פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > 65 שנים של תודה – להודות ולהלל

65 שנים של תודה – להודות ולהלל

יום העצמאות מביא אותנו להתבוננות אמיתית ונוקבת על חיינו הפרטיים והלאומיים. כל השנה אנחנו מקטרים ומתלוננים על הבעיות הכלכליות” על הקשיים הביטחוניים” על המצב המדיני” הפוליטי” על השמאל והימין” על החרדים והחילונים” על שריה ויועציה” מנהיגיה ומוסדותיה” גם העיתונות תורמת להרגשה הקשה והופכת את החיים בארץ קודשנו לבלתי נסבלת.
מגיע יום העצמאות ואנחנו פוקחים עיניים” מי שגילו מבוגר מגיל המדינה” שחווה נוראות השואה” שחווה את ייבוש הביצות” שסלל כבישים וראה את הארץ בשממונה” שהכיר את בן גוריון” שעבר את מלחמות ישראל – יודע להכיר ולהודות על הנס” על החסד שעשה הקב”ה שפתח את שערי הארץ וחנן את עפרה.
אולם הדור החדש” שקיבל את המדינה על מגש של כסף” חושב שיום העצמאות הוא עוד יום חופש” כאילו המדינה מובנת מאליה” ומטבע הדברים מי שרגיל לקבל הכול ‘על מוכן'” בלי להשקיע” שוכח להודות. השפע מעבה ומסתיר את הטוב האלוקי.
הרב קוק בעולת ראיה ב’ עמ’ רכג – מסביר את המזמור לתודה” פרק נ’: “כי טוב ה’ לעולם חסדו” – “עצמיותה של השמחה” ההולכת ומתגברת בלב כל הקרב לעבודת ה’ ולהתבוננות בקדושת רוממותו” באה על ידי ההשקפה הטהורה שה’ הוא הטוב האמיתי. אם כן רק טוב נשפע ממנו” וחסדו כולל” בלא שום הפסק זמן ומקום. והידיעה הזאת היא ממתקת את כל הדברים המזעריים” שלפי השגתנו אין אנו מבחינים את הטוב הגנוז בהם והם חוצצים בינינו ובין הבהירות… של – כי טוב ה’.”
אכן יש בחיינו “דברים מזעריים”” קשיים וסיבוכים שלא תמיד רואים את הטוב שבהם” אך האדם המאמין שיודע “כי טוב ה’ – מקור הטוב והחסד” הוא ידע לזהות בבהירות את המתיקות המסתתרת באותם מקומות כואבים ומייסרים.
רגש התודה מפעם בקרב האדם עד כי אינו יכול להתאפק מלהביע את רגשותיו הפנימיים” להודות ולהלל לאדון החסד על כל ‘תגמולוהי’ עליו.
ממשיך הרב: התודה מביאה את האדם למדרגות גבוהות” שערי וחצרות קודש” שבו מקבל הטובה מרגיש את רגשי חובת ההודאה – הנשמה חשה את שפעת ה’ וטובו על כל יצוריו” אור החסד” שמתוך כך באה התהילה “בואו שעריו בתודה חצרותיו בתהילה”. אנו מחנכים את הילד כבר מן הגיל הרך להודות מרגע שהוא פוקח עיניים “מודה אני”” הכרת תודה” כדי לחנכו למבט אמוני על החיים. ‘מודה’ מלשון התוודות – הודאה על האמת” “צהלת החיים” הראשונה המופיעה עם ההכרה שכל המציאות היא ביטוי לטוב ה’ ממקור חסד עליון” המשפיע חיים לכל יצורי עולמים וחיים.
השקפה זו היא לא רק בהכרה אלא בהרגשה הפנימית הנשמתית שחווה את האור האלוקי” שרק כך נוכל להעביר “לדור ודור אמונתו”” והיא המשפיעה עלינו ומקיפה את כל הדורות עד סופם שהם רק גילוי של מפעל אחד ממפעלות ה’ הבא משפעת טובו… זה מה ששומר על נצח ישראל – עם קודש.
בע”ה שנזכה להעביר הלאה לדור הבא את הלפיד – הדגל – של ממלכת כהנים ועם קדוש דור אחרי דור.
hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן