פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > מרכזיות הקודש

מרכזיות הקודש

מתוך פנימיות התורה” מתבררים כל חשבונות העולם שלנו. מתוך המרכזיות הרוחנית האלוהית הנבואית” מתגלה המצב האמיתי של “ישראל אשר בך אתפאר”. “‘והתפארת’ – זו מתן תורה” . מן הקודש אל החול. ככל שמודגשת ההכרה הנפשית הזאת” כך גדל יותר ערך הצבא שלנו וכל הסובב אותנו.
“מבן שלשים שנה ומעלה ועד בן חמשים שנה” כל בא לצבא לעשות מלאכה באוהל מועד”. זהו אגף כח אדם שלנו – מתוך הישיבה” מתוך המשכן ואוהל מועד. נפגשים באותה מלה “צבא” הן אצל הצבא העוסק במצוה היסודית של כיבוש הארץ” והן אצל יוצאי הצבא בישראל לגבי עבודת המשכן. צריך להבין שאין כאן סתירה אלא המשך אלוהי אחד. עכשיו עם ישראל צריך לעבור במשך זמן מה דרך המדבר” לכן מתגייסים ומגויסים לעבודת המשכן. הצבא הראשון שלנו הוא הצבא של עבודת הקודש. יהושע” הכובש הגדול “לא ימיש מתוך האוהל”. זו תחילת הצבא ושורשו.
כן הוא לגבי המובן של מלאכה. עם ישראל שייך להרגל הפנימי והרוחני של “יום מנוחה וקדושה לעמך נתת”. מכאן דינו של ישראל האסור בעשיית מלאכה בשבת” ודינו של גוי החייב בעשיית מלאכה בשבת. מה פירוש המלה “מלאכה”? יש על זה בירורים ארוכים במילונים. על פי המובן האמיתי” מלאכה היא עבודת הקודש. כל סדר חיי החול” כל המלאכות והפעולות ליישובו של עולם” נמשכות מעבודת הקודש. היא מפיצה אור עליהן. המלאכות שהיו במשכן הן חשובות” ואלה שלא היו במשכן” הן פחות חשובות. מה שחשוב ואמיתי בפעילותו של האדם” מוגדר על פי עבודת המשכן. מתוך הקודש” אנחנו מכירים את הערך של החול. הקודש הוא פנימיות החיים. ריבונו של עולם הסתכל בתורה וברא את העולם. ממקור התורה” ממקור הקדושה” ממקור הדבקות האלוהית” מתבררים כל החשבונות של מציאות החיים. “אתהלך לפני ד’ בארצות החיים” – אומרים חז”ל: “זה מקום שווקים”. מתוך עבודת הקודש” יש מקום להערכה מהי מלאכה ומהי עשייה” ומהו הערך של “אדם לעמל יולד”. מהקודש מופץ אור על כל חיי החול .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן