לכבוד יום הזכרון לרבינו הרצי”ה זצ”ל” נביא מתוך דברי רבינו זצ”ל על אביו מרן הראי”ה קוק זצ”ל” הראויים להאמר גם על רבינו בעצמו
ייחוד עניינו האלוהי ושליחותו ההיסטורית של הכהן הגדול והקדוש” מרן הרב זצ”ל – מסתכם ומתבטא הוא בכך: התורה הגואלת. בהתאם לכך נוצרו והותאמו הכשרונות המופלאים” אצילות המידות וגבורת הרוח” באישיותו הגדולה. שליחותו והדרכתו לעם ישראל כוללות שלשה יסודות מרכזיים” שהם אחדות אחת:
א. התורה” בכל קדושתה” היקפה ושלמותה” בכל לימודה וקיומה” חריפותה ובקיאותה” ישרותה ועמקותה” הגדלתה והאדרתה – התורה כולה. “תורת ד’ תמימה” – האחדות האלוהית מתגלה באחדות של התורה” באחדות של ישראל ובאחדות של ארץ ישראל.
ב. ההדרכה והדרישה הגדולה לתופשי התורה” שיעסקו בקביעות ובסדר לימוד” ביחידים ובציבור” גם במלוא מרחבי מקצועותיה וגווניה הרוחניים והמחשבתיים של התורה – בהלכות יסודי התורה ולימוד חכמת האמונה. בהתאם לכך” גם קרא רבינו ללמוד ולקיים את דברי מרן הראי”ה זצ”ל [1]. וכן נקראים אנחנו ללמוד ולקיים את משנת רבינו.
ג. ומתוך כך הולך ומתגלה” מתרומם ונשמע” קולה של התורה הגואלת. “וניגש הכהן ודיבר אל העם”” ומודיע: “כי פקד ד’ את עמו” ונחלתו – התחילה הגאולה. הכהן מודיע ומסביר לעם ישראל” ולכל מלוא אפסי ארץ” את גבורות ד’ המופיעות בקיבוץ נדחי ישראל לארצם ובניינה המחודש. הודעה והכרזה זו מופיעה ועולה מתוך המקור – התורה” בגאונות וקדושה אמיתיות. תורה זו היא האומרת ליעקב ולישראל מה פועל אל” נותנת להם הבנה של מעשי ד'” מדריכה אותם בנתיבות הגאולה” ומעניקה להם עוז ותעצומות. זאת היא התורה הגואלת [2].
מקורות:
[1] לנתיבות ישראל א’ עמ’ ר”כ-רכ”א.
[2] ע”פ אור לנתיבתי עמ’ ר”פ-רפ”ב” לנתיבות ישראל א’ עמ’ צ”ח.