלול כארבעה ק”מ ולאורכם תחנות שונות. אין לדלג על שום תחנה אלא באישור המפקדים הנמצאים בשטח. כפי הידוע לכם המרוץ תחרותי וארבעת הזוכים הראשונים יצאו הביתה בשבת הקרובה… בהצלחה!”. דבריו האחרונים הדהדו בי כפעמוני משיח: “ארבעת הזוכים… יצאו בשבת הקרובה”. “נפשי יצאה בדברו”….
אילן ידידי ניגש אלי ולחש באזני: “רוץ אחרי” נגיע ראשונים. יש לי תוכנית מטריפה לבילוי שבת בקיבוץ וחסר לך שאני יוצא לבדי”. לרוע מזלנו הגיעו דבריו לאוזניו של מפקד הכיתה משה ברדיצ’ב שתכף אמר: “אילן שכח מזה. רוץ בקצב שלך” אנחנו מצפים ממך לתוצאה ללא תקדים”. אילן טפח על שכמי טפיחת עידוד והלך לתפוס מקומו על קו הזינוק. לאחר שהסתדרו כולם הכריז המד”ס על דקה אחת לשריקת הזינוק “היכון צא!”
הגוש הגדודי החל לנוע יחדיו על פני הקילומטר הראשון. רווחים מתחילים להיפער” אני באמצע הדבוקה מנסה בכל כוחי לשמור על מיקומי” עוד אחד חולף על פני ועוד אחד ועוד אחד… קופץ אגרופי” מאמץ את כל גופי וחותר הלאה. אילן נעלם מאחורי אחד העיקולים מוביל בבדידות מזהירה. עדיין אני יכול להבחין בחוד החנית של המובילים אך בלי ספק אינני ביניהם. אני חייב לצאת הביתה השבת ויהי מה!
לפתע הבליחה במוחי תוכנית. אסתתר מאחורי שיח ואניח לכולם לחלוף על פני” ואז נסתר מעין רואה אחתוך בריצה אל צידה השני של הגבעה ושם” סמוך לקו הסיום” אצפה לאילן וכשהוא יחתוך את קו הסיום אניח לאחד ועוד אחד להקדים אותי ואז אצא חרש ממחבואי ואגמע את מאת המטרים האחרונים. אעמיד פנים שהגעתי עד טיפת כוחי האחרונה ואפול על קו הסיום כמתעלף לקול תשואות אנשי הסגל המביטים בי כלא מאמינים ואומרים “הגם יואב באלופים”. תכף ניגשתי להגשים את תוכניתי כשלנגד עיני חופשת השבת בלבד. החבאתי עצמי מאחורי שיח גדול עד שחלפו הלכו להם כולם. רק אז התחלתי מטפס בצעדים זריזים אל צדה האחר של הגבעה. מקץ עשר דקות היו רגלי עומדות בשעריו של קו הסיום. יכולתי לשמוע בבירור את קולותיהם של אנשי הסגל מפטפטים ומצחקקים בחוסר מעש. ניכר היה שאיש לא הגיע עדיין לקו הגמר. המתנתי בשקט דרוך” מצפה לראות ממקום מחבואי את אילן חולף לפני וזה יהיה לי האות למנות 1″ 2 ואז אצא. הדקות נוקפות ואין זכר לאילן” לא הוא ולא צל צלו של אילן. כבר חלפה כמחצית השעה מאז התמקמתי על צלע הגבעה. דמיוני החל משיאני לחשוב שאילן ודאי קרע מכבר את קו הסיום והוא נח לו תחת גזע אחד הזיתים וכמוהו גם שני האחרים אבל לא יכולתי לוודא זאת פן אסתכן ואיחשף” אבל כשחלפו עוד עשר דקות בלא כלום לא היה לי עוד ספק שהגיעה העת לצאת ואם לא עכשיו אימתי?. שפכתי מים על פני להיראות כמזיע וברגלים כושלות עליתי על הדרך והתחלתי לרוץ עד שנחשפתי לעיני כל. לתדהמתם של הנוכחים על קו הסיום לא היה גבול: “אני לא מאמין” זה יואב הוא הגיע ראשון” אמר גבי סמל המבצעים.
המ”כ שלי משה ברדיצ’ב ניגש אלי תיכף וחיבק אותי חיבוק חם ולחש באזני: “אתה גדול יואב הגעת ראשון ״אם תרוצו אין זה אגדה״” התלוצץ.
גובי המ”מ טפח על שכמי ואמר: “עשית זאת גבר!״
גבי קצין המבצעים בן קיבוצי ניגב את “זיעת” מצחי והדביק עליו כוכב אדום זוהר שהשד יודע מניין השיגו. אולי חשב להדביקה על מצחו של אילן ודאג מראש שתמצא לו.
שאר המפקדים הסתודדו ביניהם והיו שפקפקו בהישגי. יכולתי לשמוע בבירור את עופר המ”פ אומר: “צריך לבדוק מה קרה כאן” זה שווה בדיקה. לא מסתדר לי כל הסיפור הזה” ממתי מלכא מגיע ראשון”… נחרדתי!
לפתע נעתקה תשומת הלב בבת אחת ממני והלאה אל אילן שהתקרב לקו הסיום. משראה אותי שם שכח כליל מתשישותו” פרץ בתשואות חן חן וצעק: “השבת אנחנו ביחד בקיבוץ. איזו שבת זו תהיה!”
והעיר שושן נבוכה! הכוכב הזוהר על מצחי המיוזע החליק”התיישב על חוטמי ושיווה לי מראה כה מגוחך.
אחד אחד הגיעו הרצים לקו הסיום הנה נמרוד” ניצן ואחריו קידר כצפוי… ואני בתוך חבורת האלופים” שיחת היום בפי כל.
אלה מטמאים ואלה מטהרים
אלה פוסלים ואלה מכשירים
אלה מגנים ואלה משבחים.
ואני… כאילם לא יפתח פיו” מנסה להעמיד פני תם שלא דבק בו רבב. המ”פ לוקח אותי הצדה ושואל: “מלכא תגיד את האמת” לא סיבנת?”
“המפקד כך אתה מכיר אותי? תשאל את המ״כ הוא יאמר לך את מה שאמר לי ״אם תרוצו אין זו אגדה״ חיוך כל התפשט על פניו ורק אז הרפה ממני. לעת עתה ניתנה לי ארכה להשתעשע בדמיוני שהכול יעבור בשלום ומחוסר ראיות אזוכה” אך חיש נתבדיתי. המ”פ ניגש אל אילן ושאל: “ראית את מלכא חולף על פניך?” אילן השיב בלא היסוס ואמר: “הייתי עסוק בריצה ולא שמתי לב מה קורה מסביב”” ועוד גיבובי שקרים כאלה. המ”פ הניח לו ואז ניגש לצדיק הגדודי שהגיע רביעי ושאל את אותה השאלה” ק. השיב מיד: “הוא לא חלף על פני” אני בטוח בזה במאת האחוזים”. המ”פ הביט בפני. פני חפו ואז אמר לי חבל” חבל ששיקרת” תשכח מחופשת שבת. בחודש הקרוב יהיה לך מספיק זמן להרהר במעשיך.
שלום שבת! שלום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בדיחידוש – שלושה אסירים
Shape-2
machon
שאלות מבית מדרשנו: הרב יואב מלכא
Shape-2
הרב יואב מלכא FIX
כיבוד הורים והתקדמות אישית
Shape-2
machon
שאלות מבית מדרשנו
Shape-2
machon
חיוכה של תורה
Shape-2
machon
לשמוע כל חצי שעה חדשות אפילו שאין שום דבר חדש.
Shape-2
machon
לא נכון אפילו יש לי חבר ערבי”…
Shape-2
machon
תודה רבה לך! באמת תודה רבה”.
Shape-2
machon
מנהג ישראל
Shape-2
machon
לצפור ולזרז כשהרמזור כבר מורה אדום-צהוב
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן